نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. بهمن 1393 - 9:57
جمعی از دانشجویان دانشگاه یاسوج در بیانیه‌ای از مسئولان دانشگاه خواستند در خصوص ادعاهایی که باعث بی‌آبرویی دانشگاه در سطح کشور شد، شفاف‌سازی کنند.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلیچهارفصل، ۱۶ آذر ماه سال جاری عده ای از دانشجویان دختر دانشگاه یاسوج با تجمع در مرکز دانشگاه نسبت به بی حرمتی های اخلاقی برخی از کارکنان دانشگاه یاسوج نسبت به دانشجویان دختر اعتراض کرده و از مسئولان دانشگاه درخواست رسیدگی به ناامنی ایجاد شده برای این گروه از دانشجویان را شدند.

 

پس از این اقدام دانشجویان و انعکاس آن در رسانه ها، موجی از نگرانی در بین برخی از دانشجویان و خانواده های آنان بوجود آمد که این ادعا تا چه اندازه صادق است و چرا مسئولان دانشگاهی پاسخ قاطعی در رد یا تایید این ادعا نمی دهند.

 

در صورت مثبت بون چرا با خاطیان برخورد نمی شود و در صورت منفی بودن این ادعا چرا به اطلاع عموم رسانده نمی شود تا حیثیت دانشگاهیان لکه دار نشود؟

 

با گذشت حدود دو ماه از این ادعا پاسخ شفافی به جامعه دانشگاهی و رسانه هایی که خبر را منتشر کردند، داده نشد و همچنان کسی قاطعانه از آبروی خدشه دار شده دانشگاه یاسوج دفاع نکرد.

 

همزمان با آغاز ترم جدید تحصیلی بیانیه ای از سوی جمعی از دانشجویان این دانشگاه به خبرگزاری دانشجو ارسال شد که چند روزی انتشار آن را به تعویق انداخته ایم تا شاید شاهد شفاف سازی مسئولان این دانشگاه در مورد این ادعا باشیم.

 

متن بیانیه این گروه از دانشجویان به شرح زیر است:

 

هو الحق

ترمی که سرآمد و جوابی که نیامد

در اولین روز ترم جدید اعلام می کنیم خواهان رسیدگی به ادعای مسمومیت اخلاقی در دانشگاه یاسوج هستیم.

۱۶ آذر امسال در دانشگاه یاسوج متفاوت از سال های دیگر بود، تفاوت روز دانشجوی امسال در این بود، برخی از دانشجویان طی یک تجمع اعتراضی این ادعا را مطرح کردند که دانشجویان دختر دانشگاه مورد بی حرمتی برخی از کارکنان قرار گرفته اند، از حضور در دانشگاه احساس نا امنی می کنند و برای ادعای خود مستنداتی دارند.

ادعایی که باعث بی آبرویی دانشگاه در سطح کشور شد، اما مسئولین دانشگاه در مقابل این ادعای بزرگ و بی آبرویی، هیچ واکنشی نشان ندادند.

شاید منفعت های حزبی و گروهی اجازه نداد که این ادعا بررسی شود، اما سوال این است آیا دو ماه زمان، فرصت کمی برای بررسی این ادعا بود یا صبر کردند تا آب ها از آسیاب بیفتد و فراموش شود؟

ناخواسته این فرض به ذهن متبادر می شود که شاید چون آلوده بودند، واکنشی نشان ندادند و جوابی از آنها شنیده نشد.

به هرحال این ادعا همچنان پا برجاست و اگر کارکنان دانشگاه خطایی از آن ها سر نزده است، پاسخ بدهند و این فرض را باطل کنند تا با دانشجویان خاطی برخورد شود و اگر دانشجویان در ادعای خود صادق هستند چرا با کارکنان برخورد نمی شود و وضع همچنان ادامه دارد؟

جایگاه حقوقی دانشگاه متعلق به تک تک دانشجویان، اساتید  و کارکنان است و این ادعا باعث خدشه دار شدن آبروی تمامی دانشگاهیان شد.خانواده دانشجویانی که فرزندانشان در این دانشگاه تحصیل می کنند در مورد فرزندانشان چه فکر می کنند؟ دید عموم جامعه نسبت به فارغ التحصیل این دانشگاه چه خواهد بود؟

در طول ترم گذشته صبر کردیم تا موضوع توسط مسئولین دانشگاه بررسی شود، فرصت هم بسیار بود اما این صبر کردن بی پاسخ ماند.     

اما در آخر؛ امروز و در اولین روز ترم جدید اعلام می کنیم مصرانه خواهان رسیدگی به این ادعا هستیم چرا که دانشگاه و جایگاه حقوقی آن متعلق به همه داشجویان است.

گمان مبر که به پایان رسید کار مغان            هزار باده ناخورده در رگ تاک است

 

منبع : خبرگزاری دانشجو

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی