نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. مرداد 1394 - 10:57
معصومه ابتکار که در فرودگاه یاسوج مورد استقبال استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت، بررسی از نزدیک مشکلات محیط زیست این استان را از اهداف این سفر بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، معصومه ابتکار که در فرودگاه یاسوج مورد استقبال استاندار کهگیلویه وبویراحمد قرار گرفت، بررسی از نزدیک مشکلات محیط زیست این استان را از اهداف این سفر بیان کرد.

 

به گفته عطا پورشیرزاد مدیرکل محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد تا لحظاتی دیگر مانور آمادگی دستگاههای امدادرسان برای مهارآتش سوزی جنگلها با حضور خانم ابتکار برگزارخواهد شد.

 

وی بیان کرد: شرکت در جلسه شورای اداری، دیدار با آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد و دیدار با تشکل‌های زیست محیطی را از دیگر برنامه های این سفر اعلام کرد.

 

وی اظهار کرد: هم اکنون ۲۲ تشکل زیست محیطی در این استان فعالیت می‌کنند که به رغم کمبود اعتبارات اقدامات موثری را انجام داده اند.

مدیر کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برگزاری نشست خبری رییس سازمان محیط زیست کشور آخرین برنامه این سفر یک روزه است.

 برگزاری مانور اطفای حریق در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد باحضور معاون رئیس‌جمهور
با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور مانور بزرگ اطفای حریق جنگ‌های کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.
مانور بزرگ اطفای حریق جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت ۱۶ دستگاه اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران استان با رمز یا علی بن موسی رضا(ع) آغاز شد.

 

دستگاه‌های اجرایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه و شهرسازی، هلال احمر، بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، منابع طبیعی، محیط زیست، آتش‌نشانی، اورژانس ۱۱۵ و دانشگاه علوم پزشکی از جمله دستگاه‌های شرکت کننده در این مانور بودند.

 

مانور به صورت نمادین آتش‌سوزی دستی به وقوع پیوسته در جنگل‌ها اطفای حریق شد و در این مانور توان امدادی دستگاه‌های اجرایی تخمین زده شد.

 

استان کهگیلویه و بویراحمد دارای یک میلیون و ۴۰۰ هکتار منابع ملی بوده که از این سطح ۸۷۰ هزار هکتار را جنگل و ۵۵ هزار و ۲۰۰ هکتار آن را مرتع تشکیل می‌دهد.

 

با توجه به اینکه جنگل‌های زاگرس حدود ۴۰ درصد از کل جنگلهای کشور را تشکیل می دهد سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از جنگلهای زاگرس در بین استانهای زاگرسی کشور ۲۰درصد می باشد که بالاترین سهم و سرانه جنگل را داراست.

منبع:کبنانیوز

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی