نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. ارديبهشت 1395 - 12:27
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشنواره نمایش عروسکی در استان خبر داد و گفت: در این جشنواره، فرهنگ بومی استان در قالب نمایش عروسکی نشان داده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصلمدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشنواره نمایش عروسکی در استان خبر داد و گفت: در این جشنواره، فرهنگ بومی استان در قالب نمایش عروسکی نشان داده خواهد شد.

عیسی گرجی‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های مختلف کانون‌های پرورشی، اظهار کرد: مراکز پرورشی کودکان و نوجوانان در زمینه‌های مختلف علمی، هنری، ادبی و دینی فعالیت‌های متعددی انجام می‌دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کانون هر ساله برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلفی را در طول سال برگزار می‌کند، افزود: جشنواره نمایش عروسکی یکی از مهم‌ترین جشنواره‌هایی است که کانون آن را در سال جاری برگزار خواهد کرد.

وی ادامه داد: اداره کل آفرینش‌های ادبی و هنری سال ۹۵ را «سال زبان مادری اقوام ایرانی و هنرهای بومی سنتی» نامگذاری کرده و با برگزاری جشنواره نمایش عروسکی قصد دارد تا آئین‌ها و فرهنگ بومی و سنتی هر استان را در قالب نمایش بیان کنند.

این مسؤول، تقویت و توجه بیش از پیش به زبان مادری اقوام ایرانی و حمایت ویژه از هنرهای بومی و سنتی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در عرصه فرهنگ و هنر را مهم‌ترین و بارزترین هدف این جشنواره عنوان کرد.

گرجی‌زاده با بیان اینکه فراخوان این جشنواره از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری در مراکز سراسر استان منتشر شده است، گفت: مراکز هر شهرستان آثار را دریافت و برترین اثر را جهت شرکت در مرحله استانی به اداره کل کانون پرورشی ارسال خواهد کرد.

وی افزود: پس از دریافت تمامی آثار برگزیده مراکز پرورشی سراسر استان، مرحله استانی این جشنواره در مرداد ماه سال جاری با حضور اعضای شرکت کننده، داوران و مسؤولان استانی در یاسوج برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: پس از ارزیابی و داوری نهایی آثار، یک نمایش به عنوان اثر برتر جهت شرکت در مرحله منطقه‌ای انتخاب و معرفی خواهد شد.

گرجی‌زاده یادآور شد: نحوه ثبت آثار منتخب و برگزیده در رشته‌هایی مانند نمایش نیازمند یک تصویربرداری حرفه‌ای و مناسب است که باید مد نظر تولید کنندگان آثار قرار گیرد.

این مسؤول، نمایش فرهنگ، آداب و رسوم بومی و سنتی استان، تصویربرداری حرفه‌ای و مناسب، استفاده از تصویرهای مناسب بومی و موثر بودن نمایش‌ها در محقق شدن اقتصاد مقاومتی را مهم‌ترین عوامل موثر در ارزیابی آثار عنوان کرد.
پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه فرهنگی و هنری شهر مادوان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کانون کهگیلویه و بویراحمد بر همکاری مسؤولان جهت ساخت و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام تأکید و از پیشرفت ۳۵ درصدی مرکز فرهنگی و هنری شهر مادوان خبر داد.

عیسی گرجی‌زاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تکمیل و راه‌اندازی مرکز فرهنگی و هنری مادوان اظهار کرد: امیدواریم با تأمین اعتبار مورد نیاز به زودی این مرکز فرهنگی افتتاح شود.

وی با بیان این‌که احداث این مرکز فرهنگی نقش مهمی در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد و کودکان و نوجوانان این مناطق می‌توانند از برنامه‌های متنوعی که در این کانون اجرا می‌شود استفاده کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کانون کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مدت کلنگ‌زنی این پروژه گفت: مرکز فرهنگی هنری مادوان با اعتباری بالغ بر ۳۸۰ میلیون تومان در سال ۹۳ کلنگ‌زنی شد.

این مسؤول با بیان این که اتمام پروژه مرکز فرهنگی و هنری مادوان به ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد عنوان کرد: این پروژه با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند حمایت مسؤولان استانی است.

وی از فعالیت ۱۸ مرکز فرهنگی و هنری با ۲۲ هزار نفر عضو در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: از هیچ کوششی در راستای خدمت‌رسانی به کودکان و ایجاد چنین مراکزی در این استان دریغ نمی‌کنیم.

گرجی‌زاده به ساخت کتابخانه سیار گچساران و مرکز فرهنگی و هنری سی‌سخت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مرکز فرهنگی و هنری سی‌سخت با پیشرفت ۱۰۰ درصدی آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کانون کهگیلویه و بویراحمد خواستار همکاری مسؤولان استانی در جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کانون شد و خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان کهگیلویه و بویراحمد همه تلاش خود را در جهت احداث مراکز فرهنگی و هنری در مناطق محروم به کار می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی