نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. تير 1394 - 9:26
آموزش وپرورش,chaharfasl.ir
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:
وجود مدارس کم جمعیت توجیه پذیر نیست
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: هم اکنون 919 مدرسه دارای دو تا 15 دانش آموز در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 411 مورد بین یک تا پنج دانش آموزی بوده و دو مورد نیز یک دانش آموزی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: پراکندگی، کوهستانی و سخت گذر بودن برخی مناطق استان عاملی مهم برای ایجاد و توسعه مدارس کم جمعیت شده است.

 

 

هادی زارع پور  در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: هم اکنون 919 مدرسه دارای دو تا 15 دانش آموز در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 411 مورد بین یک تا پنج دانش آموزی بوده و دو مورد نیز یک دانش آموزی است.

 

 

وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد پس از لرستان دومین استان کشور به لحاظ داشتن مدارس کم جمعیت است.

زارع پور اظهار کرد: مدارس کم جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد موجب کاهش بهبود آموزش در این استان شده و هزینه های سنگینی نیز برای اداره کل آموزش و پرورش استان به همراه دارد و به همین دلیل وجود چنین مدارسی توجیه پذیر نیست.

 

وی عنوان کرد: مهمترین مزایای تجمیع مدارس کم جمعیت کهگیلویه و بویراحمد شامل کاهش بار سنگین هزینه های آموزشی و بهبود هر چه بیشتر کیفیت آموزش در این استان است.

 

زارع پور روستامرکزی را از راهکارهای مناسب برای تجمیع مدارس کم جمعیت کهگیلویه و بویراحمد دانست و ابراز داشت: بر اساس این طرح دانش آموزان محدود روستاهای استان برای ادامه تحصیل به یک روستای مرکزی موجود در نزدیکی آن اعزام می شوند و هزینه رفت و آمد آنان نیز بر عهده اداره کل آموزش و پرورش استان است.

 

وی افزود: با توجه به کمبود اعتبار در وزارت آموزش و پرورش ساخت مدارس جدید در نقاط مختلف کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد امکان پذیر و مقرون به صرفه نبوده و راهکار رفع این مشکل نیز استفاده از مدارس پیش ساخته است.

زارع پور گفت: هم اکنون 179 مدرسه پیش ساخته در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و 210 مدرسه پیش ساخته جدید نیز نیاز است.

وی بیان کرد: میزان پوشش تحصیلی دانش آموزان در کهگیلویه و بویراحمد 99/05 درصد است و استان از این نظر در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

زارع پور اظهار کرد: بر اساس قانون صدور مجوز تاسیس مراکز پیش دبستانی ویژه گروه سنی چهار تا شش سال در هر یک از استان های کشور و نظارت و تامین محتوای آموزشی برای آنها بر عهده اداره کل آموزش و پرورش آن استان است.

 

وی عنوان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد تداخل وظیفه در این زمینه بین اداره های کل بهزیستی و آموزش و پرورش استان مشاهده می شود که در راستای رفع آن تفاهم نامه ای بین این دو دستگاه اجرایی منعقد شده است.

منبع:عصر دنا

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی