نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

31. تير 1395 - 12:59
جالب است که شهرداری ها مکلف شده اند تا اقدامات لازم برای زیباسازی فضای شهر و ساماندهی آن در سفر آتی دولت را انجام دهند و بعبارت بهتر باید چهره شهرها با دست خالی شهرداران بزک شوند تا مبادا خاطر دولتمردان از دیدن چهره واقعی محرومیت ها برنجد.و مطمئن باشند که اینجا همه چیز آرامست و اینها چقدر خوشبخت اند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، اسدالله عبدی
در زمانه ای که سفرهای استانی دولت نهم و دهم ماهیت تبلیغاتی بخود گرفته بود و وقت این سفرهای پرهزینه صرفا به سخنرانی های بی خاصیت و تشریفاتی در جمع مردم یا گروههای مختلف جامعه (دیدار با هنرمندان،خانواده ایثارگران،دانشجویان،بسیجیان و…) آنهم با آن ادبیاتی مدهوش کننده(از ساعت چند اینجا منتظرید؟ ۱۰ ؟ ۸ ؟ بازم نه؟ ۷ صبح؟ نه !..پس چند! ) می گذشت ، انتقادات از این آرتیست بازی دولت وقت در ژانر سیاسی و انتقاد از مردم بخاطر گرفتار شدن در این نمایش بالاگرفته بود.
روزنامه نگاری درسرمقاله جنجالی آنروزها با یادآوری خاطره اش از پارک دلفین های جزیره کیش حضور مردم و شعارهای آنها پای ماشین رئیس دولت وقت را به رقص و آواز دلفین های گرسنه در برابر مربی خود که تکه هایی از گوشت برای آنها پرتاب میکرد شبیه دانست و دیگری استقبال مردم از سفر دولت را به جماعتی قابلمه به دست و گرسنه تشبیه کرد که حتی اگر مرگ موش هم توزیع کنند دنبال آن دویده و سر و دست میشکنند.
اینروزها اما مسئولین استانی که همواره در برابر سوال درباره زمان سفر هیئت دولت حرفی برای گفتن نداشتند اکنون با صراحت و هیجان از سفر قریب الوقوع هیئت دولت به استان کهگیلیویه و بویراحمد میگویند چرا که با سفر دولت به اکثر استانها فهمیدن اینکه لاجرم رئیس جمهور محترم که نذر کرده به همه استانهای کشور سفر کتد، در پایان سفرهای استانی به این استان نیز سری خواهد زد به این می ماند که شیخ با کرامت ما شیره را خورد و گفت شیرین است!
یکی از مسئولین استانی در برابر انتقادات به چرایی تاخیر در سفر رئیس جمهور به استان که سابقا به دلیل محرومیت عمیق جزو اولین مقاصد سفر استانی دولت بود و در جواب اینکه با تمام شدن منابع در اختیار دولت، سفر استانی دولت به استان فایده ای نخواهد داشت پاسخ داده که این مسئله ، مثل توزیع گوشت نذری نیست که به آخر صفی ها نرسد.
این در حالی است که پیش بینی نهاد های مالی بین المللی از سقوط بهای نفت به بازه ۱۰ تا ۲۰ دلاری در سال آینده بخاطر افزایش عرضه مازاد بر نیاز خریداران بازار جهانی نفت خبر می دهند،تا بدین ترتیب بودجه حداقلی دولت باز هم به نصف رقم فعلی کاهش یابد .در کنار این مسئله رسیدن برنامه ششم توسعه به مراحل نهایی تصویب و در حالی که طی سفر دولت به اکثر قریب به اتفاق استانها مسئولین استانی تاکنون احکام و بندها و ردیف های مطلوب خود را در برنامه ۵ ساله ششم گنجانده اند تا خیال خود را از سهمشان در اعتبارات این سند بالادستی بودجه راحت کرده باشند و در این میان این سر کهگیلویه و بویراحمد است که بی کلاه مانده.
کاهش شدید درآمد های نفتی دولت در سال آینده و نهایی شدن برنامه ششم در دولت باعث خواهد شد که سهم کهگیلویه بویراحمد از سفر استانی دولت ، بی شباهت به تعبیر نرسیدن گوشت نذری به آخر صفی های سفر استانی نباشد.
بنابراین دولت در طی سفر به کهگیلویه و بویراحمد هر مقدار که ژست گشاده دستی به خود بگیرد و از اعتبارات چند صد میلیاردی داد سخن دهد ، با اتفاقات قابل پیش بینی بازار نفت و رسیدن کفگیر تخصیص به ته دیگ بودجه ،هیچ اتفاق ویژه ای در قبال وعده های سفر هیئت دولت به استان رخ نخواهد داد. از سوی دیگر کوتاه ماندن دست استان از اعتبارات برنامه ششم باعث خواهد شد تا کهگیلویه و بویراحمد تا ۵ سال دیگر و زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم! همچنان ته صف گوشت نذری باقی بماند.
بدیهی است که اگر سفر دولت به استان نتیجه مثبتی داشته باشد طبیعتا هر قدر این سفر زودتر صورت میگرفت این اثر مثبت زمان بیشتری برای ظهور و بروز می یافت، از آنجا که کمک به توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد با تصویب این پروژه یا آن پروژه اتفاق نمی افتد لذا بهانه کردن عدم آمادگی استان و پروژه ها برای سفر دولت در طی این سه سال از سوی مسئولین استانی ، عذری بدتر از گناه است چرا که این عدم آمادگی خود نشان از عقب ماندگی و ضرورت علاج آن در سفر دولت داشته است.
نکته مهم دیگر تغییرات گسترده در کابینه دولت روحانی با توجه به روی کار آمدن مجلس موافق دولت است و بخصوص با پیروزی روحانی در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری اکثریت وزرایی که دولت را در این سفر استانی همراهی می کنند، در دولت بعد حضور نخواهند داشت تا شناخت میدانی و تعهدات این وزرا به استان در دولت بعد کاملا به فراموشی سپرده شود.
حال با اینهمه اهمال در به تاخیرانداختن سفر هیئت دولت و در آستانه این سفر ، مسئولین محلی افاضه فرموده اند که مردم استان کهگیلویه و بویراحمد مردم مهمان‌نوازی هستند و انتظار می‌رود در سفر ماه آینده دولت به استان رسم مهمان‌نوازی خود را به جا آورند و شرایط را برای این سفر مهم مهیا کنند.جالب است که شهرداری ها مکلف شده اند تا اقدامات لازم برای زیباسازی فضای شهر و ساماندهی آن در سفر آتی دولت را انجام دهند و بعبارت بهتر باید چهره شهرها با دست خالی شهرداران بزک شوند تا مبادا خاطر دولتمردان از دیدن چهره واقعی محرومیت ها برنجد.و مطمئن باشند که اینجا همه چیز آرامست و اینها چقدر خوشبخت اند!
اکنون ما مردم کهگیلویه و بویراحمد که در میدان دفاع و مبارزه و حضور همواه صف اول بوده ایم و تاریخ را در برابر دلاوری های افسانه ای مان در بزنگاههای غیرت و شرف و ناموس چه قبل وچه بعد انقلاب به تعظیم واداشته ایم و در حالی که حافظه تاریخ با فانوس و مایوسانه در میانمان بدنبال مردان تنومندی میگردد که در لانگ شات ذهنش به خاطر سپرده ، در آخر صف و با قابلمه های خالی ، منتظر شنیدن صدای ترمز قطار دولت در ایستگاه سی ام هستیم .باید با سیلی صورتی سرخ و بزک شده بسازیم و مثل همیشه کنار ماشین رئیس جمهور بدویم و کل بیزنیم تا شاید نوشداروی گوشت نذری دولت، سهراب دیار ما را که از زخم رکود و بیکاری با مرگ دست و پنجه نرم میکند به ادامه زندگی امیدوار نماید. کسی چه میداند شاید در ته زنبیل دولت هنوز تکه ای گوشت نذری باقیمانده باشد.

کبنا

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی