نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. بهمن 1393 - 20:16
بازدید استاندار کهگیلویه وبویراحمد به همراه برخی از مدیران دستگاه های اجرایی این استان از پنج پروژه عمرانی شهر یاسوج حاشیه های جالب و قابل تاملی به همراه داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل ،استاندار کهگیلویه وبویراحمد عصر روز پنج شنبه به همراه زارعی نماینده مردم شهرستانهای بویراحمدودنا درمجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی از پروژه های عمرانی در دست اقدام شهر یاسوج دیدار کرد.

در این بازدیدها که نماینده بویراحمد و دنا و فرماندار شهرستان بویراحمد حضور داشتند، مسئولان از طرح‌های مجتمع فرهنگی و هنری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، موزه باستان شناسی یاسوج، بیمارستان 288 تختخوابی شهید جلیل، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهید فتاحی و پل سوم بشار یاسوج بازدید کردند.

 

نگرانی استاندار از روند کُند پروژه های عمرانی شهر یاسوج

سید موسی خادمی در بازدید از مجتمع فرهنگی وهنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر یاسوج، اظهار کرد: این مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری در مرکز استان با اعتباری افزون بر ۵۲ میلیارد تومان از سال87 آغاز شده و تاکنون ۲۱ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است.

 

http://sobhezagros.ir/sites/default/files/fullimages/1393/11/04/dsc07181_0.jpg

استاندار با تأکید بر این موضوع که این پروژه با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال فعالیت است و مشکل اصلی آن کمبود اعتبار است، گفت: تا وقتی که این پروژه به پایان نرسد نمی توانیم پروژه دیگری در این سطح را برای استان تعریف کنیم.

 

تالار بزرگ فرهنگ از برنامه زمان بندی خود عقب است

وی با ابراز نگرانی از روند کُند این پروژه اظهار داشت: مجتمع فرهنگی و هنری از پروژه‌های لازم شهر یاسوج بوده که فعالیت کُند آن این پروژه را از برنامه زمان‌بندی خود عقب انداخته است.

 

http://sobhezagros.ir/sites/default/files/fullimages/1393/11/04/dsc07196.jpg

 

 

خط و نشان مدیر کل فنی استانداری برای پیمانکاران

در ادامه این بازدید، حسین کاظمی مدیرکل فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به برخی از مشکلات فنی و نواقص تالار فرهنگ شهریاسوج  اشاره کرد و گفت:در مقطعی دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد درخواست تعطیلی این پروژه را صادر کرد، چون که مشکلات فنی در بحث سازه‌های این پروه زیاد است.

 

پروژه های عمرانی را مجدداً بررسی خواهیم کرد

وی با بیان اینکه اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد دو پروژه ملی دارد که هر دوی آنها با مشکلات فنی زیادی روبرو هستند،ابراز کرد:این پروژه در شورای فنی استان با حضور استاندار به طور مجددبررسی خواهد شد.

 

http://sobhezagros.ir/sites/default/files/fullimages/1393/11/04/dsc07203.jpg

 

پروژه ای که در چارت اداری جا ماند

در ادامه بازدید مسئولان استانی از پروژه های مهم شهر یاسوج قرعه به نام موزه باستانی شهر یاسوج افتاد، پروژه ای که در سال 86کلنگ اجرایی آن به زمین خورد و زمان اتمام آن 24ماهه برنامه ریزی شده بود.

 

با تزریق پول روند اجرایی موزه باستان شناسی شهر یاسوج توجیه پذیر نیست

استاندار در بازدید از این پروژه حیاتی گردشگری شهر یاسوج با انتقاد از روند اجرایی و کند این پروژه ابراز کرد: در حال حاضر 10میلیارد ریال به این پروژه از ماده 180 و اعتبارات استانی اختصاص داده شده است.

 

http://sobhezagros.ir/sites/default/files/fullimages/1393/11/04/dsc07209.jpg

خادمی خاطر نشان کرد: طبق زمان بندی که با حضور سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در مرکز استان لحاظ گردید زمان اجرا و به بهره برداری از این پروژه دهه فجر امسال بود که هنوز هیچ خبری از آن نیست.

 

انتقاد خادمی از روند اجرایی پروژه های عمرانی

وی با انتقاد از روند کُند پروژه های عمرانی شهر یاسوج مرکز استان خاطر نشان کرد: مردم از ما مطالباتی دارند که مسئولان در قبال آن جوابگو هستند و اگر اینگونه نباشد قابل توجیه نیست.

 

علت تغییر در تکمیل پروژه بازیابی دوباره آن است
محمود باقری مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از این پروژه علت کندی این پروژه تغییر در ساختار آن دانست و گفت: طرح قبلی پروژه موزه یاسوج نواقصی داشت، لذا برای اینکه موزه استان کهگیلویه و بویراحمد شاخص‌های یک موزه را داشته باشد در طرح آن تغییراتی صورت گرفته و این چیزی بوده که مرکز از ما خواسته است.

 

http://sobhezagros.ir/sites/default/files/fullimages/1393/11/04/dsc07213.jpg

 

اعتبار 40میلیارد ریالی برای تکمیل موزه یاسوج
وی با بیان اینکه اعتبارات این پروژه تخصیص داده شده است، افزود: برای تکمیل پروژه موزه یاسوج حدود چهار میلیارد تومان نیاز است.

 

سومین پروژه‌ای که مورد بازدید مسئولان استانی قرار گرفت، پروژه پل سوم بشار بود، پروژه ای که از سال ۸۶ آغاز شده و در حال حاضربا مشکلات زیادی از قبیل معارضات اجتماعی، نبود بودجه و مشکلات فنی در ساخت آن مواجه شده است.

http://sobhezagros.ir/sites/default/files/fullimages/1393/11/04/dsc07251.jpg

خادمی، بودجه پروژه پل سوم بشار تخصیص داده شده است

خادمی در بازدید از پروه با تأکید بر این موضوع که برای تکمیل این پروژه بودجه ای 40هزار میلیارد ریال  هزینه شده است، ابراز کرد: تکمیل این پروژه می تواند نقش مهمی در کاهش ترافیک مرکز استان داشته باشد.

 

وی با انتقاد از روند اجرایی این پروژه خاطر نشان کرد: پیمانکار پروژه باید فعالیت خود را با شتاب بیشتری از سر بگیرد تا مسئولان با او همکاری کنند.

 

http://sobhezagros.ir/sites/default/files/fullimages/1393/11/04/dsc07262.jpg

پیمانکار پل سوم بشار، اداره راه وشهرسازی به تعهدات خود پایبند نبوده

آقایی، پیمانکار پروژه پل سوم‌بشار معارضات اجتماعی و تعلل و کوتاهی راه و شهرسازی در پرداخت پیش‌پرداخت اعتبارات را از مشکلات این پروژه عنوان کرد و از مسئولان خواست فکری برای رفع معارضات اجتماعی کنند تا هر روز جلوی کار دستگاه‌ها را نگیرند.

 

مسوول فنی استانداری در حاشیه این بازدید با انتقاد از روند کُند و توجه نکردن به مسائل فنی این پروژه خاطر نشان کرد: اگر پیمانکار طرح به وظایف محوله خود به خوبی عمل نکند خلعیت آن را صادر خواهیم کرد.

 

کاظمی:پیمانکار کاری انجام نداده که پول می خواهد

کاظمی با بیان اینکه بیشتر بخش های ساختاری این پروژه هنوز اجرا نشده است، افزود: روند اجرایی و عمرانی این پروژه بسیار کند بوده که نمی تواند از سوی پیمانکار توجیه پذیر باشد.

 

چهارمین پروژه ای مهم مرکز کهگیلویه وبویراحمد که مورد بازدید مسئولان استانی قرار گرفت، بیمارستان 288 تختخوابی شهید جلیل یاسوج بود که کلنگ اجرایی آن از سال 85بر زمین زده شد.

 

فراز و فرودهای بیمارستان در کما رفته شهر یاسوج

این پروژه که در زمان فعالیت خود فراز و فرود های خاصی را به خود دیده، امروز بار دیگر با تزریق اعتبار تخصیص داده شده بازهم دچار یک کُندی در روند اجرای فیزیکی خود است.

 

http://sobhezagros.ir/sites/default/files/fullimages/1393/11/04/1-1216.jpg

 

خادمی در بازدید از این پروژه با بیان این مضوع که روند اجرایی بیمارستان 288تختخوابی شهید جلیل شهر یاسوج در مقطعی فعال نبود و امسال با در نظر گرفتن اعتبار تخصیص یافته شده از مرکز فعالیت خود را مجدد آغاز کرده است، گفت: در حال حاضر این پروژه با صد نفر نیروی کار سرعت لازم را ندارد و از برنامه‌ زمان‌بندی خود عقب است.

 

اعتبار 150میلیارد ریالی بیمارستان شهید جلیل در سال 94

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه در سال آینده 150میلیارد ریال برای این پروژه اختصاص داده شده است، افزود: با توجه به این موضوع که این پروه جزوء پروژه های ملی بوده تکمیل و به بهره برداری رسیدن این پروژه در آینده نیازمند 400میلیارد ریال بودجه است.

 

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر یاسوج پنجمین و آخرین پروژه‌ای بود که استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده بویراحمد و دنا با همراهی برخی از مسئولان از آن بازدید کردند.

 

http://sobhezagros.ir/sites/default/files/fullimages/1393/11/04/dsc07281.jpg

 

این پروژه که در گذر تاریخ با قول و وعده و عدید های مسئولان سابق هنوز به بهره برداری نرسیده است ،امروز با یک روند خوب و شبانه روزی به گفته مسئولان پروژه، آماده افتتاح در دهه فجر است.

 

افتتاح ورزشگاه 15هزار نفری کمک بسزایی به ورزش استان خواهد کرد

خادمی با بیان اینکه  افتتاح این پروژه می تواند کمک بسزایی به این استان در روند رو به رشد ورزش در استان بکند، خاطر نشان کرد: توقف و روند کُند پیشرفت فیزیکی این ورزشگاه و تاخیر در بهره برداری آن در گذشته نه چندان دور، زمینه را برای خسارت به سرمایه گذاری های انجام شده در این طرح فراهم کرد.

 

وی به افتتاح این پروژه در دهه فجر امسال اشاره داشت و گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی کاسه ورزشگاه به اتمام رسیده که  99درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

http://sobhezagros.ir/sites/default/files/fullimages/1393/11/04/dsc07291.jpg

افتتاح ورزشگاه 15هزار نفری منوط به تکمیل خود کاسه نیست

خادمی با تأکید بر این موضوع که تکمیل این مجتمع ورزشی منوط به تمکیل خود کاسه ورزشگاه نیست، گفت: این مجتمع ورزشی از چندین سوله و سالن ورزشی تشکیل شده که افتتاح و به بهره برداری رسیدن این ورزشگاه منوط به تکمیل کلی این مجتمع ورزشی است.

 

از حاشیه بارز این بازید سخنان مسئول فنی استانداری کهگیلویه وبویراحمد در مورد افتتاح ورزشگاه 15هزار نفری شهر یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد در دهه فجرامسال بود.

 

کاظمی: اجاره افتتاح ورزشگاه 15هزار نفری در دهه فجر را نمی دهیم

حسین کاظمی با تأکید بر اینکه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج به دلیل نواقص زیادی که دارد در ۱۰ بهمن ماه سالجاری افتتاح نمی‌شود،خاطر نشان کرد:این پروژه در جلسه شورای فنی با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/ر/ا/ع

تصاویر تکمیلی: 
سید موسی خادمی استاندار استان
سید موسی خادمی استاندار استان
سید موسی خادمی استاندار استان
سید موسی خادمی استاندار استان
سید موسی خادمی استاندار استان
سید موسی خادمی استاندار استان
سید موسی خادمی استاندار استان
سید موسی خادمی استاندار استان
سید موسی خادمی استاندار استان
سید موسی خادمی استاندار استان
سید موسی خادمی استاندار استان
 
منبع:صبح زاگرس
انتتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی