نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. خرداد 1395 - 12:18
بزرگترین پروژه اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه کشاورزی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان استان در یاسوج افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و با حضور مسؤولان ارشد استان ظهر امروز بزرگترین پروژه اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه کشاورزی افتتاح شد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر بیان کرد: سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی طرح‌هایی را در حوزه‌های مختلف کشاورزی در دست اقدام دارد.

سردار یدالله بوعلی در خصوص احداث مزرعه تمام مکانیزه فدک در شهر یاسوج گفت: کلنگ این پروژه سوم اسفند سال گذشته با هدف خودکفایی در محصولات کشاورزی، استفاده از قابلیت‌های بومی و محلی، ایجاد اشتغال و استفاده از متخصصین بخش کشاورزی در 150 هکتار به زمین زده شد و امروز این طرح در 100 هکتار اراضی آبیاری بارانی و 50 هکتار آبیاری قطره‌ای افتتاح شد.

وی به محصولات تحت پوشش در این پروژه اشاره کرد و گفت: احداث دهکده گیاهان دارویی با هفت گونه بومی در 12 هکتار، کاشت محصولات استراتژیک مورد نیاز استان در 40 هکتار، احداث مزرعه تمام مکانیزه در مساحت 50 هکتار و کاشت سایر محصولات کشاورزی در 48 هکتار در این اراضی صورت می‌گیرد.

بوعلی عنوان کرد: با افتتاح این طرح 20 نفر به صورت مستقیم و 30 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

مقام ارشد نظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نصب دو ایستگاه پمپ برای برداشت آب از محل رودخانه بشار برای آبیاری اراضی از ویژگی‌های این پروژه است.

بوعلی اضافه کرد: میزان اعتبار پروژه 30 میلیارد ریال است که 15 درصد تأمین اعتبار شبکه آبیاری توسط شرکت سروش امید پارسیان کارفرمای این طرح و 85 درصد از محل کمک‌های بلاعوض سازمان جهادکشاورزی تأمین شد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این طرح با مشارکت سازمان جهادکشاورزی، شرکت توزیع نیروی برق، شرکت آب منطقه‌ای، اداره کل منابع طبیعی و سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان ایجاد شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی