نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. مرداد 1394 - 9:38
جانشین فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد:رسانه‌ها نقش مهمی در تحقق امنیت پایدار، پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ناهنجاری‌ها در جامعه دارند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، سرهنگ مهدی انصاری جانشین فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه وبویراحمد درمراسم تجلیل ازخبرنگان به نقش برجسته رسانه ها در تنویر افکار عمومی اشاره کرد و افزود:روز خبرنگار روز منحصر به فردی برای بازگو کردن حقایق جامعه است.

 

نقش رسانه ها در امنیت پایدار جامعه

وی با اشاره به نقش و مهم رسانه‌ها در پیشگیری و کاهش جرم،گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در تحقق امنیت پایدار، پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ناهنجاری‌ها در جامعه دارند.

 

جانشین فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ریشه بسیاری از جرائم در جهل، ناآگاهی و عدم اطلاع از جرم و جنایت و مجازات جرم است، ابراز کرد: ارتباط بهتر پلیس با رسانه‌ها و حتی رسانه ای ملی برای اطلاع‌رسانی به موقع به مردم تاثیرات قابل توجهی در جامعه در پی خواهد داشت.

 

قلم خبرنگار برای جامعه باشد

وی با بیان اینکه قلم خبرنگار قلمی برای جامعه است که توسعه را ترسیم می کند، ابراز کرد: قلم خبرنگار می تواند به صراحت آنچه که جامعه می خواهد را ترسیم کند و پشتوانه ای قوی برای مسئولان باشد.

 

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان به تعامل دوسویه و خوب اصحاب رسانه استان با پلیس اشاره کرد و گفت: تعامل اصحاب رسانه و رسانه های جمعی استان با نیروی انتظامی استان، تعاملی دوسویه و تأثیرگذار است.

 

با یک خبرکذب ذهن جامعه را نابود نکنیم

انصاری نقش رسانه در جهت تشویش اذهان عمومی در جامعه را بسیار تأثیر گذار دانست و افزود: در برخی از مواقع یک خبرمی تواند مجموعه یک استان و حتی کشور را زیر سئوال ببرد که رسانه ها باید در این زمینه دقت وافری داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه رسانه ها باید به دنبال واقع گرایی و برداشتن موانع توسعه و ایجاد فرهنگی غنی در جامعه باشند نه اینکه با برخی خبرها تشویش کننده ذهن اذهان عمومی در جامعه راه به خود جلب کنند، تصریح کرد: برخی مواقع یک خبر بجای اینکه منبع خیر باشد صورت مسئله را پیچیده تر می کند.

 

رسانه ها بازوی پلیس هستند

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان رسانه ها را بازوی توانمند برای پلیس برای رسیدن به اهداف آن در جامعه دانست و گفت: امروزپلیس با کمک رسانه ها می تواند تأثیرگذاری خود در جامعه را به جامعه منتقل کند.

 

از نقدهای منصفانه استقبال می کنیم

انصاری نقدهای منصفانه و انتقادهای سازنده رسانه ای را راهکاری خوب برای توسعه فرهنگی و عملکرد پلیس در جامعه تلقی کرد و افزود:نیروزی انتظامی از نقدها و انتقادیهای سازنده ای که بتواند گره ای از مشکلات جامعه و مردم  را برطرف کند استقبال خواهد کرد.

 

وی توجه به آسیب های اجتماعی، مشکلات قومیتی و توجه به فرهنگ غنی را از مهمترین راهکارهای انتقادهای سازنده رسانه ها دانست و ابراز کرد:نباید خدایی نکرده در انتقادات خود به گونه ای حرکت کنیم که بنا به تعبیری خودزنی کرده باشیم و مشکلی بر مشکلات دیگر افزوده کنیم.

 

همدلی و همزبانی رمز موفقیت پلیس و رسانه

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کهگلویه وبویراحمد با تأکید برا اینکه همدلی و همزبانی رمز موفقیت پلیس و رسانه است ،گفت: حوشبختانه رسانه های خبری استان با امکانات کم خدمات بزرگی را برای استان به بار آورده اند که جای تقدیر دارد.

 

انصاری امنیت پایدار را شاخص یک شهر بدون دغدغه و بدون جرم دانست و ابراز کرد: باید بدانیم اگر پلیس یک روز نباشد چه مشکلاتی در جامعه پیش خواهد که این مصداق هم نیز برای رسانه ها وجود دارو واگر رسانه ها در جهت تنویر و افکار عمومی حرکت نکنند، چه مشکلاتی گریبانگیر جامعه خواهد شد.

 

نبود پارکنیگ ضعف است

وی در مورد سئوال یکی از خبرنگاران در مورد حمل خودروهای شخصی در معابر عمومی و نبود پارکینگ های تخصصی در استان گفت: یکی از مشکلات مهم در امر توسعه و بیشتر در شهر یاسوج به عنوان مرکز استان نبود پارکینگ های تخصصی است که این امر هم برای ما و هم برای راننده گان مشکل ساز شده است.

 

انصاری با بیان اینکه ما دوست نداریم کسی را جریمه کنیم و حتی ماشین وی را به پارکینگ منتقل کنیم،ابراز کرد:وظیفه اصلی پلیس عمل به قانون است و اگر کسی تخطی از قانون کرده باشد باید با آن برخورد کرد.

 

طریقه استفاده از سلاح را نمی دانیم

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان به برخی مشکلات جرم خیر از جمله داشتن اسلحه های غیره مجاز در سطح استان اشاره داشت و افزود: متأسفانه یکی از مشکلات دورن استانی به دلیل داشتن یک فرهنگی عشیره ای داشتن تفنگ حتی مجاز است که طریقه استفاده از آن را بلد نیستیم.

 

وی با بیان اینکه برخی تفنگ را فقط به خاطر جشن عروسی و یا شکار می خواهند، ابراز کرد: استفاده ناصحیح و غیره اصولی از سلاح گرم در استان موجب مشکلاتی عدیده شده که در تقویم جدید این نهاد مبارزه با تفنگ چیان و حتی تفنگ قاچاق وجود دارد.

 

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی نقاط جرم خیز استان و پاکسازی این مناطق در استان اشاره کرد و ابراز کرد:نیروی انتظامی نقاط جرم خیز در این استان را مشخص خواهد کرد تا با انجام طرح‌هایی این نقاط از افراد مجرم پاکسازی شود.

 

مقابله با بد حجابی اولویت جدید پلیس

انصاری به شیب تند بد حجابی در استان و تأکیدات و نماینده ولی فقیه در استان برای فرهنگ سازی در این مورد اشاره کرد وگفت: همانگونه که نماینده ولی فقیه در استان فرمودند استان ما استانی سراسر شیعی است که از فرهنگ غنی برخودار بوده ،اما متأسفانه در چند سال اخیر با ورود برخی ناهنجاریهای اجتماعی در این استان شیب تند بد حجابی در استان رو به افزایش بوده است

 

وی با بیان اینکه پلیس راهکارهای مدونی از جمله آموزش برای پیشگری از این پدیده در جامعه دارد گفت: همانگونه که نماینده ولی فقیه در استان فرمودند آموزش در مورد این موضوع، باید اول از همه از خود خانواده شروع شود.

 

دستگاههای فرهنگی دست به کار شوند

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان به معظلات دست پاگیر برخی شبکه های اجتماعی و لزوم مقابله با این پدیده اشاره کرد و گفت: در موضوع شبکه های اجتماعی بخاطر انتشار برخی فایل ها و خبرها باید یک فرهنگ سازی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد و خود کسانی که از این شبکه ها استفاده می کنند وجود داشته باشد.

 

انصاری با بیان اینکه مقابله با ناهنجاریهای این شبکه ها در دستور کار این نهاد است، تصریح کرد: انتظار داریم که دستگاههای متولی و فرهنگی و حتی رسانه در مورد آسیب های این شبکه های مجازی با پلیس بهترین همکاری را داشته باشند.

 

 

 

منبع: بویرخبر

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی