نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. تير 1395 - 11:52
عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: وزیر امورخارجه کشورمان در نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت برخی کشورها همچون عربستان و قطر بدشان نمی‌آمد کودتا در ترکیه قوت بگیرد که این موضوع جای تأمل دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: در جلسه غیرعلنی امروز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه گزارشی از آخرین وضعیت ترکیه و کودتای رخ داده در این کشور به نمایندگان ارائه کرد و گفت که ما اولین کشوری بودیم که در ارتباط با کودتا در ترکیه اعلام موضع کردیم و نگرانی خود را از این مسئله ابراز داشتیم.

وی افزود: ظریف اظهار داشت که ما از مسیری که راه دموکراسی دنبال شود حمایت می‌کنیم و کودتا به هیچ وجه مورد تأیید ما نیست بلکه آن را تقبیح می‌کنیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: وزیر امورخارجه عنوان کرد که ما اولین کشوری بودیم که صراحتاً در خصوص ترکیه موضع‌مان را اعلام کردیم و دیگر کشورها یا سکوت کردند و یا اگر اعلام موضعی هم داشتند، به صورت ضمنی موضع خود را اعلام کردند و حمایت خود را از دموکراسی اعلام نداشتند.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: ظریف گفت که همه تشکیلات نظام در ارتباط با کودتای اخیر ترکیه همسو و همگرا عمل کردند و اوضاع ترکیه به طور دقیق بررسی می‌شد.

وی در پایان گفت: ظریف عنوان کرد که برخی کشورها همچون عربستان و قطر بدشان نمی‌آمد که کودتا در ترکیه قوت بگیرد که این موضوع جای تأمل دارد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی