نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. فروردين 1394 - 14:23
بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج باصدور بیانیه ای از ساماندهی نشدن قبر شهید گمنام در این دانشگاه انتقاد کرد.

به گزارش چهارفصل، بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج صبح امروز با صدور بیانیه ای بی تفاوتی مسوولان این دانشگاه نسبت به ساماندهی نکردن قبر شهید گمنام در دانشگاه یاسوج را مورد انتقاد قرار داده که متن این بیانیه به شرح زیر است:

« بسم ربّ الشّهداء والصّدیقین »

چه ساده فردایمان را فراموش میکنیم و وعده و وعید های نطق های پشت میکروفن هایمان را به پشت گوش میندازیم و انگار نه انگار با عندهم ربهم یرزقون به جنگ بر خواسته ایم.و مگر نه اینکه به گفته امام روح الله) قدس الله نفس الزکیه( قبور شهدا زبان گویایی است که با عظمت روح جاوید آنان شهادت می دهد.

 

حال ما را چه شده است ای شهیدکه شما را به حال خود گذاشتیم تا به حال خود برسیم! !! و مگر نه اینکه تلاش برای احیای قبور شهدا تلاشی است در جهت احیای راه شهدا برای حال و آینده، و این نیز بر خواسته از ضمیر پاک باطنی حضرت زهرا سلام الله علیها است که بزرگی خویش را در سیره خود با ارج نهادن به قبور شهدای اُحد و تعمیر و مرمت انان به نمایش گذاشته است و پیكره تاریخ نه تنها پر شده بلکه مزین شده بر چنین اعمالی است.و مگر نه اینکه تاریخ نیز کلاس درس است که دانش آموختگان ان را عبرتی می بایست. و مگر نه اینکه فردا شهدا نیزدر زمره شفاعت کنندگان اند، پس بترسیم از روزی که مُهر رد خود را به خاطر بی مهری ما بر پروندیمان بچسبانند و حال که امروز خود را چنان به صندلی ها چسبانده ایم فراموش نکنیم که صندلی و صندلی نشینان مدیون خون شهدا هستند و همین بس ما راکه گریزی نیست و فردا به خاطر همین صندلی ها( مسولیت ها) باز خواست می شویم.

 

روزی که جسم پاک و تطهیر شده ی شهید گمنام که صد البته نامی تر از ما مدعیان نام و نشان و منصب هستند، در میان سلام و صلوات حاضرین -که بالاخص مسولین نامی دانشگاه و استان بودند - در محوطه دانشگاه به خاک سپرده شد حیاتی را به دانشگاه بخشید از سر لطف، اما هیچ کس گمان نمی کرد که امروز بعداز گذشت سه سال واندی از آن تدفین باشكوه، مزار منور فرزند روح الله همچنان غریبانه در آغوش باد و بوران، خار و خاشاک و آماج گستاخی ما طلایه داران مدعی پیروی از آرمان شهدا باشد. مایی که فریاد انقلابیمان گوش فلک را کر کرده است، مایی که مدعی ادامه دادن راه آن عزیزان هستیم، مایی که از سامان دادن مزار نورانی آن عزیز نیز عاجز مانده ایم و حتی نتوانستیم یک راه ارتباطی مناسب که با صرف کمترین هزینه برآورده می شود را ایجاد کنیم و نه تنها این کار را نکرده ایم بلکه آن را در تپه ای صعب العبور تدفین کرده که همچنان غریب بماند که نشاید کسی حتی گذرا، گذارش به آنجا بیفتد و فاتحه ای را برای آمرزش خود نه آن شهید بخواند. معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ما را چه شده است که اكثر دانشجویان دانشگاه همچنان خبر ندارند که این دانشگاه میزبان یک شهید است و مسولین این استان که ادعای مهمان نوازی می کنند را چه شده است که مهمان خویش را رها کردند به امان خدا. کار بر عکس شده است! اینها کسی را ندارند، اما خدا را که دارند! !!

 

در دانشگاه که باید به رشد دانش وفرهنگ دینی و تحقق مطالبات رهبری باشد، تلاش زیادی مصروف برگزاری برنامه های بی خواص می کردید، اما دردا و دریغا و فریادا از سقف و سایه بانی که تربت پاک شهدا را از آفتاب و باد و بوران و... مصون بدارد. در کنار این همه ساختمانی که با رشد قارچ گونه - که ان شاءالله به قصد قربت است - سر از خاک بر می آورند، آیا این شهید گمنام به قدر یک سقف هم سهم ندارد که مدت هاست بنای آن را نیمه کاره رها کرده اند؟! ایا اگر فرزند خودمان بود نیز چنین عمل میکردیم!!! در پایان از همه نهادهای مسئول استانی و به خصوص کسی که بر صندلی ریاست (سرپرستی) و معاونت فرهنگی دانشگاه تکیه زده می خواهیم ، اگر به وظایف قانونی خودآشنا نیستید و عمل نمی کنید لااقل به وظیفه دینی و اخلاقیتان عمل نموده و هرچه زودتر به ساماندهی مزار نورانی شهید گمنام اقدام نماید چرا که ما فراموش نکردیم صحبت های شما را مبنی بر اینکه هزینه ساخت مرقد شهید تصویب شده و در دستور اجرا قرار گرفته است، اما به راستی چرا بعد از گذشت مدت زمان طولانی هنوز این پروژه نیمه کاره رها شده است؟ و اگر باز هم روضه، روضه بی پولی دانشگاه است هر چند که باورمان نمی شود ولی بفرماید تا گلریزان به پا كنیم و مزار شهید را از این وضعیت در آوریم. آقایان فراموش نکنید که اگر امروز نانی میخورید از صدقه بی سری شهداست.

 

واحد فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی