نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. ارديبهشت 1395 - 11:30
مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه وبویراحمد با اظهار گلایه از استاندار کهگیلویه وبویراحمد در رابطه با واگذاری یک قطعه زمین جهت احداث ناحیه 2 یاسوج به شدت گلایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، سعید محوری با اظهار گلایه از استاندار کهگیلویه وبویراحمد در رابطه با واگذاری یک قطعه زمین جهت احداث ناحیه 2 یاسوج اظهار داشت: به استناد مصوبه  جلسه شماره 3 کمیسیون مستندسازی اموال غیر منقول دستگاههای اجرایی استان مورخ 18/12/ 93 که به امضاء اعضای کمیسیون از جمله استاندار محترم رسیده  قرار شد  جهت احداث ساختمان ثبت اسناد ناحیه 2 یاسوج یک قطعه زمین به اداره کل ثبت اسناد استان واگذار شود این در حالی است که استاندار محترم  نسبت به بخشش این قطعه زمین واگذاری به شهرداری یاسوج اقدام نموده است که این اقدام بر خلاف مصوبه کمیسیون مذکور است.

 

شهر یاسوج نیاز به دو ناحیه ثبتی دارد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکل کمبود واحد ثبتی در شهر یاسوج گفت: شهر یاسوج مرکز استان با توجه به مهاجرپذیری و حجم گسترده مراجعات حداقل نیاز به دو ناحیه ثبتی دارد تا وضعیت پاسخگویی به مراجعان بهتر شود.

 

محوری افزود: هم اینک در شهر یاسوج فقط یک ناحیه ثبتی وجود دارد، در حالی که حجم گسترده ای از خدمات روی تنها واحد ثبتی این شهر متمرکز شده است، لذا پاسخگویی به مردم زمانبر شده است.

 

مشکل زمین برای احداث  واحد ثبتی ناحیه دو یاسوج رفع شود

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: پیشنهاد این اداره کل مبنی بر ارتقای نواحی ثبت اسناد و املاک یاسوج  از یک به دو  ناحیه و تاسیس واحد ثبتی ناحیه دو یاسوج به تصویب رسیده است.

 

وی افزود: هم اینک تنها واحد ثبتی یاسوج در ارائه خدمات مختلف حداکثر عملکرد و کارایی خود را انجام می دهد، اما با وجود حجم گسترده خدمات فقط یک ناحیه داریم که به اندازه دو سه استان کارکرد دارد.

 

این مسئول بیان کرذ: با توجه به نیاز مرکز استان و حجم گسترده خدمات، نیاز است تعداد نواحی ثبتی افزایش یابد و حداقل برای شهر یاسوج مشکل زمین برای احداث این واحد ثبتی رفع شود.

 

وی با اشاره به مشکلات و کمبودهای ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد در ارائه خدمات مطلوبتر به ارباب رجوع اشاره کرد و افزود: وضعیت  نامناسب  ثبت اسناد و املاک واحد یاسوج که واحد آن استیجاری و کاربری غیر اداری نامناسب شرایط  خدمت رسانی  را  مشکل  کرده است که در شأن  مردم  شریف و همکاران نیست و ضمن اینکه  ادارات  استیجاری  از توسعه  آن جلوگیری  می کند  و امکان  نصب  بایگانی ریلی و برخی  سیستمهای  امنیتی  را از ما  می گیرد.

 

محوری اظهار امیداری کرد استاندار محترم با تدبیر مشکل زمین جهت احداث ساختمان واحد ثبتی ناحیه 2 یاسوج را برطرف نموده تا شاهد خدمات رسانی بهتر به مردم خوب وشریف این دیار باشیم .

 اعتبارات مصوب را در اختیار دستگاههایی قرار می دهند که توانایی بهره برداری و تثبیت به موقع اراضی را ندارند

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه وبویراحمد در بخش دیگری ازسخنانش با اشاره به اینکه کاداستر به عنوان یکی از ابزارهای لازم برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار در مرکزیت سیستم مدیریت زمین هر کشوری قرار می گیرد،گفت :این اهمیت زمانی آشکارتر می گردد که سیستمهای مدیریت زمین مبتنی بر آن می توانند به آسانی، حقوق، محدودیتها و مسئولیتهای وابسته به املاک، ارزیابی بازار زمین و ملک و همچنین کاربری زمین را تحت کنترل در آورند.

محوری گفت: امروزه سیستم های اطلاعات کاداستر جهت اخذ، ذخیره سازی، بازیابی، بهنگام سازی، پردازش، مدیریت، نمایش، کاربرد و تبادل اطلاعات محدوده اراضی، املاک و مستحدثات کشور و اطلاعات ثبتی مربوطه بکار می روند و در نتیجه وجود آمار و اطلاعات دقیق، صحیح، بهنگام و مکان مرجع، عاملی حیاتی برای کلیه برنامه ریزیها و تصمیم گیریهای کلان اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی محسوب می شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد از اداره منابع طبیعی و سایر دستگاههای متولی اراضی ملی در استان به شدت انتقاد کرد و گفت: براساس ماده 9 و 11قانون جامع کاداستر همه دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه موظف هستند اسناد و نقشه‌ها و اطلاعات اراضی که برای نهاد و سازمان آنها بوده و یا در اختیار آنهاست، utm نموده و نقشه مربوط را به اداره ثبت اسناد و املاک ارائه نمایند که روند انجام این کار به کندی انجام می گیرد و دستگاههای مذکور به وظایف خود عمل نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح کاداستر می‌توانیم گامی موثر برداریم، تاکید کرد: طرح کاداستر در حال انجام است اما نیاز به اعتبارات لازم دارد و متاسفانه اعتبارات مصوب را نیز در اختیار دستگاههایی قرار می دهند که توانایی بهره برداری و تثبیت به موقع اراضی را ندارند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا