نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. شهريور 1394 - 1:06
دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی:
زنگنه متخصص فروش «نفت مفتی» است
وقتی که دولت روحانی سر کار آمد و زنگنه را معرفی کرد مشکلی که نمایندگان مجلس و به خصوص آقای زاکانی مطرح کردند این بود که به دلیل مشکلات گذشته نباید زنگنه وزیر شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، احمد خورشیدی‌آزاد عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نامه استیضاح وزیر نفت که توسط تعدادی از نمایندگان مجلس امضا شده است، اظهار کرد: آقای زنگنه متهم پرونده کرسنت بود و این پرونده در دیوان لاهه توسط شرکت اماراتی کرسنت مطرح شد.

 

 

وی با بیان اینکه همان موقع استدلال بود که در این پرونده رشوه‌خواری و تخلف شده است اظهار کرد: وقتی که دولت روحانی سر کار آمد و زنگنه را معرفی کرد مشکلی که نمایندگان مجلس و به خصوص آقای زاکانی مطرح کردند این بود که به دلیل مشکلات گذشته نباید زنگنه وزیر شود.

 

 

وی با تاکید بر اینکه دادگاه لاهه ادعا داشت‌ شما که گفته بودید اینها ‌مشکل دارند ‌پس چرا آنها را رئیس کرده‌اید و بر همین اساس حکم خود را صادر کرد افزود: زیانی که از رهگذر پرونده کرسنت برخی آن را 14 میلیارد دلار عنوان کرده‌اند اما کمیسیون انرژی مجلس معتقد است که از 14 تا 30 میلیارد دلار لطمه خورده‌ایم.

 

 

خورشیدی‌آزاد تصریح کرد: مشکل دیگر این بود چون ما در آن زمان به ترکیه هم گاز می‌فروختیم آن‌ها هم گفتند چطور شما به امارتی‌ها گاز «یک چهاردهم قیمت واقعی برای 25 سال» ارزان دادید و به ما گاز گران فروختید که آن‌ها نیز شکایت کردند.

 

 

وی با بیان اینکه خبرهایی می‌گویند که 8 میلیارد دلار هم آنها از ما غرامت خواهند گرفت افزود: مطلب بعدی این است که آقای زنگنه به پیمانکاران و شرکت‌های داخلی اصولا اعتقاد ندارد.

 

 

وی با تاکید بر اینکه هشت سال زمان خاتمی نیز همین کار را کرد و شرکت‌هایی مثل توتال و استات‌اویل را به ایران آوردند که پروژه‌ها در آن دوره بسیار گران به پای ایران درآمد تصریح کرد: در دوره دولت قبل خارجی‌ها را کنار گذاشتند و ایرانی‌ها جای آن‌ها آمدند و پروژه‌ها زودتر سرانجام گرفت و ارزان‌تر هم پای ایران تمام شد.

 

 

وی گفت: آنها از ایران پروژه می‌گرفتند و اجرا نمی‌کردند و در هشت سال ریاست‌ جمهوری خاتمی عقب می‌انداختند زیرا خودشان با قطری‌ها در میدان مشترک گازی شریک بودند و برای این که از این طرف گازی برداشت نشود پروژه‌هایی را که قرارداد هم بسته بودند اجرا نمی‌کردند.

 

 

وی گفت: دوباره و در این دوره هم آقای زنگنه این‌ها را مانند توتال آورده که لطمه بسیار بزرگی به ما در فازهای 2 و 3 عسلویه در گذشته وارد کردند.

 

 

خورشیدی‌آزاد بیان کرد: در هر یک از فازهای 2 و 3 عسلویه چهار لایه گازی وجود دارد که لایه چهارم هیچ یک از این دو فاز اجرایی نشد و از این رهگذر در طول 12 تا 13 سال ضرر  بر کشورمان وارد شد.

وی گفت: در دوران وزارت زنگنه دیپلماسی نفت را کند پیش می‌برند چرا که در دولت‌های قبلی حداقل برای افزایش قیمت می‌رفتند و رایزنی می‌کردند که قیمت پایین نیاید.

 

 

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: ولی زنگنه در این دوره هر چند هیچ کاری نکرد حتی در مقابل توطئه عربستان و آمریکا این گونه اظهار کرد که اگر قیمت پایین‌تر هم بشود نفت می‌فروشیم که نشان از پاشیدگی وزارت نفت دارد و باید گفت آقای زنگنه متخصص فروش نفت مفتی است.

منبع:فارس

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا