نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. شهريور 1394 - 12:14
رئیس مرکز علمی وکاربردی سازمان میراث فرهنگی کشوردر این افتتاحیه ابراز داشت:در راستای تربیت نیروی متخصص موسسه آوزش عالی علمی وکاربردی میراث فرهنگی اقدام به تاسیس واخذ مجوزمرکز آموزش عالی علمی وکاربردی میراث فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد نمود.

به گزارش خبرچهارفصل امروز،با حضور رئیس موسسه آموزش عالی علمی وکاربردی سازمان میراث فرهنگی کشور ،معاونت عمرانی استاندار استان،،رئیس دانشگاه علمی وکاربردی استان ،مدیرکل میراث فرهنگی استان و برخی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی مرکز علمی کاربردی میراث فرهنگی یاسوج افتتاح شد.
دکترشهرود امیر انتخابی تصریح کرد:این مرکز در سه رشته گردشگری ،میراث فرهنگی وصنایع دستی اقدام به جذب دانشجو می نمایند.

وی با بیان اینکه محور اصلی توسعه کهگیلویه وبویراحمد گردشگری است بیان کرد : ضرورت ایجاد این مرکز با وجود کمبود شدید  نیروی انسانی  متخصص  احساس  می شود لذا این مرکز با طی کردن فرایند های قانونی و کسب مجوز از دانشگاه علمی وکاربردی اقدام نمود که امیدواریم اینده درخشانی در حوزه علمی استان داشته باشد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین با اشاره به اینکه استان مقصد جدید گردشگری کشور است بحث آموزش در این زمینه ها بسیار مهم است.

رئیس کار گروه گردشگری استان با تقدیر ازعملکرد اداره کل میراث فرهنگی استان این اقدام را زمینه ساز توسعه استان در تولید و اشتغال زایی در سه محور صنایع دستی ،میراث فرهنگی و گردشگری دانست.
نیک اقبالی نبود اطلاعات کافی مردم در زمینه های پتانسیل ها و ظرفیت های استان در خصوص سرمایه گذاری بخش گردشگری را یکی از مشکلات اساسی دانست و یاد آورشد:پذیرش دانشجو در این سه محور میتواند ارتباط بین مردم و صنعت را فراهم سازند.
وی افزود: در دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مجمع نمایندگان استان با رئیس جمهور محترم بر گردشگری به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه استان تاکید شده است.

 

معاون استاندار بر توجه ویژه به این بخش در استان تاکید کرد و گفت: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ چهار فصل بودن، سرانه جنگلی بالا، وجود آب فراوان و تنوع آب و هوایی موقعیت مناسبی برای جذب گردشگران دارد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری هم در این افتتاح با اشاره به اهمیت آموزش در حوزه های مختلف دست بافت ها،شناخت آموزش میراث معنوی و گردشگری افتتاح چنین مرکزی در استان بسیار مهم بود.

محمود باقری تصریح کرد: مرکز آموزش علمی- کاربردی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری یاسوج به عنوان یک مرکز تازه تاسیس برای اولین بار در ترم مهر پذیرای دانشجویان عزیز خواهد بود و امید است که با توجه به پتانسیل رشته های این مرکز و نیز حمایت های  جناب آقای دکتر امیر انتخابی، رئیس محترم موسسه آموزش عالی علمی- کاربردی ،  با استقبال فراوان مواجه شویم.

وی تاکید کرد: برخورداری از معافیت تحصیلی، اعطای وام دانشجویی در طول ترم و ارایه تسهیلات اشتغالزایی با دریافت مدرک کاردانی در هر سه رشته از مزایای مهم تحصیل در این موسسه آموزشی است.

باقری ابراز داشت: میزان شهریه برای هر ترم تحصیلی در این موسسه حدود پنج میلیون ریال در هر رشته تحصیلی و میانیگن پذیرش دانشجو نیز تا سقف ۲۰۰ نفر است.

دبیر کار گروه گردشگری استان ابرازداشت:ویژگی ها و ظرفیت های منحصربفرد استان کهگیلویه وبویراحمد در سه حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی و معنوی را یاداور شد و گفت: آموزش یکی از راهبردهای مهم و اساسی در توسعه صنعت گردشگری ، رونق صنایع دستی و حفاظت از آثار و بناهای تاریخی و فرهنگی است.

باقری برخی سرفصل های مربوط به رشته گردشگری را شامل بازاریابی، هتل داری، مهمانداری ومیزبانی اعلام کرد.
وی تاکید کرد: راه اندازی این موسسه به هیچ وجه با رویکرد مالی و اقتصادی نبوده بلکه پرکردن خلاء های آموزشی، فرهنگی و نهادینه کردن نگاه حرفه ای به سه حوزه صنایع دستی، گردشگری و میراث معنوی و فرهنگی در سطح استان هدف اصلی بوده است.

IMG_2507 IMG_2511 IMG_2518 IMG_2521  IMG_2524 IMG_2557 IMG_2555 IMG_2542 IMG_2539

IMG_2533

 

منبع:کبناخبر
انتهای پیام/ک

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی