نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. شهريور 1394 - 8:52
رئیس دانشگاه یاسوج بیان کرد: متاسفانه در آموزش و پرورش دانش‌آموزانی که دارای معدل بالا هستند را تشویق به انتخاب رشته تجربی می‌کنند که این روند باید اصلاح شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، دکتر محمودرضا رحیمی  رئیس دانشگاه یاسوج گفت: دانشگاه در برخی رشته‌ها با بحران عدم استقبال مواجه است.
 

 رحیمی در جمع مدیران آموزشی دانشکده‌های دانشگاه یاسوج افزود: اگر فکری نشود این عدم استقبال، در آینده دامن رشته‌های پرطرفداری نظیر مهندسی را نیز می گیرد.

وی بیان کرد: متاسفانه در آموزش و پرورش دانش‌آموزانی که دارای معدل بالا هستند را تشویق به انتخاب رشته تجربی می‌کنند که این روند باید اصلاح شود.

رحیمی اظهار داشت: باید بحران‌های به وجود آمده را به صورت دقیق تحلیل و متناسب با وضعیت موجود شرایط را تغییر داد.

رئیس دانشگاه یاسوج  همچنین اهمیت کیفی سازی آموزش در دانشگاهها را برای آینده کشور مهمتر از کیفی‌سازی پژوهش دانست و گفت: در برخی از دانشگاهها اعضای هیئت علمی بر اساس آئین نامه ارتقا، فقط به مباحث پژوهشی اهمیت می دهند و مسایل آموزشی را رها کرده اند.

رحیمی تاکید کرد: ابزارهای لازم برای کیفی سازی آموزش در دانشگاهها و از جمله دانشگاه یاسوج مهیاست و اساتید باید به دنبال افزایش کیفیت آموزشی باشند.

وی عنوان کرد: تغییرات در حوزه های آموزشی و رفتن به سمت دانشگاههای نسل سوم از مهمترین سیاستهای جدید وزارت علوم است.

رئیس دانشگاه یاسوج در بخش دیگری از سخنان خود افزایش فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی را فرصتی برای کیفی سازی دانشگاهها عنوان کرد و گفت: وجود نیروهای قوی و کیفی، توانایی یک مجموعه را تبلیغ می کند.

وی همچنین بر تغییر نگرش اعضای هیئت علمی به سمت فعالیت‌های کارآفرینی و ایجاد شغل تاکید کرد و خواستار برنامه ریزی برای تحقق این مهم شد.
منبع:مهر

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی