نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. بهمن 1393 - 19:23
اخیرا خبر هایی از شهرستان بهمئی مبنی بر تلاش دوباره برخی از مردم این شهرستان با قول مسوولان استانی جهت جدا شدن این شهرستان نفت خیز از استان کهگیلویه وبویراحمد شنیده می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، در روز های اخیر خبر های از شهرستان بهمئی استان کهگیلویه وبویراحمد مبنی بر تلاش دوباره برای جدا شدن  این شهرستان از استان کهگیلویه وبویراحمد و پیوستن به استان خوزستان و یا استان تعیین تکلیف نشده بهبهان شنیده می شود.

 

زمزمه پیوستن شهرستان بهمئی به استان خوزستان که در چند سال گذشته هم وجود داشت بگونه ای  است که گفته می شود  نماینده های پیشین مجلس شورای اسلامی ، نماینده سابق بهبهان و نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی در این زمینه رایزنی هایی  را با وزارت کشور داشتند اما با توجه به گستردگی استان خوزستان این رایزنی ها به نتیجه ای نرسید تا اینکه بحث استان شدن شهرستان بهبهان با مرکزیت بهبهان شدت گرفت .

 

آخرین شنیده ها  حاکی از استان شدن شهرستان بهبهان در آینده نزدیک است و کسانی که دنبال موضوع پیوستن شهرستان بهمئی به خوزستان بودند دوباره نسبت به جدا کردن این شهرستان امیدوار شده و این موضوع را به جد دنبال می کنند.

 

از شهرستان بهمئی هم  خبر های شنیده می شود  که شورای شهر لیکک  امروز در جلسه ای غیر علنی به این موضوع پرداختند و مصوب شد که با جدیت تمام این موضوع پیگیری شود.

 

اخبار بیرون آمده از این جلسه حاکی از قول مساعد استاندار کهگیلویه وبویراحمد، نماینده مجلس فعلی و همچنین موافقت شورای شهر،شهردار،امام جمعه و اکثر مسئولان شهرستان  از این قضیه و پیگیری جدی آنان در این زمینه است.

 

بر اساس آخرین شنیده ها از شهرستان بهمئی قرار است فردا در قبل از خطبه های نماز جمعه شهر لیکک برخی از مردم این شهرستان  با در دست داشتن پارچه نوشته و پلاکارد و رسانه ای کردن این موضوع ، از مسئولان استانی و کشوری بخواهند این کار را سریعا برای آنها عملی کنند.

 

گفتنی است فاصله زیاد شهرستان بهمئی از مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد،بن بست بودن راه های ارتباطی شهرستان بهمئی با استان کهگیلویه و بویراحمد،وجود چندین چاه نفت و گاز شهرستان بهمئی در استان خوزستان، عدم استفاده فرزندان شهرستان بهمئی از امتیازهای استخدامی مناطق نفت خیز  به عنوان بومی بودن در یک شهرستان  نفت خیز ،نزدیکی و هم مرزی شهرستان بهمئی با 4 شهرستان استان خوزستان(رامهرمز،امیدیه,آغاجاری و بهبهان) ،وجود دشت های پهناور و قابل کشت و نداشتن سهمیه آب کشاورزی از سدهای مارون،کوثر و دیگر سدهای استان خوزستان که از جوار بهمئی عبور می کند مهم ترین دلایل استقبال برخی از مردم شهرستان بهمئی جهت پیوستن به استان خوزستان مطرح می شود.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا