نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

7. خرداد 1394 - 8:40
یک منبع آگاه با بیان اینکه گازوئیل دو نرخی خواهد ماند، گفت: قیمت سهمیه‌ای گازوئیل 300 و غیر سهمیه‌ای آن 600 تومان است که ناوگان عمومی جاده‌ای می‌توانند بر اساس ضوابط خاص، گازوئیل غیرسهمیه‌ای را با رعایت سقف مشخص دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، یک مقام مسئول درباره نرخ گازوئیل و موضوع تک‌نرخی و دو نرخی بودن آن توضیح داد: موضوع تک‌نرخی بودن گازوئیل مطرح نیست زیرا اگر به تک‌نرخی شدن گازوئیل تکیه کنیم ‌پروژه‌هایی نظیر اختصاص سهمیه سوخت به ناوگان عمومی جاده‌ای بر ا‌ساس پیمایش قابل اجرا نخواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه اخیراً مقرر شده است گازوئیل سهمیه‌ای بر اساس پیمایش به ناوگان عمومی جاده‌ای اختصاص یابد، اضافه کرد: در صورتی که سهمیه سوخت گازوئیل 300 تومانی برای این ناوگان کافی نباشد، در مواقع ضروری نرخ دوم سوخت گازوئیل هم دیده شده است و با رعایت شرایط خاص، این ناوگان می‌توانند از گازوئیل با نرخ دوم و در واقع نیمه‌یارانه‌ای استفاده کنند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه‌ گازوئیل دو نرخی خواهد بود، گفت: در حال حاضر نرخ گازوئیل سهمیه‌ای لیتری 300 تومان است‌ اما برای مازاد و شرایط اضطراری تمهیداتی در نظر گرفته شده و گازوئیل اختصاص یافته در نرخ دوم‌ احتمالاً حدود لیتری 600 تومان خواهد بود.

 

وی ‌توضیح داد: در واقع گازوئیل لیتری 300 تومان بر اساس پیمایش ناوگان عمومی جاده‌ای محاسبه و در کارت سوخت‌های آنها شارژ می‌شود، حال اگر این میزان سوخت برای ناوگان و یا کامیون کافی نبود آنها می‌توانند با نرخ دوم، سوخت گازوئیل دریافت کنند که این نرخ دوم احتمالاً بیش از 500 تومان و حدود 600 خواهد بود؛ گازوئیل لیتری 250 تومانی به 300 تومان افزایش یافت بنابراین نوع دوم هم که لیتری 500 تومانی بود طبیعتاً به 600 تومان افزایش می‌یابد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه نرخ دوم گازوئیل در واقع ‌نیمه یارانه‌ای محسوب می‌شود، اظهار داشت: اگر به عنوان مثال سهمیه 2 هزار لیتری سوخت کامیونی که بر اساس پیمایش به ناوگان اختصاص یافته است، برای آن کافی نباشد، مابقی سوخت‌ از محل نرخ دوم دریافت می‌شود.

 

وی تأکید کرد: البته ارائه سوخت بر اساسا نرخ دوم (لیتری 600 تومان) ‌‌سقف مشخص دارد و با رعایت ضوابط خاص، ارائه می‌شود.

 

این منبع آگاه یادآور شد:‌ تا روز شنبه هفته آینده نرخ دوم گازوئیل به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

به گزارش این پایگاه خبری تحلیلی،  پیش از این عده‌ای از مسئولان موضوعی تک‌نرخی شدن قیمت گازوئیل را مطرح کرده بودند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی