نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. اسفند 1393 - 11:03
فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد: طرح نوروزی پلیس راه از 25 اسفند امسال تا 15 فروردین 94 در جاده های ارتباطی این استان آغاز خواهد شد.

به گزارش چهارفصل سرهنگ منوچهر سیاهپورفرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد، گفت : در این طرح دستگاه های اجرایی شامل راه و شهرسازی ، حمل و نقل و پایانه ها ، اورژانس 115 و جمعیت هلال احمر با پلیس راه استان همکاری دارند.

وی بیان کرد: به طور متوسط روزانه 10 تا 15 دستگاه خودروی گشت نامحسوس به منظور نظارت وجلوگیری از تخلفات رانندگی در جاده های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد تردد خواهند کرد.

سیاهپوراظهار کرد: طرح نوروزی گشت محسوس و نامحسوس در تمام جاده های شهری و برون شهری به ویژه مناطقی که اماکن زیارتی در آنها قرار دارد و رفت و آمد گردشگران بیشتر است به نحو مطلوبی پوشش داده می شود.

 

وی تاکید کرد: در طرح نوروزی درجاده های استان با رانندگان متخلف براساس قوانین و مقرارات برخورد خواهد شد.

سرعت و سبقت غیرمجاز خط قرمز پلیس

سیاهپور گفت:سبقت و سرعت غيرمجاز، حركت با وسايل نقليه داراي نقص فني و حمل مسافر با وسايل نقليه باري خط قرمزهای پليس راه استان است.

وی به تشریح آمار تصادفات در 11 ماه سال جاری پرداخت و گفت: تصادفات منجر به فوت و جرح در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش داشته است.

تجاوز و انحراف به چپ بیشترین علت تصادفات در استان

وی افزود:در 11 ماه امسال بیشترین علت تصادفات رانندگی در استان شامل تجاوز و انحراف به چپ 35 درصد، عدم توانایی راننده در کنترل خودرو ناشی از سرعت غیرمجاز 30 درصد، توجه نکردن به جلو 10 و واژگونی خودرو 15 درصد بوده است.

بیشترین تصادفات رانندگی از آن خودروهای سواری

فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد:بیشترین تصادفات رانندگی در جاده های ارتباطی استان مربوط به خودروی سواری با 67 درصد، خودروی وانت 14 درصد و خودروهای عمومی 7.5 درصد گزارش شده است.

 

جاده یاسوج - اصفهان در صدر جاده های پرخطر استان

سیاهپور ابراز داشت:16 درصد تصادفات رانندگی امسال درجاده ارتباطی یاسوج - اصفهان،12 درصد جاده یاسوج - بابامیدان و 10 درصد در جاده گچساران - باشت، بوده و به عنوان پرخطرترین جاده های ارتباطی در استان محسوب می شوند.

وی گفت: یک سوم تصادفات رانندگی این استان در ساعات 14 عصر تا 20 شب اتفاق افتاده است.

سیاهپورعنوان کرد: در 11 ماه امسال پنج هزارو 650 دستگاه خودرو و یکهزارو 460 دستگاه موتور سیکلت به دلیل تخلف در استان توقیف شده اند.

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام/ م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی