نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. ارديبهشت 1395 - 12:48
در صورت عدم ارائه تضمین مکتوب و رسمی از سوی ایالات متحده به بانکهای خارجی برای جریمه نشدن در صورت رابطه داشتن با ایران عمر برجام کوتاه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، محمد حسن قدیری ابیانه سفیرسابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک، گواتمالا و استرالیا در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس؛ با اشاره به نشست وزیر امور خارجه آمریکا با مدیران بانک های اروپایی در خصوص از سر گیری روند معاملات و مبادلات بانکی با جمهوری اسلامی ایران گفت: جلسه جان کری با مدیران بانک های خارجی در ظاهر برای ترغیب این بانک ها برای مبادرت با بانک های ایرانی بود، اما واقعیت امر چیز دیگری را بیان می کند.

 

وی با بیان اینکه مقامات وزارت خارجه آمریکا با مجبور کردن بانک های اروپایی به پرداخت جریمه در صورت داشتن رابطه با ایران عملا این بانک ها را از داشت روابط بانکی با ایران می ترسانند اظهارکرد: بانک های کشورهای مختلف طی پنج سال گذشته بیش از 15 میلیارد دلار جریمه بابت نقض تحریمها پرداخت کرده اند که این اقدامات نشان دهنده چهره حقیقی ایالات متحده و خباثت هایی است که علیه ملت شریف ایران به کار بسته است.

 

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک گفت: چنانچه نورمن لامونت، وزیر دارایی سابق و مسئول ویژه تجارت با ایران در دولت انگلیس می گوید: می توان درک کرد که چرا آنها (بانک ها) بسیار محتاط هستند، می توان نتیجه گرفت که مشکلات بانکی ایران با برگزاری نشست برای ترغیب بانک های اروپایی برای از سرگیری روابط خود با ایران حل نخواهد شد.

 

قدیری ابیانه در پایان تنها راه حل رفع تحریم های ناعادلانه بانکی علیه جمهوری اسلامی ایران را ارائه تضمین مکتوب و رسمی به بانک های خارجی از سوی مقامات دولت آمریکا دانست و اظهار کرد: در غیر این صورت برجام عمر کوتاهی خواهد داشت.

 

بهنام ترکمان

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی