نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

28. دى 1394 - 21:00
امام جمعه مارگون گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در دولت قبل و دولت کنونی الحق والانصاف مجدانه وقاطعانه ازحقوق هسته ای ملت ایران دفاع کردند و تلاش کردند برجام رابه مرحله ای برسانند تا برخی از تحریم ها رفع شود اما برجام راه حل بحران اقتصادی ایران نیست و این بحران فقط باتوجه به اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون حل میشود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، حجت الاسلام خواجه پور امام جمعه شهر مارگون در خصوص ورود غیرقانونی نظامیان آمریکایی به آبهای سرزمینی ایران اظهار داشت: ورودغیر قانونی دوفروند شناور رزمی آمریکا به آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران خلیج فارس درعصرروزسه شنبه هفته قبل، باعث شد که پس ازتمکین اخطارهای شناورهای رزمی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران متوقف وسرنشینان آنان که 9نفرمردو1نفرزن تفنگداربود اسیرگردند.

 

وی افزود: ازهمان اوایل تماسهای دیپلماتیک برقرارشده بود که وزیر خارجه کشورمان واکنشی محکم نشان داد از وزیر امور خارجه آمریکا خواست که معذرت خواهی کنند و پس از انجام عذر خواهی و بررسی سهوی بودن ورود این افراد آزاد شدند.

 

امام جمعه مارگون گفت: سپاه پاسداران بعد از شناسایی دقیق و قطعیت در غیرعمد بودن ورود آنها، اعلام کردند که اگرعمداً این اتفاق افتاده بود و یا برای کسب اطلاعات چنین اقدامی صورت گرفته بود؛ قطعاً سپاه پاسداران با آنان برخورد تاریخی می کرد.

 

وی به قدرت نمایی نظامیان جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: وقتی نیروهای ارتش ابرقدرت اینگونه دردست نیروهای سپاه پاسداران قرارگرفتند علاوه بر اینکه قدرت نمایی جمهوری اسلامی ایران نشان داده شد، دنیامنطق وروحیه انسانی ایران واحترام واخلاق مارافهمید.

 

خواجه پور در ادامه گفت: این اخلاق و رفتار از یک کشور اسلامی هم انتظار می رفت، ایران قدرتی است که توانست قایق های مدرن ترین وبزرگترین ارتش دنیا را براحتی بگیرد و از موضع  قدرت آنها را آزاد کند و ابرقدرت ها تاکنون نتوانسته اند راه مقابله باجمهوری اسلامی را پیدا کنند .

 

امام جمعه مارگون به زمان اجرایی شدن برجام اشاره کرد و افزود: قراراست برجام واردمرحله اجرایی شود و تحریم های اعمال شده علیه ایران به تدریج برطرف گردد؛ مشاهده رفتارغربی ها به ویژه آمریکایی ها تاکنون نشان داده آنها همچنان دنبال اهداف دیگری هستند.

 

وی به شروط آمریکا در مقابل ایران برای اجرایی کردن برجام اشاره کرد و گفت: آمریکا شروطی از قبیل اینکه ایران باید برنامه موشکی خودرامتوقف کند و از محور مقاومت درمنطقه حمایت نکند در نظر گرفته اند که مقام معظم رهبری هوشمندانه باابلاغ28برگ بند نقائص و روزنه های برجام رابرطرف ساخته وفرمودند:اعتلاف چهارگانه بازی پسابرجام آمریکا را مختل می کند و اگرمسئله ی هسته ای هم حل بشود باز آمریکا هم دنبال بهانه های دیگری است که ملت راتحت تحریم وفشارهای اقتصادی قرار بدهد.

 

خواجه پور ضمن تقدیروتشکرازتیم مذاکره کننده هسته ای ابراز کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان الحق والانصاف مجدانه وقاطعانه ازحقوق هسته ای ملت ایران دفاع کردند و جای تقدیر دارد که زیر بار حرف زور آنها نرفته اند و حقیقتاً تلاش کردند هم در دولت قبل وهم این دولت با زحمتهای طاقت فرسا برجام رابه مرحله ای برسانند که برخی از تحریم ها رفع شود اما برجام را راه حل بحران اقتصادی ایران نیست و این بحران اقتصادی فقط با مسئله اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون حل میشود.

 

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری(حفظه الله)به این توجه به اقتصاد مقاومتی تاکید کردند ولی متاسفانه دولت این امرمهم راپشت سرخودش قرارداد.  هیچ برنامه ای برای اقتصاد مقاومتی نداشتند. لازم بوداینجادولت برنامه های مدون خود را برای امری این چنین مهم قراردهد  تابحران اقتصادی درکشورازبین برود.

 

امام جمعه مارگون در پایان به انتظارات مردم از دولت نسبت به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: انتظار داشتیم از دولت که رهنمودها ومدیریت های مقام معظم رهبری راعملی واجرایی کند که متاسفانه دولت برای این کار  برنامه ای نداشت و آنچنان که انتظار می رفت، به مبحث اقتصاد مقاومتی توجه نکرد.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

درودبرحاج آقاخواجه پور

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا