نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. آبان 1394 - 23:36
امام جمعه مارگون گفت: تعریفی که آمریکایی ها برای این مذاکره کرده اند این است که آنان میخواهندراه تهدید را بازکنند، مذاکره باآمریکا یعنی راه بازکردن برای اینکه بتوانند درزمینه اقتصادی ،فرهنگی،سیاسی، امنیتی نفوذکنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرمارگون در مصلی  این شهر و به امامت حجت‌الاسلام خواجه پور امام جمعه برگزار شد.
 

خواجه پور در خطبه اول ضمن توصیه وسفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی،انجام واجبات وترک محرمات اظهار داشت: یکی از اهداف قیام امام حسین(ع)امربه معروف ونهی ازمنکر بوده است و لذاهفته اول محرم به هفته امربه معروف ونهی ازمنکرنامگذاری شده است.

 

وی در ادامه گفت: آن حضرت درموردعلت قیام خود چنین می فرمایند: آیا نمی بینی که کسی به حق عمل نمیکندوجلوی باطل رانمیگیرد و ترویج باطل هم میکند و در حدیثی می قرماید: من برای تفریح فساد شرارت وظلم قیام نکردام،هدف ازقیامم اصلاح دین جدم بودومیخواهم امربه معروف ونهی ازمنکرکنم.

 

امام جمعه مارگون افزود: یکی ازشرایط امربه معروف ونهی ازمنکر ایمن بودن ازخطر و ضرر است، با این حال امام حسین(ع) میدانست که باخطرات زیادی مواجه میشود از جمله ضرر جانی ومالی پس چرا قیام کرد؟ چرا امربه معروف ونهی ازمنکرکرد؟ با اینکه میدانست اگردرمقابل یزید قیام کندسرنگون میشود.

 

وی گفت: در پاسخ بایدگفت ما باید شرایط احکام خصوصیات وفروع آن را از امامان معصوم فرا بگیریم، یعنی تمام رفتارها، عملکردها، گفتارهای معصوم علیه السلام برای ماحجت شرعی است.

 

خواجه پور در خطبه دوم به مسئله نفوذ دشمن است اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند نفوذ دشمن ازتهدیدات بزرگ امروزکشوراست، امروز نفوذ دشمن یکی از تهدیدات بزرگی برای این کشوراست، معنای اینکه میگوییم با آمریکا مذاکره نمی کنیم این نیست که ما با اصل مذاکره مخالفیم، ما با مذاکره با آمریکا مخالفیم، مردم ما باید بیدار باشند.

 

وی گفت:  تعریفی که آمریکایی ها برای این مذاکره کرده اند این است که آنان میخواهندراه تهدید را بازکنند، مذاکره باآمریکا یعنی راه بازکردن برای اینکه بتوانند درزمینه اقتصادی ،فرهنگی،سیاسی، امنیتی نفوذکنند.

 

امام جمعه مارگون افزود: ما راه نفوذ رابستیم و قاطعانه این راه راخواهیم بست، اینها میخواستند به وسیله مذاکرات راهی رابرای نفوذ پیداکنند،ما جلوی نفوذاقتصادی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی آمریکارا خواهیم گرفت.

 

خواجه پور ابراز داشت: با مولفه هایی مثل اقتصاد مقاومتی جلوی نفوذ اقتصادی آمریکا را می توان گرفت و در درجه اول غذا ودارو باید تولیدات داخلی کشور به گونه ای باشد که کشور دچار مشکل نشود یعنی بایدخودکفا شویم.

 

وی به  24آبان و روزکتاب وکتابخوانی اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: پرخسارت ترین تنبلی ها، تنبلی درخواندن کتاب است.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برای یک ملت خسارتی بزرگ است که افراد آن باکتاب وکتاب خوانی سروکارنداشته باشند، لذاکتابخوانی باید یک سیره وسنت رایج دربین ملت شود.

 

خواجه پور کتاب را غذای روح دانست و گفت: کتاب غذای روح است و چنانچه مقوی باشد روح تقویت میشود، لذاهمه مسئولان وفرهنگیان بایدتلاش کنند ودرترویج کتاب وکتاب خوانی ازهیچ کوششی دریغ نکنند.

 

امام جمعه مارگون ابراز کرد: یکی ازپلیدترین توطئه های دشمنان اسلام درکشورکشف حجاب است. رضا خان ملعون که باطرح کودتای سوم سال1299باحمایت و هدایت انگلیسی هاب رسرکارآمد و سبب اجرای تز اسلام زدائی و جایگزینی ارزشهای لیبرالیسمی درجامعه بوده است.

 

 وی گفت: سعی کردند با تهاجم فرهنگی جوانان مومن را ازپایبندی به ایمان منصرف و آنان را به فساد و میگساری مشغول کردند. لذا لازم است که خواهران گرامی اسوه والگوی خود را حضرت فاطمه الزهرا(س) قراردهند تلاش کنند حجاب در جامعه اسلامی ترویج پیداکند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی