نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. تير 1395 - 13:37
مدیر اداره بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران مطرح کرد
کاهش 30 میلیون متر مکعبی حجم مخزن آب سد کوثر/ بیشتر کارگران دشت لیشتر افغانی هستند
مدیر اداره بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: با توجه به کاهش 30 میلیون متر مکعبی حجم مخزن آب سد کوثر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در حال حاضر 190 میلیون متر مکعب از حجم نرمال این سد آب کمتری وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، اسلام قدمی ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم و اساسی مسؤولان در این شهرستان برطرف کردن معضل بیکاری بوده که حوزه کشاورزی بستری مناسب برای برطرف کردن این معضل به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه متأسفانه حدود 20 درصد از کشاورزان دشت لیشتر بومی هستند، افزود: افزون بر  80 درصد کشاورزان دشت لیشتر غیربومی هستند.

مدیر اداره بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران تصریح کرد: جمعیت زیادی از کارگران حوزه کشاورزی در دشت لیشتر را کارگران افغانستانی تشکیل می‌دهند و کارگران بومی نیز در این خصوص نقشی ندارند.

قدمی با اشاره به کشت‌های استراتژیک از جمله گندم و ذرت عنوان کرد: با توجه به میزان زیاد آب ورودی سد کوثر به دشت لیشتر، استفاده غیراصولی و قیمت پایین آن همچنین هجوم کشاورزان دیگر مناطق به این منطقه وضعیت بیکاری و هدرفت آب تشدید شده است.

وی یادآور شد: با توجه به کاهش 30 میلیون متر مکعبی حجم مخزن آب سد کوثر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در حال حاضر 190 میلیون متر مکعب از حجم نرمال این شد آب کمتری وجود دارد.

قدمی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های شرکت آب منطقه‌ای و وزرات نیرو مبنی بر تأمین آب شرب 2.5 میلیون نفر در 5 استان جنوبی کشور و تضمین دوساله تأمین آب شرب نیاز به تصمیمی مهم در این خصوص وجود دارد.

فارس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی