نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. مرداد 1395 - 10:50
عدم نظارت بر تاکسی‌های درون شهری یاسوج موجب شده برخی از مسافربری‌های این شهر به رغم افزایش نرخ کرایه و تصویب آن، از مردم کرایه بیشتری اخذ کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، اردیبهشت امسال بود که از سوی سازمان تازه ادغام شده حمل و نقل مسافر و بار شهرداری یاسوج نرخ جدید تاکسی و مسافربری‌های شهر یاسوج اعلام شد و کرایه‌ها با افزایش حدود 20 درصدی مواجه شد.

اما علی‌رغم افزایش نرخ کرایه و مسافربری‌های درون شهری در برخی مواقع رانندگان مبالغ بیشتری از مبلغ مصوب شده از مردم اخذ می‌کنند که این کار غیرقانونی بوده و لازم است دستگاه متولی با متخلفان برخورد جدی انجام دهد.

در یکی از مکان‌هایی که قیمت مصوبه شده تاکسی‌ها رعایت نمی‌شود مسیر روستاهای بنسنجان، مهریان و مادوان شهر یاسوج است که اخذ مبالغ بیشتری از مردم باعث نارضایتی و گلایه‌مندی مردم شده و خواستار پیگیری این مشکل از سوی رسانه‌ها شدند.

ایستگاه روستاهای مذکور واقع در خیابان سردار جنگل شمالی به دلیل آنچه در شورای ترافیک موجب افزایش بار ترافیکی شهر یاسوج می‌شد جابه‌جا و به خیابان انتقال خون منتقل شد اما این جابه‌جایی مورد استقبال مردم قرار نگرفت.

در حال حاضر ایستگاه روستاهای بنسنجان، مهریان، مادوان و گوشه در خیابان اصلی میدان شهدای نیروی انتظامی پایین‌تر از خیابان سردار جنگل شمالی به صورت کاملا غیرمنظم واقع شده که وضع موجود سبب کلافه شدن مردم و مسافران شده است.

از سوی دیگر عدم جانمایی دقیق ایستگاه و نبودن سیستم حمل و نقل عمومی موجب سوء استفاده مسافربرهای شخصی شده که این هم به مشکلات مردم افزوده شده است.

 

اما علاوه بر مشکلات ذکر شده اخذ غیرقانونی کرایه از مردم بیشتر از مبلغ مصوب شده مشکلی است که می‌طلبد سازمان‌ها و دستگاه‌های مذکور بر آن نظارت کنند و برای جلوگیری از ادامه و یا گسترش آن اقدامی جدی بیاندیشند.

در همین خصوص جمعی از مردمی که در ایستگاه شلوغ و نامنظم این مناطق منتظر تاکسی بودند ضمن تأیید اخذ مبالغ بیشتر از سوی تاکسی‌ها و مسافربری‌های درون شهری به خبرنگار فارس، گفتند: نرخ کرایه تاکسی‌ها و مسافربری‌ها اعلام شده اما برخی از تاکسی‌ها مبلغ بیشتری از ما اخذ می‌کنند و ما بارها و بارها به رانندگان معترض شدیم اما آنها همچنان به این کار غیرقانونی خود ادامه می‌دهند.

یکی از اهالی منطقه بنسنجان یاسوج در همین خصوص گفت: نرخ کرایه تصویب شده از میدان شهدا تا بنسنجان 600 تومان است اما رانندگان 1000 تومان می‌گیرند، این مشکل نه تنها برای مردم این منطقه بود بلکه به گفته مردم کرایه روستاهای مهریان از میدان شهدا تا این روستا 800 تومان تعیین شده و در مادوان 900 تومان مبلغ مصوب شده است اما رانندگان 1000 تومان از مردم اخذ می‌کنند.

اخذ کرایه بیشتر از مسافران اتفاقی است که خود بارها و بارها شاهد آن بودم اما رانندگان نسبت به آنچه برایشان مصوب شده توجه نمی‌کنند که امیدواریم سازمان حمل و نقل مسافر و بار شهرداری یاسوج بیش از گذشته بر وضعیت نابسامان در ایستگاه‌های بنسنجان، مهریان و مادوان نظارت کنند تا مردم متحمل ضرر و زیان نشوند.

از سوی دیگر انتظار می‌رود شاهد ساماندهی و جانمایی مناسبی برای ایستگاه این مناطق باشیم چرا که وضعیت کنونی علاوه بر افزایش بار ترافیک و خطراتی که برای عابرین و مردم در پی دارد چهره زشتی به مرکز شهر یاسوج داده که باید اصلاح شود./فارس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی