نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. ارديبهشت 1394 - 14:09
بیانیه نشست تشکیلاتی دانشگاه های استان,chaharfasl.ir
بیانیه مسئولین بسیج دانشجویی 30دانشگاه ومرکز آموزش عالی استان کهگیلویه و بویراحمد:
جنبش دانشجویی مسلمان، پیش قراول جبهه آرمان خواهی وعدالت خواهی است
سیج دانشجویی 30 مرکز آموزش عالی و دانشگاه های استان در نشست تشکیلاتی 1394 در شهرستان چرام در بیانیه ای اعلام کردند:اگر نگاهی گذرا به تاریخ جنبش دانشجوهای مسلمان از قبل انقلاب تا زمان حاضر داشته باشیم خواهیم دید که قشر دانشجویی با بینش عمیق اسلامی، همواره پیش قراول جبهه آرمان خواهی و عدالت خواهیی جامعه زمان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، مسئولین بسیج دانشجویی 30دانشگاه ومرکز آموزش عالی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست تشکیلاتی 1394درشهرستان چرام بیانیه پایانی خود را انتشار دادند..

در این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار این پایگاه خبری قرار گرفت آمده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

از دانشگاه همیشه و همه جا این انتظار است که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی کشور باشد،اول جریان علم و تحقیق، دوم جریان آرمان خواهی و هدف گذاری های اجتماعی-سیاسی( امام خامنه ای« مدظله العالی»)

 

اگر نگاهی گذرا به تاریخ جنبش دانشجوهای مسلمان از قبل انقلاب تا زمان حاضر داشته باشیم خواهیم دید که قشر دانشجویی با بینش عمیق اسلامی ، همواره پیش قراول جبهه آرمان خواهی و عدالت خواهیی جامعه زمان بوده است و در این راه از هیچ گونه هزینه ای دریغ نکرده و نخواهد کرد، از شهادت مظلومانه و فخر آفرین در مقابل استکبار جهانی در سال 1332 گرفته تا انفجار نور در سال 1357 و خلق انقلاب دوم که همانا بزرگتر از انقلاب اول بود، از انقلاب فرهنگی گرفته تا بر طرف کردن غبار غلیظ فتنه های 78 و 88 که اساسش در غرب بنیاد نهاده شد و ریسمان هایی در دست فریب خوردگان داخلی بود.

 

اما وظیفه ای که اکنون در این سنگرهای علمی بر دوش دانشجوی انقلابی قرار گرفته است راهی جز تحقق اسلامی کردن علوم انسانی ندارد و در این راه شاید تقدیری همچون احمدی روشن ها داشته باشد.

 

تاریخی که بر این تشکل های دانشجویی گذشته است، حرکتی انقلابی و خردمندانه را در زمان حاضر می طلبد که با توجه به شعار سال( دولت و ملت، هم دلی و هم زبانی) وجود یک رابطه ی تنگاتنگ را میان قشر متفکر و هوشیار با دولت تدبیر و امید ملزم می سازد، که یک راه این هم دلی مشورت و نقد برادرانه و سازنده است. لذا مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه های استان مواضع خود را اینگونه اعلام می دارند:

 

1.در راستای محقق شدن آرمان های انقلاب ، خواستار هم صدا شدن تشکل های دانشجویی استان برای تشکیل یک جبهه متحد فرهنگی و به دور از نگاه سیاسی- حزبی در جهت عملی شدن شعار سال با در نظر گرفتن روحیه جهادی و انقلابی خود در مقابل دشمن خارجی و داخلی هستیم.

 

2. دولتمردان بدانند راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی کشور را باید در درون خود کشور جستجو کرد و امید بستن به وعده های واهی و تو خالی نظام های سلطه و استکباری سرابی بیش نیست ولازم است در مقابل دشمن از موضع قدرت و با دستی پر ایستاد و مطمئن باشند که حتی اگر در مذاکرات هسته ای تیر ماه هم به هیچ نتیجه ای نرسند، همچنان ملت ایران پشتیبان و همراه آنها خواهند بود.

 

3.از اقتصاد مهم تر اندیشه و قلب تپنده ملتی است که اگر دچار بیماری شود درمان و احیاء دراز مدتی را می طلبد و شاید سرنوشتی هم چون آندلس را رقم بزند، لذا انتظار می رود فضای ورود جوانان فکری و انقلابی را با انتخاب مسئولان دلسوز و خردمند فراهم سازند.

4. باید استکبار جهانی این حقارت و شکست های خفت بار عربستان و سگ زنجیری خود را در میان افکار جهانی سر مشق روابط بین المللی قرار داده و بداند تاریخ انقضای نگرش های سخیف حیوانی به اتمام رسیده است.

 

5.بسیج دانشجویی یک تشکل فراجناحی است که همیشه در تمام زمینه ها حاضر و محصور به هیچ ارگانی نبوده لذا می طلبد که کلیه نهاد ها و وزارتخانه ها اعم از وزراتخانه فرهنگ وارشاد اسلامی، علوم تحقیقات و فناوری اطلاعات، بهداشت و درمان آموزش پزشکی ، دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه ها و موسسات و مراکز آموزش عالی هزینه ها و امکانات لازم جهت تشکیل، تقویت و توسعه بسیج دانشجویی را فراهم نمایند، این انتظار از مسئولین محترم استانی و دانشگاهی استان می رود تا با آگاهی کامل از این مهم، همکاری لازم را در بالاترین سطح با تشکل انقلابی داشته باشند.

 

6.برای پیشرفت استان در تمام زمینه های فرهنگی، اقتصادی، بهداشت و درمان و زیر ساخت های عمرانی باید از تعصب های جاهلانه که به مـثابه آفتی بر محصول افتاده است و چیزی جز در جا زدن ندارد، بپرهیزیم و همه با هم به دور ازنگاهی قومی و قبیله ای در راستای پیشرفت و تعالی استان قدم برداریم.

7.نقد هر گفتمان، اندیشه و عملکردی عاملی  برای واکسیناسیون کردن آن منش و روش است، دولت اسلامی  هم از این قضیه مستثنی نیست چرا که ثابت شده است هیچگاه ایدئولوژی نظام اسلامی از انتقاد کردن به آن و نشان دادن مشگلاتش ضربه ای ندیده است و به مثابه سلاحی بوده که با هرضربه ی پتک بر پیکره ی آن آبدیده تر و برنده تر شده است، در راستای تاکیدات حضرت آیت ا... العظمی امام خامنه ای ( مدظله العالی) جهت برپایی کرسی های آزاد فکری، نقد و مطالبه گری از مسئولان نظام، لذا مسئولان دانشگاه های استان باید زمینه لازم برای برپایی کرسی های آزادفکری، دعوت از مسئولان دولت جهت مطالبه گری و همچنین حضور منتقدان برای روشن شدن و برطرف کردن مشکلات و طرح های استان و کشور را فراهم سازند، ضمن اینکه خود مانعی برای این برنامه ها نباشند، مشکلات پیش روی جلسات را نیز برطرف کرده و حامی اصلی دانشجویان قرار گیرند.

 

و درآخر ضمن تقدیر و تشکر از همه ی متولیان و دست اندرکاران این نشست، کلام آخر را با جمله ای از امام امت و بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران به پایان می رسانیم، اگر بر کشوری ندای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهید گردید، و الا هر لحظه باید منتظر حادثه باشیم.

 

 

مسئولین بسیج دانشجویی 30دانشگاه ومرکز آموزش عالی استان کهگیلویه و بویراحمد

 

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی