نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. آبان 1394 - 11:06
عاشق ثارالله با پای پیاده در راه کربلا:
عبور زائر کربلا با پای پیاده از کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر
عشق حسین (ع) که در دل داشته باشی دیگر پیچ و خم جاده ها و سختی راه برایت بی معنا می شود و قدرت و روحیه ای مضاعف تو را تا رسیدن به عشقت (کربلای معلی) همراهی می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، نامش عباس است و شاید به خاطر همین درراه رسیدن به مولایش امام حسین (ع) راه کربلا در پیش گرفته است. عشق و ارادت به سید الشهدا چنان شوری در دلش افکنده که 11 محرم امسال با پای پیاده از استان فارس شهرستان نیریز بخش غربی روستای ریزاب شهرک جعفر خانی سفرخود را به مقصد کربلا آغاز کرده است تا در آیین سوگواری اربعین حسینی (ع) در جوار بارگاه منور سید الشهدا مهمان ویژه ثارالله (ع) باشد.

 

 در جاده گچساران تنها اما با در دست داشتن پرچم یاحسین (ع) و کوله ای برپشت به سمت کربلا در حرکت بود که توجهم را جلب کرد از خودرو پیاده شدم تا موضوع را بررسی کنم ، آری عباس  با پای پیاده مقصدی طولانی در پیش دارد.

 

 

عباس یاراحمدی توفیق زیارت بارگاه منور حضرت سیدالشهدا را افتخاری بس بزرگ برای خود دانست و گفت: حرکت خودم را 11 محرم امسال به مقصد کربلا شروع کردم و به لطف پدر، مادر، همسرم و مردم انشالله که اربعین در جمع عزارداران حسینی درکربلای معلی باشم.

 

یاراحمدی ادامه داد: مسیری که باید تا مقصد کربلای معلی طی کنم 1800 تا 1900 کلیومتر است و هم اینک نیز به گچساران رسیده ام.

 

وی دوری از خانواده و سختی راه برای رسیدن به کربلای معلی و ارادت به حضرت سید الشهدا را شیرین و ماندنی خواند و افزود: اولین باراست که قصد سفر به کربلا را دارم اما خدا رو شکر این توفیق را داشتم که مسیر 1400 کیلومتری نیریز فارس  تا مشهد مقدس را بدوم و بارگاه نورانی ثامن الححج را هم زیارت کنم.

 

یاراحمدی  سه سال پیش هم مسیر 400 کلیومتری نیریز تا شاهچراغ را با پای پیاده طی کرده است.

 

این عاشق ثارالله (ع)  که نیت کرده تا خود را به حرم امام حسین (ع) برساند و اربعین حسینی در جمع عزارداران باشد، هدف  اصلی خود را  عشق و علاقه  به آقا سیدالشهدا عنوان کرد و افزود: اعتقاد داریم که شیعه امام حسین(ع) هستیم و به خاطر اینکه ظرفیت این کار را داشتم حرکت خود را شروع کردم و انشالله با دعای خیر مردم تا اربعین به کربلا میرسم.

 

 

از یاراحمدی که در راه رسیدن به کربلا و زیارت آقا امام حسین (ع) هیچ چیز جلودارش نیست در مورد نحوه اقامت در بین راه ها سوال کردم که در پاسخ گفت: امام حسین خودش کمک می کند و شب ها در حسینیه ها، حرم امام زاده ها و مساجد استراحت می کنیم و مردم نیز کمک می کنند.

 

عباس از مهمانوازی مردم کهگیلویه و بویراحمد نیز تشکر کرد و گفت: از روز گذشته که وارد استان کهگیلویه و بویراحمد و شهری یاسوج شدم، شنیده بودم که لرها مردم مهمان نواز و خون گرمی هستند اما حقیقتا شنیدن کی بود مانند دیدن.

 

وی افزود: مردم این استان واقعا مردم مهربانی هستند و در طول مسیر هرجا میرسم  جویای احوالم می شوند و اگرآب و یا چیزی دیگری نیاز داشته باشم مضایقه نمی کنند.

از عباس یاراحمدی خداحافظی می کنم و از وی می خواهم تا برایم در کنار بارگاه سیدالشهدا دعا کند و او هم می پذیرد و به راه خود ادامه می دهد تا عاشق ثارالله با پای پیاده همچنان به عشق امام حسین (ع) در راه کربلا  در حرکت باشد.

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا