نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. دى 1394 - 0:00
معاون شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور اظهارکرد:کهگیلویه و بویراحمد دارای 150 تا چهار هزار و 400 متر اقلیم متفاوت است که به دلیل دارا بودن این پتانسیل خوب می‌تواند به یک مجتمع گلخانه‌ای کشوری تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی چهارفصل،  سید رحمت‌الله پریچهر ظهر امروز در حاشیه اولین نشست ستاد راهبردی شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه وبویراحمددر گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به امضای تفاهمنامه میان شرکت شهرک‌های کشاورزی و استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی گفت: این استان دارای یک درصد مساحت و یک درصد جمعیت کشور است و بیش از 10 درصد آب شیرین کشور را تأمین می‌کند که به شرایط نزدیکی به آب‌های گرم و داشتن فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی از ظرفیت خوبی برای ایجاد شرکت شهرک‌های کشاورزی برخوردار است.

 

معاون فنی و اجرایی شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران با بیان اینکه سیاست جهاد کشاورزی کشت سبزی و صیفی گلخانه‌ای است، بیان کرد: افزایش تولید سبزی و صیفی در گلخانه و کاهش کشت این محصول در فضای آزاد از سیاست وزارت جهاد کشاورزی است که میزان تولید این محصولات در فضای گلخانه‌ای 10 برابر فضای آزاد است.

 

وی تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد دارای 150 تا چهار هزار و 400 متر اقلیم متفاوت است که به دلیل دارا بودن این ظرفیت خوب می‌تواند به یک مجتمع گلخانه‌ای کشوری تبدیل شود.

 

این مسئول کشوری با بیان اینکه ساماندهی مجتمع گلخانه‌ای و شهرک‌های کشاورزی اولویت کاری شرکت شهرک‌های کشاورزی است، افزود: ایجاد زیرساخت‌های مجتمع کشاورزی و تعریف پروژه‌های جدید بر عهده شرکت شهرک‌های صنعتی است که در دیدار با مسئولان ارشد استان به این موارد اشاره شد.

---

پریچهر تصریح کرد: به منظور ایجاد اشتغال، رونق تولید و همچنین نزدیکی کهگیلویه و بویراحمد به برخی مناطق پر مصرف مانند فارس، اصفهان و یزد و نزدیکی به بنادر جنوب به منظور صادرات تولیدات کشاورزی، زیرساخت‌های مورد نیاز شرکت شهرک‌های کشاورزی استان توسط شهرک‌های کشاورزی انجام می‌شود.

 

معاون فنی و اجرایی شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران بیان کرد: کل مطالعات شرکت شهرک‌های کشاورزی استان توسط ما انجام می‌شود که در پروژه‌هایی که دارای پیشرفت 70 درصدی هستند 30 درصد اعتبارات زیرساخت‌ها از طریق شهرک‌های کشاورزی کشور و 70 درصد از طریق اعتبارات استانی، تأمین می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه در پروژه‌های دارای پیشرفت 50 درصدی براساس مطالعات انجام شده اعتبار اختصاص داده می‌شود، افزود: تاکنون 10 پروژه برای شرکت شهرک‌های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی شده که این پروژه‌ها از نظر اقلیم، وضعیت اراضی، منابع آب، بحث‌های کالبدی و ... بررسی می‌شوند.

 

این مسئول کشوری خاطرنشان کرد: ایجاد شهرک کشاورزی امام‌زاده جعفر شهرستان گچساران از دیگر پروژه‌های در دست مطالعه است که با تأمین آب، برق، گاز، خیابان‌کشی و حصارکشی فراخوان واگذاری به سرمایه‌گذار با اولویت جذب سرمایه‌گذار استانی انجام می شود.

 

پریچهر بیان کرد: تاکنون پروانه تاسیس 600 هکتار شرکت شهرک‌های کشاورزی در کشور صادر و حدود 14 شهرک کشاورزی در استان‌ها ایجاد شده، ضمن اینکه فراخوان حدود 30 شهرک کشاورزی برای واگذاری به سرمایه‌گذار انجام شده که با توجه به روند رو به رشد که این واحدها دارند بخشی از مجتمع‌های گلخانه‌ای تا سال 95 تعیین تکلیف می‌شود.

 

معاون شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران خاطرنشان کرد: در طرح‌های گلخانه‌ای به ازای هر هکتار برای 6 تا 12 نفر اشتغال‌زائی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی