نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. آبان 1394 - 10:36
هوشمندي،chaharfasl.ir
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:
تدوین 17 کتاب فرهنگی و هنری در حوزه هنری استان
رئيس حوزه هنري كهگيلويه وبويراحمدگفت: کتاب زندگی نامه سردار شهید یزدانپناه نیز هم اکنون با مشارکت کنگره سرداران شهید استان در دست چاپ است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل،‌ رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد از تدوین و گردآوری ۱۷ کتاب در بخش های مختلف در این حوزه خبرداد.

علی هوشمند با بیان این مطلب که این کتابها در بخش های ادبیات پایداری، شعر و داستان و دانش نامه فرهنگ و هنر گردآوری شده و آماده چاپ هستند، افزود : در بخش ادبیات پایداری شش کتاب خاطرات رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس استان گردآوری شده و به زودی مراحل چاپ آنها در دستور کار قرار می گیرد.

 

رئيس حوزه هنري كهگيلويه وبويراحمدگفت: کتاب زندگی نامه سردار شهید یزدانپناه نیز هم اکنون با مشارکت کنگره سرداران شهید استان در دست چاپ است.

وی با اشاره به اینکه دو کتاب «فتاح» و «مقاومت خندقیان» توسط انتشارات سوره مهر در حل چاپ است و به زودی وارد بازار کتاب می شود ، اظهارداشت: کتاب زندگی نامه سردار شهید یزدانپناه نیز هم اکنون با مشارکت کنگره سرداران شهید استان در دست چاپ است.

رئیس حوزه هنری استان همچنین به کتاب های گردآوری شده در بخش شعر و داستان اشاره کرد و گفت: در این بخش دو کتاب مجموعه شعر فارسی شعرای استان تدوین شده و در دست بررسی است.

هوشمند بابیان اینکه کتاب مجموعه اشعار لری استان نیز در حال گردآوری و تدوین است و پس از این مرحله و کسب مجوز به چاپ می رسد ، گفت : پیش از این کتاب شعر« هنوز اول راهم» اشعار آقای حمید حسینیان به چاپ رسیده بود.

وی همچنین به کتب گردآوری شده در بخش دانش نامه فرهنگ و هنر اشاره کرد و اظهار داشت : در این بخش هم اکنون هفت کتاب گردآوری و تدوین شده است.

هوشمند این کتابها را افسانه ها و قصه های کهگیلویه و بویراحمد، باورهای عامیانه و چیستانها، مجموعه ضرب المثل های استان، زیور آلات و آویزه های استان، بررسی گویش لری و ... عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این کتابها برای اخذ مجوز چاپ به تهران ارسال شده اند و در صورت کسب مجوز، منتشر می شوند ، یادآور شد: پیش از این در بخش پژوهش طی شش ماه اول سال کتاب اقتصاد هنر در این حوزه به چاپ رسید.

رئیس حوزه هنری استان همچنین از در دست تولید بودن فیلم مستند«شیون حسین» در این حوزه خبرداد و گفت : این فیلم به شیوه و آیین های عزادرای زنان کهگیلویه و بویراحمد در ماه محرم پرداخته که توسط محمد سلیمی کارگردانی شده است.

عصر دنا
انتهاي پيام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی