نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. اسفند 1393 - 13:15
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تامین آب شرب پایدار در روستاهای مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان است.

به گزارش  چهارفصل به نقل از خبرگزاری فارس از باشت، سید موسی خادمی صبح امروز در حاشیه افتتاح مجتمع بزرگ آبرسانی بوسنگان منطقه باوی بالای شهرستان باشت که با حضور حمیدرضا جانباز مدیرعامل آب و فاضلاب کشور انجام شد، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر بافت جمعیتی به گونه‌ای است که بخش زیادی از مردم در روستاها زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به پراکندگی این روستاها در مناطق مختلف که بسیاری در مناطق سخت‌گذر قرار دارند، ادامه داد: در برخی از مناطق اجرای پروژه‌های آبرسانی بسیار سخت است چراکه مناطق کوهستانی و سخت‌گذر برای اجرای شبکه‌گذاری کار دشواری دارند.

نماینده ارشد دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که در سال‌های گذشته موجب کندی کار در آبرسانی روستایی شده بود کمبود اعتبارات است که دولت تدبیر و امید هم در سال 93 و هم در بودجه سال 94 توجه خوبی به این موضوع کرده است.

وی تصریح کرد: عزم دولت بر این است که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی رقمی بسیار خوب و بالا را به آبرسانی روستایی تخصیص دهد و به همین منظور استان ما هم از این اعتبارات در سال آینده بهره خواهد بود.

خادمی گفت: با همدلی و همراهی که میان مسئولان و نمایندگان استان وجود دارد رایزنی‌های خوبی در مرکز برای تخصیص اعتبارات به آب روستایی صورت گرفته که امروز شاهد راه‌اندازی یکی از مجتمع‌هایی هستیم که مردم مناطق آن همواره از مشکل کم‌آبی و نبود آب شرب سالم و در دسترس رنج می‌برده‌اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی از مناطق استان که مردم روستانشین آن در سال‌های متمادی همواره از مشکل نبود آب آشامیدنی رنج می‌برده‌اند مردم همین منطقه بوده‌اند، تصریح کرد: اکنون با موهبت نظام جمهوری اسلامی تعداد 352 خانوار در این روستاها از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

وی یکی از دلایل مهاجرت گسترده مردم روستاهای این منطقه به شهرهای باشت و گچساران را نبود آب آشامیدنی قابل دسترس دانست و گفت: چنین مشکلی را در سایر نقاط استان هم داشته‌ایم به حدی که اکنون شهر یاسوج از نظر حاشیه‌نشینی در کشور دارای رتبه است.

خادمی اظهار کرد: این مهاجرت‌ها ضربه بسیار زیادی به استان در زمینه تولید و اشتغال خواهد زد چراکه دامداری و کشاورزی و تولیدات این 2 بخش با مهاجرت‌های بی‌رویه در معرض محو شدن قرار دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه تعداد قابل توجهی مجتمع آبرسانی روستایی برای سال آینده استان در دستور کار داریم، تصریح کرد: وقتی که زندگی در روستاها دوباره احیا شود باید به رشد اقتصادی استان هم امیدوار شد و از سوی دیگر با عدم مهاجرت به شهرها معضلات اجتماعی امروزی بسیار کمتر می‌شود.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی