نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

11. فروردين 1395 - 10:01
واکنش رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه به اتفاق شب های شعر بلادشاپور
فردی که شعر غیر اخلاقی خواند در لیست شاعران نبود
در محفل شب های شعر بلاد شاپور یکی از شاعرانی که برای خواندن شعر به بالای سن رفته بود شعری خواند که بی‌شرمی‌های جنسی در اشعار این شاعر اعتراض حضار را در پی داشت و اجازه ادامه خوانش شعر نخست را از وی سلب کرد و شاعر با بیان این‌که مجبور هستم شعر را سانسور کنم به شعر دوم خود پرداخت که حاوی الفاظ رکیک‌تری بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل،  سید ایرج کاظمی جو رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه درباره شب‌های شعر بلادشاپور و حاشیه‌های این محفل ادبی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که لیست شاعران شناخته شده در اختیار مجری برنامه که از هنرمندان نامی و رئیس انجمن داستان استان است قرار داده شد، افزود: در خلال برنامه شاعری که در لیست اعلامی نبود در زمانی که بنده مشغول صحبت با تلفن بودم جهت خوانش شعر به روی سن رفت و شعری قرائت کرد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با محکوم کردن حرکت ضد اخلاقی و ضد فرهنگ این شاعر در محفل ادبی، با بیان این‌که البته شاعر احساس ندامت کرده است، گفت: قطعا در برنامه‌ها و همایش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به این شاعر اجازه حضور داده نخواهد شد.

 

کاظمی‌جو با جوگیر خواندن شاعر و ابراز تأسف از این رویداد اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره شهرستان، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه برای برگزاری این محفل زحمات بسیاری کشیده بودند اما متأسفانه رفتار احساسی یک نفر باعث شد تمامی زحمات مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی و به ویژه مدیر کل که توجه وافری به حوزه شعر دارد زیر سوال برود.

 

وی تصریح کرد: شعری که این شاعر داده بود با شعری که قرائت کرد دو مقوله متفاوت بود. حتی این شاعر شعر سپید می‎سراید اما شعری که خوانش شد کلاسیک بوده و از خودش نبود.

 

کاظمی‌جو گفت: شب‌های شعر بلادشاپور شاید متفاوت‌ترین همایش در سطح ایران باشد و این را به این دلیل می‌گویم که برنامه بدون هیچ رقابتی برگزار می‌شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه تصریح کرد: هر ساله بنا به سنتی که در گذشته بود این محفل برگزار می‌شود و امسال در سومین دوره شب‌های شعر بلادشاپور شاعرانی از سراسر استان و استان‌های همجوار جهت قرائت شعر دعوت شدند.

 

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه، در محفل شب های شعر بلاد شاپور یکی از شاعرانی که برای خواندن شعر به بالای سن رفته بود شعری خواند که بی‌شرمی‌های جنسی در اشعار این شاعر اعتراض حضار را در پی داشت و اجازه ادامه خوانش شعر نخست را از وی سلب کرد و شاعر با بیان این‌که مجبور هستم شعر را سانسور کنم به شعر دوم خود پرداخت که حاوی الفاظ رکیک‌تری بود.

 

حرکت ضد اخلاقی این شاعر با انتقاد مجری و ترک جلسه از سوی تعدادی از بانوان منجر به تعطیلی مراسم شد تا نشان دهند اجازه عبور از خطوط قرمز فرهنگ دینی و اسلامی در چنین محافلی داده نمی‌شود.

منبع: پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه

مجید آذربارگون

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی