نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. آذر 1394 - 11:45
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج عشايركهگيلويه وبويراحمد گفت: اين استان در زمان هاي متفاوت از انقلاب تا كنون همچون حضور در جبهه هاي جنگ مقام اول را داشته و نياز است كه در كارهاي خير خواهانه و عرصه هاي خدمات رساني به مردم هميشه پيشگام باشد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل،‌ فرمانده ناحيه عشاير كهگيلويه وبويراحمد صبح امروز يكم آذر 94 در نشستی با مدیرکل انتقال خون استان، به نقش دفاع مقدس، ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان و همدلی مردم در تأمین خون مجروحان جنگ براي نهادینه شدن فرهنگ اهدای خون در ایران اشاره کردند.

 

سرهنگ دوم پاسدار علي ستوده نيا در گفت وگو با خبرنگار چهارفصل اظهار داشت: با هماهنگي سازمان انتقال خون طی هفته بسیج تعدادي از بسيجيان ناحيه عشايري در استان، خون خود را به  نيازمندان اهدا كردند.

 

ستوده نيا با اشاره به گرامیداشت هفته بسیج، افزود: یکی از دستورهایی که از حضرت امام خمینی (ره) به یادگار مانده بحث تشکیل شجره طیبه بسیج است که باعث شد مردم انقلاب اسلامی  بسیج شوند و ارتش 20 میلیونی ما شکل گیرد.

 

وي در ادامه گفت: استان كهگيلويه وبويراحمد در برهه هاي متفاوت از انقلاب تا كنون همچون حضور دفاع مقدس مقام اول را داشته است، نياز است كه در كارهاي خير خواهانه و عرصه هاي خدمات رساني به مردم هميشه پيشگام بوده و به همين خاطر بسيجيان ناحيه مقاومت بسيج عشاير اين استان در آغازين روز هفته بسيج به انتقال خون مراجعه كرده و خون خود را به بيماران نيازمند اهدا كردند.

 

 رستم حسن زاده رييس سازمان انتقال خون در جمع بسيجيان گفت: انتقال خون یک سازمان عام‌المنفعه بوده که برای همه افراد بشر نیازی حیاتی به شمار می‌رود و منظور از خون دهي اين است كه تزريق خون، به بيمار دریافت کننده ی خون، صدمه ای نزده و در عين حال سلامت اهدا کننده خون را نيز به خطر نمی اندازد.

 

مدير كل انتقال خون كهگيلويه وبيراحمد گفت: فرآورده های خونی را نیاز امروز جامعه و به خصوص بیماران دانست و افزود:مراکز انتقال خون امروز به عنوان حیاتی ترین مراکز پزشکی به عنوان نیاز عمومی بیماران در کشور و حتی استان در حال فعالیت است.

 

وي گفت: طبق فرمول های پزشکی به ازای هر سه نفر در جامعه یک کیسه خون نیاز است و در این رابطه یک چهارم از تخت های بیمارستانی در هر روز نیاز به خون تازه دارد.

 

مدیر کل انتقال خون کهگیلویه وبویراحمد ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدا و رزمندگان اسلام گفت: بحث اهدای خون و حجامت در آیین اسلام و آموزه های دین ما از اهمیت معنوی فوق العاده ای برخوردار است و می تواند جان انسانهای نیازمند به این موهبت الهی را نجات دهد.

انتهاي پيام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی