نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. دى 1394 - 11:47
رئیس آموزش و پرورش عشایر کشور گفت: به علت نبود مرکز شبانه روزی برای مقطع متوسطه اول در کهگیلویه و بویراحمد، امکان ادامه تحصیل برای برخی از دختران عشایر این استان وجود ندارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل،‌ علی نقی یزدان‌پناه ظهر در جمع خبرنگاران نبود مرکز شبانه روزی برای مقطع متوسطه اول را یکی از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: با توجه به پراکندگی که عشایر در سطح این استان دارند امکان ادامه تحصیل برخی از دانش آموزان بویژه دختران عشایر در مقطع متوسطه اول وجود ندارد.

 

وی اظهار داشت: به این منظور تلاش می شود برای دختران عشایر این استان در مقطع متوسطه اول مرکز شبانه روزی راه اندازی یا از طرح روستا مرکزی استفاده شود تا بتوان دسترسی این دانش آموزان به تحصیل را که حق طبیعی آنهاست فراهم کرد.

 

یزدان‌پناه با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ مدرسه عشایری در سال جاری به تعداد مدارس عشایر کشور افزوده شد، علت این امر را فراهم شدن فرصت های دسترسی برای دانش آموزانی دانست که پیش از این از این فرصت بی بهره بودند.

 

وی یادآور شد: در بازدیدی که روز گذشته ازمنطقه تنگ تامرادی استان کهگیلویه و بویراحمد داشتیم کلاس های دو نفره و سه نفره در این منطقه مشاهده شد که نشان دهنده این است که برقراری کلاس و جلوگیری از انسداد و باز ماندن از تحصیل اهمیت ویژه ای برای آموزش و پرورش دارد.

 

رئیس آموزش و پرروش عشایر کشور بازماندن از تحصیل را خط قرمز این نهاد دانست و تصریح کرد: همه تلاش خود را برای جلوگیری از انسداد تحصیلی در مناطق عشایری انجام می دهیم زیرا تحصیل حق طبیعی این افراد است./منبع: مهر

انتهاي پيام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی