نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

28. اسفند 1393 - 12:54
حبیب اله تقی پور دانشجوی رشته مهندسی مکانیک موفق به ساخت نخستین مکانیزم شناور مکانیکی شد که علاوه بر اینکه موتورسیکلت را قادر به حرکت بر روی آب می کند توانایی تحمل 300 کیلوگرم را روی آب دارد.

به گزارش چهارفصل این مخترع جوان ظهر امروز در گفت گوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی چرام با اشاره به مشخصات فنی و نحوه کار این دستگاه، اظهار کرد: سیستم شناور این دستگاه از 4 بالشتک هوا تشکیل شده است که در دو محور عمودی و افقی قابل تنظیم است.

 

وی افزود: این بالشتک ها وظیفه تعادل سرنشین و موتورسیکلت را به عهده داشته و در سخت ترین شرایط آب و هوایی قادر به حفظ آنها خواهد بود.

 

تقی پور با اشاره به چگونگی حرکت این دستگاه روی آب، گفت: سیستم رانشی ( حرکت روی آب ) آن برگرفته از یک سیستم انتقال قدرت می باشد که گشتاور لازم را از زنجیر محور محرک جلو و متحرک عقب گرفته و به یک پروانه که در زیر بدنه تعبیه شده انتقال می دهد.

 

این مخترع جوان چرامی با بیان اینکه مراحل طراحی و ساخت این دستگاه دو  سال طول کشیده است، رمز موفقیت خود  را اتوکل به خداوند  و خودباوری عنوان کرد.

مخترع جوان چرامی موفق به طراحی و ساخت اولین مکانیزم شناور موتور سیکلت در جهان شد
 

وی تصریح کرد: اگر کمک و خواست خداوند نبود هرگز این موفقیت به دست نمی آمد و در حقیقت همه ما در این دنیا تنها یک وسیله و ابزار هستیم در صورتی که کار اصلی را خود خدا انجام می دهد.

 

تقی پور یکی از راههای موفقیت انسانها در هر کاری را علاقه نسبت به آن کار دانست و تصریح کرد: تا علاقه نباشد انگیزه وعشق در کار نیز به وجود نمی آید.

 

این مخترع جوان چرامی با بیان اینکه در طول این سالها برای اجرای پروژه خود با مشکلات متعددی روبرو بوده، تصریح کرد: عدم حمایت مالی و کمبود امکانات کارگاهی از مشکلاتی بود که باعث تاخیر در ساخت این دستگاه شد و علیرغم مراجعه و درخواست های مکرر به مسئولین شهرستانی و استانی، کوچکترین کمکی به بنده نشد که این خود نوعی ضربه به انگیزه جوانان در کارهای علمی است.

 

وی افزود: یکی از پروژه هایی که به دلیل مشکلات مالی نتوانستم به پایان برسانم هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین مدل بال زیر ( کلاس هواپیماهای تندرو) بود که برای اولین بار در استان کار می شد و متاسفانه با پیشرفت 50 درصدی کار، نیمه تمام رها شده است.

 

گفتنی است که حبیب اله تقی پور در سال 89 در جشنواره جهادگران علم و فناوری که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد جزو 10 نفر برتر مخترعین کشور شناخته شد.

وی هم اینک در یکی از موسسات آموزش عالی اصفهان مشغول به تدریس است.

 

انتهای پیام

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی