نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. ارديبهشت 1394 - 12:52
تغییر نام غیرقانونی ورزشگاه 15 هزار نفری شهر یاسوج از ورزشگاه شهید علی فتاحی به ورزشگاه آزادی پس از گذشت 10 سال، واکنش تند خانواده شهید فتاحی، ورزشکاران و خانواده شهدا، امام جمعه یاسوج و برخی مسئولان استانی و شهرستانی را به دنبال داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، خانواده شهید علی فتاحی با صدور نامه ای نسبت به تغییرنام غیرقانونی(پس از گذشت 10 سال از زمان نامگذاری) ورزشگاه شهید علی فتاحی به ورزشگاه آزادی واکنش نشان دادند.

 

در این نامه که به مسئولان استانی نوشته شده و نسخه ای از آن صبح امروزدر اختیار این پایگاه خبری قرار گرفت آمده است: احتراماً: به استحضار می رساند حسب اخبار سایت ها، خبرگزاری ها و روزنامه های محلی و سازمان ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد قرار است ورزشگاه 15 هزار نفری شهر یاسوج با حضور وزیر محترم ورزش و جوانان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولین استانی، دهه فجر امسال ( بهمن ماه 93) انشاء الله افتتاح گردد. لازم است نکاتی در خصوص نامگذاری این ورزشگاه به نام شهید علی فتاحی به محضر حضرتعالی رسانده شود:

 

1.علی رغم اینکه هیچگونه تقاضا و درخواستی شفاهی و یا کتبی از طرف خانواده شهید مبنی بر نامگذاری این ورزشگاه به نام شهید فتاحی انجام نگرفته، مدیرکل محترم تربیت بدنی وقت استان ( آقای سید عبدی افتخاری) با توجه به اینکه شهید علی فتاحی تنها فوتبالیست شهید مطرح و بنام شهر و از بینان گذاران تیم نصر بسیج ( تیم فجر سپاه) یاسوج بود، اداه کل تربیت بدنی استان تصمیم به نامگذاری این ورزشگاه به نام شهید گرفت در که در زمان آقای مهرعلیزاده و با حضور ایشان در شهر یاسوج، کلنگ زنی این ورزشگاه با حضو خانواده شهید و آقای مهرعلیزاده به نام شهید زده شد که فیلم صورتجلسات آن موجود است.

 

2.با آمدن دولت جدید و سفر استانی به استان ما در سال 84، با حضور علی آبادی ( رئیس سازمان تربیت بدنی وقت کشور) مجدداً این ورزشگاه به نام شهید نامگذاری گردید که مصوبه و صورت جلسات آن جزء مصوبات سفر استانی هیأت دولت موجود می باشد. ( صحت این گفته ها را می توانید از آقای سید عبدی افتخاری که هم اکنون مدیرکل سازمان ورزش و جوانان استان همدان است، جویا شوید.

 

 

3. ساخت عمرانی این پروژه بیش از 10 سال است که طول کشیده است و در این مدت به انحاء مختلف برای نامگذاری این ورزشگاه کارشکنی و... انجام شده که مجال گفتن نیست، ولی همین را بدانید در این مدت استرس، اضطراب، فشارهای روحی روانی فراوانی برای خانواده شهید بوجود آوردهاند.

 

4. نهایتاً با کش و قوس فراوان مکاتبات خانواده شهید، بنیاد شهید استان و... موضوع ( نامگذاری این ورزشگاه) به شورای فرهنگ عمومی استان با حضور استاندار وقت، امام جمعه یاسوج و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، معاون سیاسی امنیتی استانداری، مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، مدیرکل ورزش و جوانان استات، فرماندهی انتظامی استان، فرمانده سپاه فتح استان، مدیرکل اوقاف استان، شهردار یاسوج، مدیرکل ارشاد اسلامی، فرماندار یاسوج و... واگذار شد که در هشتمین جلسه این شورا موضوع ( نامگذاری ورزشگاه) مطرح شد و در بند 2 مصوبات این شورا مجدداً نام این ورزشگاه به نام شهید علی فتاح به تصویب رسیده است. ( این شورا در تاریخ 9/12/91 برگزار شده و صورت جلسه آن به شماره 22/91/8336 مورخه 17/ 12/ 93 موجود است که تصویر آن پیوست است)

 

5. بعد از مصوبه شورا موضوع رسانه ای شد و در روزنامه های محلی، صدا و سیمای مرز استان، سایت های محلی و خبرگزاری های استانی و کشوی هر وقت موضوع ( زمان افتتاح و...) این ورزشگاه مطرح شده است به نام شهید علی فتاحی عنوان شده است. حتی در سال جاری بارها از زبان مدیرکل ورزش و جوانان استان، معاون عمرانی استانداری و ... اخباری در سایت ها و روزنامه های محلی و حتی اخبار صدا و سیمای استان، مکرر نام ورزشگاه شهید علی فتاحی گفته و درج شده است.

 

با نزدیک شدن به زمان افتتاح این ورزشگاه اخباری مبنی بر تغییر نام این ورزشگاه زمزمه شده که با مراجعه به مدیر کل ورزش و جوانان استان، ایشان در عین ناباوری اظهار داشت تا کنون نمی دانسته که نام این ورزشگاه قبلاً به نام شهید علی فتاحی نامگذاری شده است و با نشان دادن مستندات ( سخنان خود ایشان در سایت ها و خبرگزاری ها ) باز اظهار بی اطلاعی می کرد.

 

حال این سؤال پیش می آید مگر ممکن است مدیرکل ورزش و جوانان در خصوص مهمترین پروژه عمرانی استان اینقدر بی اطلاع باشد؟ حتی موضوع با حراست سازمان ورزش و جوانان استان مطرح شد و در جلسه ای با حضور مدیرکل و حراست سازمان ورزش و جوانان استان، خانواده شهید مستندات خود را ارائه دادند که نهایتاً مقرر شد معاون امنیتی استانداری، آقای دکتر محمدی معاون سیاسی امنیتی استانداری بعد از مشاهده تصویر صورتجلسه شورای فرهنگ عمومی استان، عنوان داشتند: که این قضیه تمام شده است و باید طبق مصوبه این شورا نام این ورزشگاه به نام شهید علی فتاحی نامگذاری شود و قرار شد که خود ایشان مکاتبات لازم را انجام دهند. حتی بنیاد شهید استان، فرمانداری شهرستان بویراحمد نیز مکاتباتی مبنی بر نامگذاری ورزشگاه به نام شهید با سازمان ورزش و جوانان استان انجام داده اند و هم اکنون موضوع همچنان در حال پیگیری می باشد.

 

ورزشگاه یاسوج

 

حال جای سؤال است که پروژه ای که مدت زمان زیادی ( حداقل 10 سال ) به نام شهید فتاحی مطرح و مصوب شده است چگونه است که در آخرین لحظات به نام دیگری تغییر یابد؟ آیا به صلاح نظام جمهوری اسلامی است که بعد از مطرح شدن نام این ورزشگاه به نام شهید فتاحی به مدت طولانی رسانه ای شدن ان و مطرح شدن آن بین فامیل و غیره به یکباره بدون هماهنگی تغییر یابد؟ آیا این چنین بازی کردن با مقام یک شهید در شان این نظام است؟

مسئولین چه پاسخی برای این خانواده دارند؟ آیا مسئولین با تبعات سیاسی ، اجتماعی و امنیت آن اندیشده اند؟

آیا شائبه سیاسی بودن در این کار مطرح نمی شود؟

آیا لرزاندن قلب مادر پیر یک شهید برازنده نظام ماست ؟ آیا حداقثل به تبعات روحی و روانی برای خانواده این شهید فکر کرده اند؟

ما تقاضای این نامگذاری را نداشته ایم و چنین انتظاری از هیچ خانواده شهیدی نمی رود، شهدا اهدافی بس والا و بزرگ داشته اند که یاد و خاطره انها باید زنده نگه داشته شود.

 

 

ما از این ناراحتیم که مسئولین اداره کل ورزش و جوانان کهکیلویه وبویراحمد با ما صادق نبوده اند و مدیریت این نهاد علیرغم قولی که داده بودند تا مشخص شدن تکلیف نامگذاری از طرف استانداری هیچ اقدامی ننمایند، ایشان مجدد با مصاحبه اختصاصی با سایت های استان از زمان افتتاح و قطعی شدن نام این ورزشگاه سخن به میان آورده و حتی تابلوی آن را به نام آزادی نصب کرده است و با فرستادن معاون توسعه و عمرانی خود به صدا و سیما در 10 بهمن 93 سیمای استانی دنا علیرغم سوال مجری برنامه که چرا نام این ورزشگاه که مدت زیادی است به نام یکی از شهدای شهر تصویب شده است، قصد تغییر آن را دارید، موضوع را به تهران ربط می دهند و نام شهید علناً برده می شود، به فرافکنی می پردازند و با آبرو و مقام یک شهید به راحتی در یک برنامه زنده تلویزیونی بازی می کنند که این موضوع باعث برانگیخته شدن احساسات مردم و عواطف اقوام و فامیل شده که جای نگرانی از عواقب آن می رود.

 

حتی این مدیرغیربومی با زیرکی خاصی نام های دیگر را وارد این موضوع کرده و از آن به نفع خود بهره برداری می نماید.

خانواده شهید علی فتاحی

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، عملیات اجرایی ورزشگاه 15 هزار نفری شهر یاسوج از سال 86 در زمینی به مساحت 23 هزار متر مربع و اعتباری افزون بر 100 میلیارد ریال در منطقه مسکونی دولت آباد شهر یاسوج آغاز و مقرر شد در بازه زمانی چهار ساله تکمیل و به بهره برداری برسد.

 

این ورزشگاه 15 هزار نفری در ابتدا با اختصاص اعتبارات مناسب پییشرفت قابل ملاحظه ای داشت اما با گذشت چند سال به دلیل مشکلات اعتباری روند کندی را طی کرد تا همواره با سفر مسئولان ملی به کهگیلویه و بویراحمد تکمیل آن یکی از خواسته های اصلی مسئولان ومردم و ورزشکاران باشد.

 

سرانجام با وجود کش و قوس های فراوان و تاخیر هشت ساله سرانجام این ورزشگاه امسال آماده بهره برداری شد اما موضوعی که در این سالها مورد توجه رسانه های ارتباط جمعی قرار گرفته تغییر نام غیر قانونی این ورزشگاه از شهید علی فتاحی به آزادی بوده که همچنان در هاله ای از ابهام مانده است.

 

ورزشگاه شهید فتاحی

 

ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج در نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار وقت (سید حسین صابری ) به نام شهید علی فتاحی نامگذاری و مصوب شده است.

 

امام جمعه شهر یاسوج نیز در روزهای اخیر در نامه ای خطاب به مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد تغییر نام ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج (شهید فتاحی) به ورزشگاه آزادی را غیرقانونی دانست و عنوان کرد: عدول از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی استان پیگرد قانونی دارد.

منبع: صبح زاگرس

انتهای پیام/lم.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی