نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. شهريور 1394 - 8:26
یک روحانی مطرح شهر یاسوج نسبت به اظهارات رئیس جمهور درباره نظارت شورای نگهبان در انتخابات مجلس و احراز صلاحیت نامزدها، در جمع استانداران و اعضای هیات دولت واکنش نشان داد.

حجت الاسلام مهدی بابایی، صبح امروز در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس به سخنان رییس جمهور و وزیر کشور درباره نظارت شورای نگهبان در انتخابات مجلس و احراز صلاحیت نامزدها، در جمع استانداران و اعضای هیات دولت واکنش نشان داد.

 

این کارشناس مذهبی  درابتدا  به آیه  54 سوره مبارکه مائده قرآن کریم اشاره داشت و افزود: امروزه کسانی با ادعای حقوقدان بودن علیه قانون صحبت می کنند.

 

وی ادامه داد:آیا می شود قانون مربوط به نظارت شورای نگهبان که برای عدالت گستری ، رشد اسلام ناب و حقیقی وضع شده و به تایید رهبرمعظم انقلاب اسلامی رسیده اشخاصی مستقیم وغیرمستقیم با ادعای حقوق دان بودن به نقض قانون بپردازند .

 

بابایی افزود: شورای  نگهبان وظیفه حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی (به عنوان یک ایدوئولوژی در برابر تمام نظام استکبار می باشد) در تمامی عرصه های  نظارتی را عهده دار است.

 

فعال مذهبی استان کهگیلویه وبویراحمد درادامه به نقش شورای نگهبان در تایید صلاحیت نامزد های انتخاباتی اشاره  کرد وگفت: افراد صالح  و شایسته  برای پیشبرد اهداف اسلام ناب باید در راس امور باشند و کسانی که مغرضانه با این تفکر و قانون مقابله می کنند این  حفظ صیانت را زیر سوال برده و زمینه ایجاد یک جریان مخرب راعلیه  نظام اسلامی ایجاد می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: قانون نظارتی شورای نگهبان مخصوص این عصر نیست بلکه در همه جوامع انسانی برای تقویت نظام امنیتی و تفکر ایدوئولوژیک خود، این بایسته عقلی را رعایت می کنند که افراد مورد نظر و گزینش شده آنها در راس امور آن جوامع باشند.

 

 کارشناس مذهبی استان کهگیلویه وبویراحمد در پایان گفت: آیا ضرورت دارد در این زمان که دشمن از همه طرف به دنبال نفوذ به درون کشور برای ایجاد فتنه ای جدید است  در داخل با بیان حرف هایی نسنجیده و حاشیه ای،  زمینه اختلافات داخلی در سالی که به نام همدلی دولت وملت نامگذاری شده است را ایجاد نمایند؟ العاقل یکفیه الاشاره

 

گفتنی است چهارشنبه هفته گذشته رییس جمهور در جمع استانداران و اعضای هیات دولت، گفت: ما جایی را در کشور نداریم که بخواهد افراد صالح و دلسوز را که می‌خواهند با استفاده از تجربیاتشان به کشور خدمت کنند حالا از هر جناحی که باشند رد صلاحیت کند. تمام گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی قانونی مورد احترام هستند. همه از نظر دولت برابرند و آن جایی که باید بگوید فردی برای شرکت در انتخابات صالح است یا نه هیأت‌های اجرایی هستند و ما هیأت اجرایی نداریم که یک جناح را تأیید صلاحیت کند و یک جناح دیگر را تأیید صلاحیت نکند. شورای محترم نگهبان ناظر است نه مجری. مجری انتخابات دولت است. دولت مسئول برگزاری انتخابات است و دستگاهی هم پیش‌بینی شده که نظارت کند تا خلاف قانون صورت نگیرد. شورای نگهبان چشم است و چشم نمی‌تواند کار دست را بکند، نظارت و اجرا نباید مخلوط شوند باید به قانون اساسی کاملاً توجه کرده و عمل کنیم.

 

این در حالی است که رییس قوه قضاییه امروز به سخنان رییس جمهور و وزیر کشور درباره نظارت شورای نگهبان در انتخابات مجلس و احراز صلاحیت نامزدها، واکنش نشان داد وگفت:به دولت خدوم این نکته را تذکر می دهیم که اکنون کشور نیاز به همدلی و تلاش و کار مجاهدانه دارد.

 

وی  با بیان اینکه اصل بر برائت، سخنی عوامانه است، گفت: اگر اینطور نباشد هرکسی در قانون وصفی را می‌آورد. بخشی که نظارت می کند باید احراز کند. اصل بر برائت است،حرفی عوامانه است. در قانون اوصاف را چیده اند و گفته اند که کاندیدا باید این اوصاف را داشته باشند. اگر شورای نگهبان بخواهد صلاحیت ها را تائید کند، باید اوصاف را احراز کند. بنابراین ما عدم احراز صلاحیت هم داریم.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی