نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. مرداد 1394 - 22:26
کارکنان منابع طبیعی با همکاری سازمان آتش نشانی توانستند بعد از پنج ساعت تلاش بی وقفه آتش سوزی مراتع روستای وزک یاسوج را خاموش کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، آتش سوزی عمدی که در عصر روز گذشته برخی از مراتع حاشیه های شهر یاسوج را در برگرفته بود با تلاش بی وقفه کارکنان و نیروهای حفاظت محیط بانی منابع طبیعی شهرستان بویراحمد مهار شد.

 

به گزارش بویرخبر، این آتش سوزی ساعت 15و 30 دقیقه روزچهارشنبه (28 مرداد) شروع و به برخی از مراتع بالا دست نفوذ کرده بود که با تلاش بی وقفه ماموران یکان حفاظت محیط بانی و آتش نشانی یاسوج مهار شد.

 

باز هم آتش سوزی عمدی نفس جنگل های دنا را گرفت

به گفته فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد این آتش سوزی عمدی بوده و یک نفر در همین ارتباط دستگیر و تحویل مقامات قضایی داده شد و پرونده وی تحت پیگیری است.

 

منطقه وزگ از توابع شهر یاسوج است که از مناطق دیدنی استان به شمار می رود، به گفته سرهنگ برزمند مساحت عرصه آتش گرفته هنوز مشخص نشده و متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

وی همچنین از وقوع دو آتش سوزی در تاریخ 25 و 26 مرداد امسال در منطقه کاکان یاسوج با مساحت 4.3 هکتار و منطقه سپیدار مرکزی از توابع شهرستان بویراحمد یا مساحت 8.13 هکتار خبر داد و گفت:در این آتش سوزی مراتع بکر و زیادی از این مناطق طعمه حریق شد که عوامل انسانی در این آتش سوزی نقش زیادی دارند.

 

کمکی در کار نیست

فرمانده یگان حفاظت استان در رابطه با اینکه آیا دستگاه های استان از جمله محیط زیست در این آتش سوزی ها به کمک منابع طبیعی شتافتند یا نه، گفت: متاسفانه محیط زیست استان به هیچ وجه در مهار آتش سوزی ها با ما همکاری نمی کند و با وجود اینکه چندین بار اطلاع داده ایم اما سهل انگاری می کنند و این در حالی است که بارها در این زمینه بحث و گفتگو شده است.

 

وی با تقدیر از زحمات آتش نشانی یاسوج برای مهار این آتش سوزی ها گفت:سازمان آتش نشانی یاسوج در مهار سوزی جنگل های وزگ نقش موثری داشت که جای تقدیر و تشکر دارد.

  

برزمند با تقدیر از زحمات نیروی مردمی در مهار آتش سوزی استان گفت:خدمات سپاه و بسیج برای مهار این آتش سوزی ها بر کسی پوشیده نیست که جای تقدیردارد.

 

منبع: بویرخبر

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی