نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. فروردين 1394 - 12:13
استاندار پیشین کهگیلویه و بویراحمد تعرض شرطه های عربستانی به دو نوجوان زائر ایرانی در فرودگاه جده را اقدامی بسیار زشت و غیرانسانی دانست و گفت: حادثه فرودگاه جده وحشیگری و توطئه گر بودن سعودی ها را به اثبات رساند.

به گزارش چهارفصل،سید حسین صابری ظهر امرورز در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس افزود:خوشبختانه مسئولین دولت جمهوری اسلامی به موقع نسبت به این عمل زشت شرطه های عربستانی موضع گیری و اعتراض خود را اعلام کردند اما به دلیل اینکه طرف مقابل ما از وحشیگری خاصی برخورداراست و با جمهوری اسلامی ایران دشمن هستند دست از توطئه بر نمی دارند.

 

وی بیان کرد: دولت و وزارت امور خارجه ایران با پیگری این موضوع  باید به شدت و با قدرت عوامل این جنایت را به سزای عمل خود برسانند تا درس عبرتی برای مسببان بی عقل این تعرض غیر انسانی باشد و از خانواده این دو نوجوان و حرمت و حریت انسان ها به نوعی دلجویی و دفاع شود.

 

عربستان در شرایط فعلی ام القرای جهان اسلام نیست

صابری در خصوص عربستان و ام القرا بودن جهان اسلام اظهار کرد:عربستان به خاطر وجود مکه، مدینه و اماکن متبرکه تحت این عنوان خطاب شده است اما تجربه تاریخی ثابت کرده که مسئولان عربستان صلاحیت و شایستگی چنین مسئولیت و منصبی را ندارند.

 

صابری ادامه داد: امید می رود جریان هایی که در سال های اخیر رخ داده باعت تغییر مسئولان عربستان شود و تا فرصت باقیست از حرکت در مسیر نادرست توبه کرده و گذشته تاریک خود را روشن کنند و صلاحیت ها را در خود ایجاد کنند تا عربستان ام القراء جهان اسلام باشد.

 

استاندار پیشین کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: باتوجه به شرایطی که در کشور عربستان حاکم است و حمایت هایی که از گروهک های تروریستی، داعش و القاعده انجام می دهند در حملات به یمن همه هستی خود را بر باد خواهند داد.

 

اصل مذاکرات هسته ای مورد حمایت رهبری است

 

صابری در خصوص مذاکرات هسته ای و لغو کامل تحریم ها از سوی کشورهای غربی نیز گفت:  همانگونه که بارها مقام معظم رهبری فرمودند اصل مذاکره مورد حمایت ایشان قرار گرفته است و پس از توافق نهایی تحریم ها باید به کلی برداشته شوند.

 

استاندار پیشین کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه تیم مذاکره قبلی و فعلی از افراد ارزشی و انقلابی هستند و مورد حمایت های مردم و رهبری هستند، افزود: تیم مذاکره کننده هسته ای نباید از اصول انقلاب کوتاه بیایند وهمواره در مذاکرات باید خطوط قرمز نظام را مدنظر قرار دهند.

 

وی اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم  مذاکرات هسته ای این است که برای چندمین بار صداقت ایران و صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای کشور به جهانیان ثابت شده است.

 

صابری ادامه داد: تاکنون مذاکرات هسته ای  دستاوردهای خوبی داشته است اما مجموعه مقابل ایران مجموعه قابل اعتمادی نیست.

 

استاندار پیشین کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مذاکره کنندگان ایرانی باید در تنظیم توافقنامه نهایی دقت و هوشیاری بالایی داشته باشند چون با مجموعه حیله گر و مکاری رو به  رو هستند.

 

صابری تاکید کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، تیم مذاکره باید نظرهای گروه های موافق و مخالف را بپذیرند و برای پیشرفت مذاکرات استفاده نمایند.

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی