نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

25. دى 1394 - 19:54
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده خبر داد:
احیای 400 هکتار از اراضی کشاورزی لنده با احداث جاده بین مزارع
مدیر جهاد کشاورزی لنده گفت: با احداث بیش از 3 کیلومتر جاده بین مزارع بیش از 400 کیلومتر از اراضی کشاورزی لنده به گردونه تولید محصولات کشاورزی بر می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی چهارفصل، مختار مشهدی‌زاده ظهر امروز در حاشیه بازدید از روند احداث جاده بین مزارع کشاورزی در لنده گفت: کشاورزی یکی از عرصه‌های سرنوشت‌ساز در عرصه تولید و اقتصاد است.

 

وی افزود: کشاورزی با زندگی و معیشت مردم در سطح شهر و روستا ارتباط مستقیم داشته و افزایش و کاهش سطح تولید آن در زندگی تک تک افراد جامعه مؤثر خواهد بود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده تصریح کرد: شهرستان لنده به لحاظ وسعت زمین‌های کشاورزی یکی از شهرستان‌های مستعد استان بوده و سالانه نقش قابل توجهی در تولید محصولات کشاورزی به خصوص گندم و جو و محصول استراتژیکی برنج دارد.

مشهدی‌زاده یادآور شد: در سنوات گذشته با تلاش کشاورزان و مسئولان استانی و حتی کشوری توانستیم سطح قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی شهرستان را تحت آبیاری قطره‌ای و بارانی قرار دهیم.

 

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از پروژه دشت آبلش لنده که در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود، بیش‌از 500 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان تحت آبیاری قطره‌ای و بارانی قرار خواهند گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده گفت: در این زمینه طرح مطالعاتی آبیاری تحت فشار زمین‌های کشاورزی دشت بن و کهناب نیز به اتمام رسیده و در سنوات آینده با اختصاص اعتبار این مهم نیز اجرایی خواهد شد.

مشهدی‌زاده در ادامه به مشکلات کشاورزان اشاره و افزود: مهمترین و شاید اساسی‌ترین مشکل کشاورزان نبود جاده دسترسی یا جاده بین مزارع بوده که باعث شده بسیاری از زمین‌های کشاورزی که در گذشته به روش سنتی کشت می‌شدند از گردونه کشت خارج شوند.

 

 

وی تصریح کرد: بیش از 400 هکتار از اراضی کشاورزی در حوزه دهستان آل‌طیب و سایر نقاط شهرستان در طول چند سال اخیر به دلیل هزینه‌های بالا و نبود جاده دسترسی و همچنین صعب‌العبور بودن مسیر ارتباطی بین مزارع از گردونه تولید خارج شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده گفت: با توجه به اهمیت موضوع و به همت مسئولان شهرستانی و استانی از محل اعتبارات استانی اعتباری بالغ بر 300 میلیون ریال در نظر گرفته و عملیات اجرایی احداث جاده بین مزارع در دهستان آل‌طیب آغاز شد.

 

وی افزود: با بهره‌برداری از جاده بیش از 400 هکتار بار دیگر زیر کشت انواع محصولات کشاورزی خواهد رفت.

مشهدی‌زاده افزود: رهبر معظم انقلاب توجه به جنبه‌های مهم اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید داخلی را بارها به مسئولان یادآور شدند که امیدواریم که بتوانیم رونق و تولید داخلی شهرستان را در حد قابل توجهی افزایش دهیم.

 

وی یادآور شد: در گذشته کشاورزی به صورت سنتی و با استفاده از چهارپایان انجام می‌شد که هم هزینه و هم وقت زیادی را به خود اختصاص می‌داد ولی امروزه کشاورزی به سمت مکانیزه شدن رفته و کشاورزان برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه از ادوات کشاورزی استفاده می‌کنند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی