نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. ارديبهشت 1394 - 14:41
فرمانده سپاه ناحیه عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد ماهیت وپیش زمینه جنگ عربستان را بدون تدبیر وبدون تجزیه و تحلیل خواند و گفت: این جنگ سرانجام شکست استراتژیک عربستان را به دنبال خواهد داشت و این جنگ مبهم و بی نتیجه، عربستان را با رکود اقتصادی مواجه می کند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، سرهنگ علی ستوده نیا باتوجه به حمله عربستان و شمار دیگری از کشورهای عربی به پشتیبانی لجستیکی و اطلاعاتی آمریکا در ششم فروردین (26 مارس) علیه مردم یمن گفت: خوب است بدانیم تاریخ عربستان جز کشتار مسلمانان چیز دیگری ندارد.

 

تاریخ عربستان جز کشتار مسلمانان چیز دیگری ندارد

 

وی افزود: کشتار زائرین ایرانی خانه خدا، حمله به سوریه ، کمک به اسرائیل در حمله به غزه، حمله به یمن و حمله به بحرین تنها تصویری است از عربستان که در ذهن مردم وجود دارد و در این بین مسأله قابل توجه انجام این اقدامات تحت حمایت شیطان بزرگ، آمریکا است.

 

 

دلیل حمایت آمریکا از عربستان و ایجاد جنگ های منطقه ای، منفعت طلبی و سلب استقلال مسلمانان است

فرمانده سپاه ناحیه عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: حمایت آمریکا از عربستان به 2 دلیل است، اول اینکه دولت آمریکا از این حمایت، ما به ازای فراوانی در قبال فروش تسلیحات و.... دریافت خواهد کرد و دوم به این خاطر که آمریکا نمی خواهد کشورهای مسلمان و عربی تصمیم آزادانه و استقلال داشته باشند.

 

وی افزود: یمن یکی از موقعیت های مهم و استراتژیک دنیاست زیرا تنگه باب المندب و دریای سرخ، شاهراه وگذرگاه اصلی همه تجارت انرژی  از شرق به غرب و بالعکس است و گذرگاهی با اهمیت فوق راهبردی است.

 

ستوده نیا گفت: یک ماه از تجاوز نظامی عربستان و هم پیمانانش به یمن می گذرد، در این میان ایستادگی یمنی ها در برابر متجاوز به رغم اندوه حاصل از ویرانی ها و قتل عام مردم این کشور، رسوایی عربستان را بیش از پیش کرده است.

 

 

فرمانده سپاه ناحیه عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار داشت: ادامه اشتباهات راهبردی غرب و متحدانش به خصوص دولت سعودی (که به فرمایش رهبر معظم انقلاب سعودی ها امروز باحماقت و یک جهل استراتژیک و خطایی راهبردی مواجه هستند) با حمله به یمن خود را در باتلاق تمام ناشدنی قراردادند.

 

 

"پادشاه عثمانی در جنگ با یمن گفت: یمن کارخانه ذوب آهن است هر چه نیرو می فرستیم ذوب می شود".

سرهنگ علی ستوده نیا در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری تحلیلی افزود: در تاریخ یمن  4 جنگ رخ داده که اوالین تجاوز توسط عثمانی ها بود که  هشت هزار نفر به یمن آمدند و فقط 700 نفر زنده ماندند که"پادشاه عثمانی در رابطه با آن جنگ گفت: یمن کارخانه ذوب آهن است هر چه نیرو می فرستیم ذوب می شود". حمله دوم توسط جمال عبدالناصربود که باز هم با شکست مواجه شد.در سومین جنگ، بریتانیای کبیر شکست خورد وچهارمین جنگ هم توسط عربستان بود که تجربه تلخ شکست را در پرونده خود داشته است آن هم در روزگاری که ارتش مجهز ومدرنی در یمن وجود نداشته اما امروزه انصارالله در کنار ارتش، باحضور مردم و دارابودن سلاح های متنوع  قرار دارد که  با انگیزه های قوی آماده اند تا در زمین دشمن را با شکست دیگری بدرقه کنند.

 

ماحصل حمله عربستان زنده شدن روح مقاومت و همبستگی در ملت یمن بوده است

 

فرمانده ناحیه بسیج عشایری استان در پاسخ به این سؤال که آیا عربستان در جنگ با یمن به پیروزی می رسد، اظهار داشت: عربستان دارای ارتشی فانتزی و فاقد تجربه عملیاتی در کوههای پیچیده و خشن یمن می باشد، عربستان ظرفیت حمله زمینی را ندارد لذا شکست نظامی عربستان انشاءالله قطعی است.

 

ستوده نیا خاطرنشان کرد: ماحصل حمله عربستان زنده شدن روح مقاومت و همبستگی در ملت یمن بوده است.

جنگ عربستان با یمن، جنگی بدون تدبیر وبدون تجزیه و تحلیل دقیق

وی ماهیت وپیش زمینه جنگ عربستان را بدون تدبیر وبدون تجزیه و تحلیل خواند و گفت:این جنگ سرانجام شکست استراتژیک عربستان را به دنبال خواهد داشت و این جنگ مبهم و بی نتیجه، عربستان را با رکود اقتصادی مواجه می کند .

 

وی در پایان افزود: شکست عربستان را می توان شکست متحدان آمریکایی و اسرائیلی اش  دانست و تاریخ بار دیگر در قلب خودش ثبت خواهد کرد که آل سعود(آل شرور و آل سقوط) سرنوشتی غیر از فرعونیان گذشته نخواهد داشت .

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی