نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

31. مرداد 1394 - 9:14
برزمند گفت : با توجه به گرمای هوا و پوشش جنگلی و مرتعی ته سیگار را بعد از مصرف خاموش کنند و وقتی برای تفریح به دامان طبیعت می روند و آتش روشن می کنند، ابتدا اقدام به خاموش کنند بعد منطقه را ترک نمایند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرسنل منابع طبیعی با همکاری سازمان آتش نشانی توانستند بعد از پنج ساعت آتش سوزی جنگلهای "وزگ" بویراحمد را خاموش کنند.

 

سرهنگ برزمند با بیان اینکه سازمان محیط زیست با ما در خاموش کردن آتش سوزی جنگل هاو مراتع به هیچ وجه همکاری نمی کند، افزود: در حالی که یکی از وظایف این سازمان، اطفا حریق در عرصه های جنگلی و مرتعی است.

 

وی اظهارکرد: کارکنان و نیروهای حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد و استان موفق شدند یک فقره آتش سوزی را که در عرصه های منابع طبیعی در منطقه" وزگ" از توابع شهرستان بویراحمد اتفاق افتاده بود بعد از پنج ساعت تلاش طاقت فرسا مهار و خاموش کنند.

 

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این آتش سوزی ساعت 15:30 روز چهارشنبه، 28 مرداد شروع و در ساعت 20:30 شب خاموش شد.

 

 برزمند تصریح کرد: این آتش سوزی عمدی بوده و یک نفر در همین ارتباط دستگیر و تحویل مقامات قضایی داده شد و پرونده ای در همین خصوص تشکیل و تحت پیگیری است.

 

وی ادامه داد: منطقه "وزگ" از توابع شهرستان بویراحمد است که از مناطق دیدنی استان به شمار می رود که مساحت عرصه آتش گرفته هنوز بصورت دقیق مشخص نشده اما طبق برآورد اولیه بیش از 5 هکتار طعمه حریق شد.

 

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همچنین یک مورد آتش سوزی روز 25 مرداد ماه در جنگلها و مراتع منطقه "کاکان" شهرستان بویراحمد رخ داد که در پی آن سه هکتار و 4000متر مربع در آتش سوخت.

 

برزمند بیان کرد: یک مورد دیگر آتش سوزی در روز 26 مرداد ماه در منطقه "سپیدار" مرکزی از توابع شهرستان بویراحمد اتفاق افتاد که حدود  13 هکتار و 8000متر مربع از عرصه های جنگلی و مرتعی طعمه حریق شد.

 

وی ادامه داد: متاسفانه محیط زیست استان به هیچ وجه در مهار آتش سوزی ها با ما همکاری نمی کند و با وجود اینکه چندین بار اطلاع داده ایم اما سهل انگاری می کنند و این در حالی است که بارها در این زمینه بحث و گفت و گو شده است و این دستگاه اداری و سایر دستگاه های اداری استان موظف شده اند که در اطفاء حریق به منابع طبیعی کمک کنند اما متاسفانه این دستگاه ها بی توجهی می کنند.

 

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در آتش سوزی "وزگ" سازمان آتش نشانی در خاموش کردن آتش نقش موثری داشت که جای تقدیر و تشکر دارد. همچنین از نیروهای بسیجی و سپاه و نیروهای مردمی و عشایر که در اکثر آتش سوزی ها کمک می کنند تقدیر و تشکر کرد.

 

بزرمند در خصوص آتش سوزی جنگلها و مراتع مناطق رهمالی، تولگهی و فیروز آباد مورخ 22 تا 24 مرداد افزود: در این ایام به ترتیب سه فقره آتش سوزی در مناطق "رهمالی"، "تولگهی" و" فیروز آباد" از توابع شهرستان بویراحمد بوقوع پیوست که جمعا 394 هکتارو 6000متر مربع طعمه حریق شده بود.

 

وی با اشاره به اینکه برای مهار و خاموش کردن آتش سوزی جنگلها و مراتع با کمبود امکانات و تجهیزات مواجهیم اظهارکرد: برای مهار بهتر و کاهش خسارات وارده نیازمند امکانات و تجهیزات مناسب و اعتبارات لازم هستم. در زمینه نیری حفاظتی با کمبود مواجهیم و مسئولان و متولیان در خصوص اعتبارات توجه بیشتر داشته باشند.

 

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه انتظار داریم مردم با طبیعت مهربان باشند، گفت: با توجه به گرمای هوا و پوشش جنگلی و مرتعی ته سیگار را بعد از مصرف خاموش کنند و وقتی برای تفریح به دامان طبیعت می روند و آتش روشن می کنند، ابتدا اقدام به خاموش کنند بعد منطقه را ترک نمایند.

 

بزرمند اضافه کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون 53 مورد آتش سوزی در سطح جنگلها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد که در پی این آتش سوزی ها 983هکتار از عرصه های منابع طبیعی طعمه حریق شد.

منبع:عصردنا

انتهاي پيام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی