نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. اسفند 1393 - 19:09
امام جمعه موقت شهر یاسوج با بیان اینکه وجود مزار شهدای گمنام در نقاط در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد نعمت بزرگی است، گفت: تشییع پیکر سه شهید گمنام در یاسوج و پاتاوه 12 اسفند باشکوه هرچه تمام تر برگزار شود.

به گزارش چهارفصل ، حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم در خطبه های نماز جمعه یاسوج افزود: آیین استقبال از پیکر این سه شهید گمنام 12 اسفند امسال در یاسوج برگزار می شود و یک روز پس از آن نیز پیکر دو شهید در شهر یاسوج و پیکر یک شهید در شهر پاتاوه تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

 

وی با بیان  اینکه شهدا برای دفاع از ناموس، عزت، شرافت، حیثیت و کیان ملت ایران و شیعیان جهان عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شده و پس از مجاهدت های مثال زدنی به شهادت رسیدند، اظهار کرد:مقبره شهدای گمنام بهترین مکان برای خودسازی بوده و می‌تواند در ترویج فرهنگ ناب اسلامی موثر باشد.

 

موسوی اعظم عنوان کرد: اقتدار و سربلندی کنونی کشور و ملت ایران مرهون رشادت های تحسین برانگیز شهدا و رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

 

وی با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، عنوان کرد: این بانوی بزرگوار دارای فضایل متعددی بوده و جایگاه والایی نزد اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دارد.

 

امام جمعه موقت شهر یاسوج با اشاره به خصوصیات حضرت فاطمه ( س) گفت: آن حضرت الگوی همه زنان تاریخ است و  زندگی حضرت فاطمه باید الگوی همه خانواده ها باشد و اگر از چنین الگویی پیروی شود فرزندانی در دامان آن‌ها تربیت می‌شود که تاریخ‌ساز خواهند شد.

 

موسوی‌اعظم با بیان اینکه کرامات حضرت زهرا(س) به حدی که نمی توان آن را با زبان توصبف کرد اذعان داشت: در بزرگی آن حضرت همین بس که پیامبرعظیم شأن اسلام حضرت فاطمه (س) را پاره تن خود و ام‌ابیها دانست.

 

وی ابراز داشت: پیامبراکرم(ص) خطاب سلمان فرمودند: کسی که دخترم فاطمه را دوست بدارد در بهشت با من است و کسی که فاطمه را دشمن بدارد در جهنم است.

 

امام جمعه موقت شهر یاسوج در ادامه تصریح کرد و گفت: بر همه لازم است تا حرمت این ایام را نگه داریم و کاری کنیم که در جامعه شیعی مورد قبول ائمه باشد.

 

موسوی اعظم ابراز داشت: بر اساس برخی روایات مدت عمر حضرت فاطمه زهرا (س) پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) 75 روز و طبق بعضی روایت های دیگر نیز 95 روز بوده است.

 

امام جمعه موقت یاسوج  در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امر به معروف و نهی از منکر واجب است و کسی که این امر را انجام دهد خوشحال و مسرور خواهد بود زیرا دستور خدا را انجام داده است.

منبع: صبح زاگرس

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی