نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

21. اسفند 1393 - 11:52
مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
جشن بزرگ عشایر ایران زمین در بویراحمد برگزار می شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشن بزرگ عشایر ایران‌ زمین در شهرستان بویراحمد خبر داد.

به گزارش چهارفصل، محمود باقری ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: در شرف فرارسیدن ایام نوروز و حضور مهمانان نوروزی که استان کهگیلویه و بویراحمد را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده‌اند، هستیم.

 

وی با بیان اینکه استان‌ها و شهرستان‌های جنوبی در ابتدای فصل بهار مرکز گردشگری است، افزود: نوروز یکی از جشن‌های ملی ما ایرانیان بوده نه تنها ما بلکه در بسیاری از کشورهای جهان نیز جشن نوروز برگزار می‌شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جشن‌های نوروز قدمت سه هزار ساله دارد و افزون بر 300 میلیون نفر در سراسر جهان جشن نوروز را با برپایی جشن‌های مختلف گرامی می‌دارند.

 

باقری ادامه داد: وظیفه ما صرف تمام توان برای برپایی جشن‌های نوروز و استقبال از مسافران نوروزی و همراهی و افزایش شادی‌های مردم است.

 

وی افزود: البته ما متناسب با ایام فاطمیه برنامه‌های نوروز را پیش‌بینی کرده‌ایم و از اعضای خدمات سفر یا ستادهای 9گانه کمیته سفر خواستاریم حرمت این ایام را نگه دارند.

 

باقری با بیان اینکه از 25 اسفندماه تا 17 فروردین ایام نوروزی به‌شمار می‌رود، گفت: تمامی برنامه‌های نوروزی در قالب جشن‌ها و مراسم مختلف در استقبال از مهمانان نوروزی در این مقطع زمانی صورت می‌گیرد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برنامه مانور آمادگی دستگاه‌های اجرایی در 25 اسفندماه امسال برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این مانور در همه شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

 

باقری با بیان اینکه رویکرد اداره کل در خصوص استقبال از گردشگران توجه بر شهرستان‌های دارای آب و هوایی معتدل و گرمسیری از جمله گچساران، بهمئی، چرام، دهدشت و باشت است از فرمانداران، رؤسای گردشگری و دیگر مسئولان خواست تا با تدبیر بیشتری در خصوص استقبال مطلوب از مسافران نوروزی اقدامات لازم را انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه جشنواره برفی دنا و عشایر ایران زمین با برند کوچ عشایر در تقویم رسمی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ثبت شده است، گفت: جشنواره برفی دنا هر ساله در یاسوج برگزار شده و جشنواره عشایر ایران نیز هر سال متناسب با شرایط و فصل بهار در شهرستانی که قابلیت اجرا داشته باشد، برگزار می‌شود.

 

باقری افزود: با توجه به تعداد دو هزار نفری مهمانان در جشن عشایر همچنین شرایط برگزاری مناسب این جشن در بویراحمد این جشن در این شهرستان برگزار می‌شود.

 

منبع : فارس

انتهای پیام

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی