نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. مهر 1394 - 19:13
رئیس دانشگاه یاسوج با تاکید بر اهمیت برگزاری نماز گفت: اقامه نماز جماعت در خوابگاه‌ها از مهمترین برنامه‌های دانشگاه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، عصر امروز نشست ستاد اقامه نماز با حضور رئیس و معاونان دانشگاه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، مسئول ستاد اقامه نماز استان و برخی از امامان جماعت دانشگاه یاسوج برگزار شد.

 

محمودرضا رحیمی در ابتدای این نشست با تسلیت درگذشت حجاج در حادثه منا بیان داشت:‌ این فاجعه نشان از بی‌لیاقتی و عدم شایستگی آل‌سعود در مدیریت فریضه حج دارد.

 

وی افزود: با توجه به تکرار حوادث مختلف در مراسم معنوی حج لازم است کشورهای اسلامی دست به دست هم داده و در جهت مدیریت بزرگترین فریضه اسلامی گام اساسی بردارند.

 

رئیس دانشگاه یاسوج در ادامه این نشست با تاکید بر اهمیت برگزاری نماز گفت: اقامه نماز جماعت در خوابگاه‌ها از مهمترین برنامه‌های دانشگاه است.

 

 رحیمی در ادامه گفت: دانشگاه به عنوان نهاد موثر در جامعه باید در برپایی فریضه مهم نماز و ترویج آن پیشگام باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: امسال یکی از اصلی‌ترین شروط برای انعقاد قرارداد خوابگاه‌های خودگردان اختصاص مکان مناسب برای نمازخانه و تجهیز این مکان بوده است.

 

رحیمی به حضور ائمه جماعت در دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت: حضور این بزرگواران به جز اقامه نماز، ارشاد و راهنمایی دانشجویان را در پی داشته است.

 

همچنین در این نشست مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گفت: همه امامان جماعت که دعوت به همکاری شده‌اند از بزرگان حوزه علمیه هستند که تجارب زیادی در خصوص انجام کارهای فرهنگی دارند.

 

حجت‌الاسلام قاسم مقدم افزود: ائمه جماعت به جز اقامه نماز در دانشگاه، کلاس‌های تفسیر قرآن را نیز برگزار می‌کنند.

وی ارتباط با دانشجویان توسط ائمه جماعات را مهم خواند و اظهار داشت: آموزش احکام و مشاوره‌های مذهبی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در خوابگاه‌ها اجرا می‌شود.

 

در ادامه این نشست مسئول ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اهمیت و جایگاه نماز و برپایی آن بر هیچکس پوشیده نیست.

الیاس چراغ‌زاده با اشاره به جایگاه و اهمیت فرهنگ نماز بیان داشت: برگزاری باشکوه نماز جماعت در ادارات و نهادها جز برنامه‌های مورد تاکید نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید به آن توجه ویژه شود.

 

همچنین نماینده اعضای هیئت علمی در ستاد اقامه نماز دانشگاه خواستار تسهیل شرایط حضور دانشجویان در نماز جماعت خوابگاه‌ها شد.

بویرخبر

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی