نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. بهمن 1394 - 19:31
نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس اجازه نخواهد داد که قبل از اینکه این پیش نیازها به نتیجه رسیده و فراهم شود، ملت ایران را در مقابل عمل انجام شده قرار بدهیم و سرمایه‌های کشور را به طور صحیح به کار نبریم.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل، سیدمهدی هاشمی، رئیس کمیسیون عمران در خصوص قرارداد خرید هواپیمای ایرباس که به تازگی ایران با فرانسه منعقد کرده است اظهار داشت: طی هفته گذشته وزیر مسکن، راه و شهرسازی به مجلس فراخوانده شد تا توضیحاتی در این خصوص بدهد و سوالات نمایندگان در این راستا را پاسخ بدهند.

 

وی افزود: توضیحات آقای آخوندی بسیار مختصر بوده و می‌توانیم بگوییم که نا کافی بود و البته فرصت کافی برای پاسخگویی آقای آخوندی وجود نداشت؛ اما مجلس قطعاً پیگیر این موضوع خواهد بود.

 

رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه ابتدا باید زیرساخت های لازم برای ورود این هواپیما به کشور آماده شود تصریح کرد: این پیش نیازها هم از جنبه نرم افزاری، سخت افزاری و مغز افزاری باید در کشور آماده شوند تا این هواپیماها بتوانند وارد کشور شوند.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس اجازه نخواهد داد که قبل از اینکه این پیش نیازها به نتیجه رسیده و فراهم شود، ملت ایران را در مقابل عمل انجام شده قرار بدهیم و سرمایه‌های کشور را به طور صحیح به کار نبریم.

 

هاشمی تأکید کرد: حتی اگر فرض کنیم که این هزینه ها توسط سرمایه گذاران خارجی در کشور آورده می‌شود و یا به صورت اقساطی بازپرداخت می‌شود بازهم توجیهی برای خرید هواپیمایی که امکانات لازم برای فعالیت آن را در کشور نداریم وجود ندارد، چرا که بسیاری از منابع، نیروی انسانی، سرمایه‌های کشور و... درگیر در این موضوع می‌شوند.

 

وی در ادامه گفت: برای نمایندگان مجلس هم هنوز روشن نیست که قراردادی با شرکت فرانسوی بسته شده است و یا اینکه تفاهم صورت گرفته است؛ چرا که به اشکال مختلف صحبت هایی در این خصوص گفته شده است؛ آقای آخوندی یک بار مدعی می شود قرارداد را بسته اند و یک بار دیگر می گوید در حد یک تفاهم است.

 

رئیس کمیسیون عمران یادآور شد: در بعد از تعطیلات از آخوندی دوباره دعوت می کنیم که به مجلس آمده و توضیحاتی را در خصوص این خرید از او شاهد باشیم تا نتیجه مناسب در این بخش گرفته شود.

 

هاشمی با بان اینکه در حال حاضر مجلس موضوع خرید هواپیمای ایرباس 380 را نه تأیید و نه رد می کند، تصریح کرد: اگر ما برنامه ای مناسب برای ایجاد هاب منطقه‌ای در زمان‌بندی مناسب در نظر داشته باشیم، این موضوع هم مشکلی ندارد اما اگر این پیش نیاز ها یعنی تقدم و تأخر ورود هواپیماها و زیر ساخت های آنها فراهم نشود، طبیعی است که مورد قبول نخواهد بود.

منبع:راه دانا

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی