نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. بهمن 1394 - 18:43
این جشنواره با هدف شناساندن فرهنگ اصیل قوم لر به عنوان یکی از مهم ترین خرده فرهنگ های ملی و دینی در کشور برگزار می شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل، با همت جمعی از نخبگان دانشگاهی ۱۲ استان لر نشین در تهران جشنواره فرهنگی برگزار می شود. غرفه های مختلف و اجرای موسیقی زنده و شعرخوانی با حضور شخصیت های برجسته لر از بخش های جذاب این جشنواره خواهد بود.

 

 دبیر برگزاری جشنواره قوم لر در خصوص این مراسم گفت:این جشنواره با هدف شناساندن فرهنگ اصیل قوم لر به عنوان یکی از مهم ترین خرده فرهنگ های ملی و دینی در کشور برگزار می شود.

 

خانم آرام آبانگاه افزود :این جشنواره با حضور دانشجویان ۱۲ استان کشور شامل کهگیلویه و بویر احمد ،لرستان،همدان،ایلام،فارس، چهارمحال و بختیاری,اصفهان،خوزستان،قزوین،اراک،هرمزگان و بوشهر برنامه ریزی و برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اهداف اصلی این جشنواره اظهار کرد:غرفه مربوط به شهدای شاخص و زندگی نامه آنها،غرفه ی نخبگان لر در عرصه های مختلف،غرفه های پوشش لباس و حجاب،توریسم و جغرافیا در راستای ایران شناسی،غذاهای سنتی ایرانی و قومی،صنایع دستی و کتاب در حوزه ی فرهنگ اسلامی از جمله مهم ترین غرفه های این جشنواره خواهد بود.

 

دبیر این جشنواره یادآور شد:اجرای زنده گروه های موسیقی محلی از استان های مختلف لر تبار و برنامه های شعر خوانی و طنز اجتماعی از بخش های جذاب این جشنواره خواهد بود.

 

خانم آبانگاه همچنین از محدودیت های مالی در راه برگزاری این جشنواره خبر داد و از بخش ها و حامیان مالی در جهت ترویج فرهنگ اصیل قوم لر و شناساندن آن به دیگران دعوت کرده است.

لینک کانال تلگرام و ارتباط مستقیم با عوامل اجرایی :jashnvare_lor_tehran

جشنواره فرهنگی قوم لر در هفته سوم اسفند در تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی