نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. فروردين 1395 - 12:00
مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از ضبط و معدوم سازی بیش از ۱۱هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی طی ایام نوروز در این استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، عبدالله بهمنش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: هرساله و همزمان با سراسر کشور طرح نظارت نوروزی دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمدبر مراکز توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و تا روز ۱۴ فرورودین ماه سالجاری ادامه داشت که با معدوم سازی بیش از ۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی به پایان رسید.

وی بیان کرد: در این مدت بر 1883 مرکز عرضه بیش از 7080 مورد بازرسی بهداشتی صورت گرفت که در این راستا مقدار ۱۱ هزار و ۷۱۵ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی کشف و ضبط شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این میزان مواد خام دامی غیر بهداشتی پس از طی مراحل قانونی و قضائی ضبط و معدوم شدند که ۱۹ مورد به تعزیرات حکومتی برای صدور حکم قضائی معرفی شد.

بهمنش تصریح کرد: ۱۸ مورد برای تشخیص صحت و سلامت فرآورده های خام دامی در این مدت نمونه برداری صورت گرفت.

وی ادامه داد: در طرح نوروزی سال ۹۵ دامپزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد با همکاری تعزیرات حکومتی استان با ۳۲ دستگاه خودرو غیرمجاز حمل فرآورده خام دامی طبق قتنون برخورد کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: میانگین تعداد اکیپ های بازرسی در هر روز در طول طرح را ۱۰ اکیپ با حجم کاری 4560 نفر ساعت بوده است.

بهمنش اضافه کرد: طرح نظارت بر فرآورده های خام دامی در طول سال با همکاری دستگاه های مرتبط از جمله دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت اجرا می شود که در برخی از مناسبت های سال از جمله عید نوروز، عید سعید قربان، ایام تاسوعا و عاشورای حسینی تشدید خواهد شد.

ایسنا
انتهاي پیام

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی