نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. فروردين 1395 - 14:44
رئیس ستاد انتخابات کشور از اعزام بازرسان شورای نگهبان برای بررسی صحت انتخابات چهار حوزه انتخابیه خبر داد و گفت: هیات های اجرایی صحت در همه حوزه ها را تایید و به شورای نگهبان فرستاده اند و شورا تا به امروز تاییدیه 202 حوزه را به ما اعلام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل ،محمدحسین مقیمی روز دوشنبه در حاشیه مراسم ترحیم والده همسر رییس جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرده که به چهار حوزه بازرس فرستاده اند و یک حوزه را هم بازشماری می کنند و ما در حال رسیدگی به شکایات هستیم.
وی در خصوص این که آیا این مسائل زمان بندی انتخابات را به هم می زند یا خیر؟ افزود: این مساله زمان بندی را به هم نمی زند.
مقیمی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در این خصوص که آیا امکان ابطال آرا در دیگر حوزه های انتخابیه هم وجود دارد؟ اظهارداشت: ما به عنوان وزارت کشور و هیات اجرایی که برگزارکننده انتخابات هستیم صحت انتخابات را در همه حوزه ها تایید و به شورای نگهبان فرستاده ایم و شورای نگهبان تا به امروز تاییدیه 202 حوزه را به ما اعلام کرده و پنج حوزه دیگر را در روزهای آینده هر وقت شورای نگهبان تشکیل جلسه دهد به ما اعلام می کند.
وی اضافه کرد: زمان تایید صحت انتخابات را قانون مشخص کرده و طبق قانون نیز عمل می شود.
معاون وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا در تایید صحت انتخابات بین وزارت کشور و شورای نگهبان اختلافی وجود دارد؟ گفت: وظیفه قانونی وزارت کشور اجرای انتخابات است و به خوبی آن را اجرا کرده است و وظیفه شورای نگهبان هم نظارت بر انتخابات بوده و به این وظیفه قانونی عمل کرده است و هیچ اختلافی بین وزارت کشور و شورای نگهبان وجود ندارد.

**اولویت ما اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است
مقیمی همچنین در خصوص اولویت وزارت کشور در راستای اقتصاد مقاومتی چیست؟ گفت: حوزه ما سیاسی است و در صحبتی که در اولین روز با استانداران و فرمانداران داشتیم و توصیه ای که کردیم این بود که سیاست های اقتصاد مقاومتی را جامه عمل بپوشانند و همان گونه که وزیر کشور هم اعلام کرده اولویت ما اجرای سیاست های اقتصد مقاومتی است.

**نظر حوزه سیاسی وزارت کشور با نظر شورای نگهبان درباره انتخابات اصفهان متفاوت است
وی در عین حال در خصوص ابطال انتخابات اصفهان گفت: انتخابات اصفهان برگزار شده و نظراتی را مطرح کرده اند. وزارت کشور هم بررسی های خود را انجام داده است و نظرات خود را ان شاء الله اعلام می کند.
مقیمی در این خصوص که آیا در زمینه انتخابات اصفهان با شورای نگهبان به توافق رسیده اید؟ گفت: نظر شورای نگهبان و حوزه سیاسی وزارت کشور در ارتباط با مساله اصفهان از نظر حقوقی متفاوت است و ما نظرات خود را اعلام کرده ایم.
رئیس ستاد انتخابات کشور در خصوص این که آیا دلایل ابطال آرای منتخب مردم اصفهان اعلام شده است؟ گفت: علت به خود منتخب اعلام شده است./ایرنا

انتهای پیام

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی