نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. آبان 1394 - 19:23
امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به اهمیت بالای کتاب‌خوانی گفت: تبلیغ فرهنگ کتاب‌خوانی در کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است و برای رفع این معضل مهم در استان باید چاره ای از سوی دست اندرکاران امر اندیشیده شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در مصلی امام خمینی این شهر و به امامت حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم امام جمعه موقت این شهر برگزار شد.

 

موسوی‌اعظم در خطبه اول با اشاره به سوم صفر مصادف با 24 آبان همزمان با ولادت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: آن حضرت افتخاری بزرگ برای عالم اسلام بود که توانست دانشمندان زیادی را تربیت کند.

 

امام جمعه موقت شهر یاسوج افزود: به درستی به آن حضرت لقب شکافنده علوم را داده‌اند چرا که در همه علوم حرف اول را آن امام همام می‌زد.

 

وی گفت: آن حضرت و فرزند بزرگوارش امام جعفر صادق(ع) از نظر علمی حق بزرگی به گردن عالم اسلام دارند و پیشرفت‌های علمی جهان اسلام و پرورش دانشمندان بزرگ را مدیون فداکاری و جهاد علمی آن دو بزرگوار هستیم.

 

موسوی‌اعظم با گریزی به اهمیت علم و دانش در جامعه اسلامی به هفته کتاب اشاره کرد و گفت: کتاب‌خوانی یکی از دستوراتی است که پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) همواره در جامعه نسبت به پیروان خود داشته‌اند.

 

امام جمعه موقت شهر یاسوج با ابراز انتقاد از عدم فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی درست در استان برای فرهنگ مطالعه تصریح کرد: در استان تبلیغ کتاب و کتاب‌خوانی ضعیف است.

 

وی گفت: اگر این فرهنگ به درستی در هر جامعه‌ای نهادینه شود علاوه بر پیشرفت در زمینه علمی بسیاری از مشکلات و معضلات را هم نخواهیم داشت.

 

امام جمعه موقت یاسوج در ادامه به سالروز ورود اهل بیت سیدالشهدا(ع) به شام اشاره کرد و گفت: امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) با سخنان آتشین خود موجب افشاگری و روسیاهی حکومت بنی‌امیه و یزید فاسد شدند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی