نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. مرداد 1394 - 14:56
ابتکار در یاسوج,chaharfasl.ir
رئیس سازمان محیط زیست کشور:
مرگ جنگل های زاگرس غم انگیز است
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه مرگ جنگل های دنا و زاگرس غم انگیز است، گفت:نصب سامانه های مخصوص رصد آتش سوزی ها در جنگل های زاگرس از سوی سازمان حفاظت محیط زیست در حال انجام است.

به گزارش پایاه خبری تحلیلی چهارفصل، معصومه ابتکار صبح امروز در رزمایش مهار آتش سوزی جنگلی که در منطقه سرآبید یاسوج برگزار شد افزود: جنگل های زاگرس برای ما مهم و حیاتی است.

 

وی بیان کرد: تفاهم نامه مشترک  سازمان محیط زیست و نیروهای مسلح برای پشتیبانی پروازهای هوایی به منظور مهار آتش سوزی جنگل های تمام نقاط کشور منعقد شده است.

 

 

ابتکار با اشاره به اینکه دولت برای حفاظت از جنگل های بلوط زاگرس بودجه ی ویژه ای را درنظر گرفته است، اظهار کرد:دولت با بسته پیشنهادی نجات جنگل های زاگرس می کوشد تا این طلای سبز ایران همیشه پایدار بماند.

 

وی به بیماری های جنگل های زاگرس اشاره کرد و گفت: راهکارهای سازمان حفاظت محیط زیست و دولت برای از بین بردن معضلات جنگل های زاگرس در حال بررسی است.

 

رئیس سازمان حفاظ محیط زیست با بیان اینکه امروزه جنگل های زاگرس به عنوان یکی از نمادهای مهم کشور باید از مراقبت بیشتری برخوردار شود، گفت: نباید به هر قیمتی جنگل های زاگرس از بین برود.

 

معاون رئیس جمهوری به مانور 16 دستگاه خدمات رسان کهگیلویه و بویراحمد در منطقه سرآبید مختار شهرستان بویراحمد اشاره کرد و افزود: این مانور نباید فقط جنبه تبلیغاتی داشته باشد بلکه باید همه دستگاههای اجرایی در زمان وقوع چنینی حوادثی متحد باشند.

 

وی با تقدیر از زحمات سپاه و بسیج در اطفاء حریق برخی از آتش سوزی ها در برخی جنگل های کشور تصریح کرد: بسیج از ظرفیت بالایی برخوردار است و باید به بهترین نحو از این ظرفیت استفاده شود.

 

ابتکار به ظرفیت جنگل های زاگرس و توسعه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: این استان دارای اکو سیستمی زیبا و دارا بودن 20 درصد از جنگل های کشور است که برای تکمیل زیر ساخت های آن فعالیت های چشم گیری انجام خواهیم داد.

 

با حضور معاون رییس جمهوری و استاندارکهگیلویه وبویراحمد 16دستگاه عضو مدیرت بحران کهگیلویه وبویراحمد صبح امروز توان عملیاتی خود را در رزمایش مهار آتش سوزی جنگلها در منطقه سراب بید یاسوج به نمایش گذاشتند.

 

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی