نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

31. تير 1394 - 10:41
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اشد مجازات را برای عاملان درگیری های دسته جمعی اعمال می کنیم و در این زمینه سرعت عمل را در دستور کار قرار دادیم و هرچند کشف جرم ممکن است در روند بررسی پرونده طولانی شود ولی به محض کشف جرم، پرونده را در سریعترین زمان ممکن به سرانجام می رسانیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، حجت الاسلام و المسلمین مزارعی، رئیس کل دادگستری استان با اشاره به پدیده امنیت افزود:دستگاه قضایی استان برای حفظ امنیت عمومی و بالا بردن سطح فرهنگ اجتماعی مقابله با پدیده های ناهنجار اجتماعی را در برنامه کاری خود قرار داد و در این زمینه اگر کسی در مراسم شادی یا عزا اقدام به حمل اسلحه کند، اسلحه وی مصادره می شود.

 

وی بیان کرد: بزرگترین راهکار پیشگیری از وقوع جرم، حضور مردم و ارتقاء سطح فرهنگ اجتماعی است، بنابراین برای برقراری امنیت پایدار می بایست دغدغه این مسئولیت را در همه سطوح جامعه شاهد باشیم.

 

اجرای تفکر قومی و قبیله ای در زندگی اجتماعی و شهری باعث بروز تنش و ناامنی می شود

 

مزارعی اظهار کرد: اجرای تفکر قومی و قبیله ای در زندگی اجتماعی و شهری باعث بروز تنش و ناامنی می شود به همین دلیل باید برچسب این شیوه از زندگی را از پیشیانی مردم استان بزداییم و با ارتقاء سطح فرهنگ توسط نهادهای عمومی، اجرای قوانین و مقررات مدنی از سوی مسئولان به مقابله با این شیوه نامناسب زیست اجتماعی برویم.

 

رئیس شورای قضایی استان با تأکید بر نگه داشتن حرمت افراد گفت: شیوه اعمال مجازات ما با گذشته تفاوت دارد و در همین راستا تبعید افراد مخل امنیت عمومی را در برنامه کاری خود قرار دادیم.

 

اشد مجازات را برای عاملان درگیری های دسته جمعی اعمال می کنیم

 

مزارعی ابراز داشت: اشد مجازات را برای عاملان درگیری های دسته جمعی اعمال می کنیم و در این زمینه سرعت عمل را در دستور کار قرار دادیم و هرچند کشف جرم ممکن است در روند بررسی پرونده طولانی شود ولی به محض کشف جرم، پرونده را در سریعترین زمان ممکن به سرانجام می رسانیم.

 

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حادثة مسلحانه شب مبارک قدر(19 تیر در بلوار امام خمینی شهر یاسوج) گفت: با احترامی که برای ریش سفیدان محلی داریم با اجرای سریع جنبه خصوصی جرم، جنبه عمومی را نیز حتما اجرا می کنیم تا درس عبرتی برای دیگران شود.

 

طرح جمع آوری اسلحه درکهگیلویه و بویراحمد می بایست اجرا شود

 

وی با تشریح قواعد حمل اسلحه گفت: طرح جمع آوری اسلحه درکهگیلویه و بویراحمد را با همکاری مردم و مسئولان می بایست اجراکنیم زیرا معنی ندارد با وجود نهادهای برقرار کننده صلح و امنیت کسی بخواهد در خانه و یا خودور اسلحه داشته باشد.

 

رئیس شورای قضایی استان با تأکید بر حفظ امنیت در استان افزود: می بایست در زمینه حمل اسلحه، عشایر را از شهرنشین تفکیک کرد و در این راستا کسانی که در مراسم عروسی و عزا مطابق با عرف گذشته اسلحه حمل کنند، اسلحه شان مصادره می شود.

منبع: صبح زاگرس

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی