نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. آذر 1394 - 11:37
به مناسبت 16 آذر روز دانشجو به سراغ دانش آموزان دختر یاسوجی که عضو انجمن اسلامی دانش آموزی هستند رفتیم تا نظر آنها را در مورد این روز و دانشجو شدن جویا شویم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، روز دانشجو در ایران به ۱۶ ماه آذر اطلاق می‌شود. این روز، به یاد سه دانشجو (دو هوادار حزب توده ایران و یک هوادار جبهه ملی ایران) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران کشته شدند، گرامی داشته می‌شود.

 

وقایع آذر ۱۳۳۲، نمایانگر واکنش دولت کودتا به فعالیتهای دانشجویی بود و به دنبال آن سرکوب نظام‌مند تمامی اشکال دیگر مخالفتها، روی داد. ۱۶ آذر، توسط کنفدراسیون دانشجویان ایرانی خارج از کشور که مرکز اجتماع و مباحثه مخالفان حکومت پهلوی در خارج از ایران بود، روز دانشجو نامیده شد. دانشجویان پس از آن، هر سال در این روز اعتصاب های دانشجویی به راه می‌انداختند و در واقع ۱۶ آذرماه به معیار خوبی برای ارزیابی میزان نفرت از حکومت شاه و توانایی و نفوذ مخالفان در بین روشنفکران، تبدیل شد این روز از آن زمان، همچنان از اهمیت تاریخی برجسته‌ای در ایران برخوردار بوده است.

 

 به همین مناسبت به سراغ دانش آموزان دختر یاسوجی که عضو انجمن اسلامی دانش آموزی هستند رفتیم تا نظر آنها را در مورد این روز و دانشجو شدن جویا شویم.

فایزه بابایی

 

دانشجو رشد علمی را رقم می زند

فایزه بابایی کلاس چهارم دبیرستان دانش آموز مدرسه نمونه الزهرای یاسوج ، عضو اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان ، نماینده دانش آموزان استان در سطح قرار گاه ملی و عضو شورای راهبردی بسیج دانش آموزی است که می گوید دانشجو رشد علمی  را رقم می زند و الگو سازی می کند.

 

وی افزود:طبق فرمایشات حضرت آقا (مسئولیت دانشجو سنگین است هم باید درس بخواند وهم محیط سیاسی را بشناسد وروی آن اثر بگذارد. ) دوران دانشجویی فرصتی طلایی برای رشد و ترقی فرهنگی ، اجتماعی، سیاسی و علمی بیشتر در جهت رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی و خدمت به جامعه امام زمان (ع)ومملکت اسلامی است.

 

بابایی در جواب سوال ما که پرسیدیم در دانشگاه چه رشته ای را می خواهد انتخاب کند گفت:رشته مورد علاقه من دارو سازی و تربیت معلم در یکی از دانشگاه های سطح کشور مثل تهران است که امیدوارم تلاش های من مورد ثمر قرار بگیرد و در این زمینه موفق شوم.

 

این دانش آموز برتر در مورد روز دانشجو اظهار کرد:این روز به یاد سه تن از دانشجویان که 16 آذر 1332هنگام اعتراض به حضور ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به شهادت رسیدند گرامی داشته می شود.

 

بابایی با بیان اینکه تا حدودی با تشکل های دانشجویی آشنایی دارد تصریح کرد:در دانشگاه ها تشکلهایی به نام انجمن اسلامی ،جامعه دانشجویی ،بسیج دانشجویی و جهاد دانشگاهی هستند که هر کدام اهداف خاص خود را دارند ومن فکر میکنم در آینده و در محیط دانشگاه به عنوان یک دانشجو در یکی از این تشکل ها ایفای نقش کنم تا این زمینه ای باشد که بتوانم برای جامعه امام زمان (ع)تلاش کنم و به رهبرم ومردمم ادای دین کرده باشم.

 

 

سحر تیموری

 

دانشجو باید دید و بصیرتی قوی داشته باشد

 

سحر تیموری دانش آموز سوم تجربی مدرسه نمونه الزهرای یاسوج است که هدف خودرا قبول شدن در یکی از شاخه های  پزشکی دانشگاه تهران بیان می کندودرمورد دانشجو شدن می گوید: من سعی میکنم وقتی دانشجو شدم تک بعدی نباشم و در کنار درسم به تحقیق و پژوهش هم بپردازم وبه نظر من یک دانشجو همیشه باید دید و بصیرت قوی داشته باشد و نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی اطرافش بی تفاوت نباشد.

 

وی افزود: تا حدودی با تشکل های دانشجویی آشنایی دارم و چون خودم دختر فعالی هستم و فعالیت در زمینه های فرهنگی را دوست دارم به محض ورود به دانشگاه فعالیتم را در تشکل های دانشجویی آغاز میکنم.

 

این دانش آموز برتر در مورد روز دانشجوگفت:روز 16 آذر 1332عده ای از دانشجویان نسبت به ورود نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران تظاهرات کردند که سه تن از آنها به شهادت رسیدند.

 

وی تصریح کرد: من در حال حاضر عضو قرارگاه ملی انجمن اسلامی دانش آموزان  هستم.

 

دانشجو باید به فکر پرورش روح خود باشد

 

فاطمه یزدان پناه دانش آموز کلاس سوم تجربی دبیرستان معرفت یاسوج  نظر خود را در مورد دانشگاه و دانشجو شدن اینگونه بیان می کند که دانشگاه هدف نیست اما می تواند راه را برای رسیدن به هدف نهایی هموار کند وما می توانیم با تحصیلات دانشگاهی وعالیه فردی موفق وشخصیتی قابل احترام در جامعه تبدیل شویم.

 

وی افزود :کسی می تواند دانشجوی خوبی باشد که در عرصه های فرهنگی فعالیت کند و به فکر پرورش روح خود هم باشد.

 

یزدان پناه ادامه داد: بر اساس علاقه ای که دارم میخواهم در رشته ژنتیک دانشگاه تهران ادامه تحصیل دهم ودر این رشته بتوانم موفقیت های زیادی کسب کنم.

 

این دانش آموز فعال وبرتر درمورد روز دانشجو اظهار کرد : در این روز دانشجویان استکبار ستیز با فدا کردن جان خود نشان دادند که دانشجو های ایران همیشه آگاه هستند و اجازه نمیدهند ورود مستکبران به این خاک و بوم به نتیجه ای برسد.

 

وی از آشنایی خود با تشکلهای دانشجویی گفت وتشریح کرد: با تشکلهایی مثل انجمن اسلامی ، بسیج دانشجویی وحزب های سیاسی مختلف آشنا هستم که در نظر دارم با ورودم به دانشگاه در رابطه با این تشکل ها آگاهی بیشتری پیداکنم وهدف هر کدام را بسنجم  که اگر اهدافی در جهت اصلاح وانجام امور جامعه داشتند به آنها بپیوندم واگر غیر از این ودچار درگیری های سیاسی و کمبود های دینی واخلاقی بود نه تنها شرکت نمی کنم بلکه در جهت اصلاح آن و امربه معروف و نهی از منکرافراد قدم بر خواهم داشت.

 

دانشجو می تواند تصمیمیات سرنوشت سازی با فکر خود در هر باره برای کشورش بسازد

 

دانشجو در نظر هانیه تاجدینی کلاس دوم تجربی مدرسه نمونه الزهرای یاسوج یعنی فردی که به دنبال علم در سطح وسیعی است و در کنار علم به جنبه های اجتماعی،سیاسی وفرهنگی آن می پردازد و ممکن است تصمیمیات سرنوشت سازی با فکر خود در هر باره برای کشورش بسازد.

 

وی افزود : رشته ای که من میخواهم در دانشگاه انتخاب و ادامه دهم رشته پزشکی آن هم در دانشگاه شیراز است که تمام تلاشم رادر جهت رسیدن به این هدف به کار خواهم گرفت.

 

این دانش آموز تصریح کرد:روز 16 آذر را همه به نام دانشجو یاد می کنند چرا که دانشجوها در این روز اعتراض خود را به حضور مستکبری به نام نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام داشتند که در این روز سه تن از دانشجویان به شهادت رسیدند.

 

تاجدینی بابیان اینکه تشکیلات دانشجویی  در جهت انجام امورات فرهنگی ، اجتماعی که نیاز به همکاری و تعاون دانشجویان در دستگاه ملت وتجمع اتاق های فکر در دانشگاه ها است  تشکیل می شود اظهار کرد:این یک نوع کار مشارکتی است و به نظر من کار مشارکتی یعنی پیشرفت درکارها و من هم حتما در چنین تشکل هایی فعالیت خواهم کرد و دوست دارم یکی از افراد ارشد این تشکل ها باشم.

 

  پایگاه خبری تحلیلی ایل بانو برای این عزیزان و همه دانش آموزان ایران اسلامی آرزوی موفقیت و تندرستی دارد.

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی