نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. آبان 1394 - 9:24
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد :
بهمن بیگی چهره ماندگار عرصه فرهنگ
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی حمایت از نویسندگان بومی را در تقویت فرهنگ ،آداب وسنن هر منطقه موثر دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در بازدید از بخش آثار نویسندگان کهگیلویه و بویراحمد محمدبهمن بیگی نویسنده نام آشنای عشایر را یکی از چهره های ماندگار عرصه فرهنگ دانست.

علی ربیعی پنجشنبه شب در بازدید از فروشگاه کتاب نهاد کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که فرهنگ کتابخوانی باید در متن جامعه نهادینه شود گفت: بلوغ فکری جامعه در سایه ترویج فرهنگ مطالعه به کمال می رسد.

این مسئول با اشاره به نقش کتاب و کتابخوانی در پرورش کودکان و نوجوانان موفق افزود: رشد فکری دانش آموزان و دانشجویانی که کتاب می خوانند متفاوت از کسانی است که در فضای مجازی مطالعه می کنند.

وی لزوم حمایت از نویسندگان در تولید محتوای کتاب را یادآور شد و تصریح کرد: باید ضمن حمایت از نویسندگان، فضای آزاد و امنیت این قشر فرهیخته را فراهم کرد.

ربیعی از فعالان فرهنگی به ویژه رسانه های ارتباط جمعی خواست تا برای تبدیل فرهنگ کتاب و کتابخوانی به عنوان بخشی از فعالیت روزمره خانواده ها تلاش کنند.

وی بیان کرد:جامعه هرگز به توسعه نمی رسد مگر درسایه ترویج فرهنگ مطالعه وازاین رو توسعه همه جانبه کشور مستلزم افزایش مطالعه مفید است.

وی با بیان اینکه انسان با کتاب زنده می ماند و نام بهمن بیگی با کتاب وآثار ارزشمندش زنده ماند، افزود: این استاد با قلم توانای خود خدمات زیادی به اقتصاد و فرهنگ عشایر کرده است.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی حمایت از نویسندگان بومی را در تقویت فرهنگ ،آداب وسنن هر منطقه موثر دانست.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: این استان از لحاظ شاخص برخورداری از کتاب وکتابخانه پایین است وازاین رو توسعه کتابخانه های آن نیازمند حمایت دولت وخیرین است.

زینب قربانی حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر کاری به نمایشگاه کتاب را بیانگر اهمیت توجه دولتمردان به اهمیت خرید و مطالعه کتاب و حرکتی فرهنگی برای ترویج فرهنگ مطالعه است .

مدیرکل نهاد کتابخانه های کهگیلویه وبویراحمد با اهدای یک جلد کتاب شاهنامه فردوسی از وزیرتعاون ،کار و رفاه اجتماعی تقدیر کرد.

عصردنا

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی